2016-12-01, 18:58
Medlem
Läste den här artikeln häromdagen https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/k%C3%A4rleksflyktingarna-fr%C3%A5n-danmark-1.3967166

Det handlar alltså om danskar som lever på bidrag och därför inte kan få ta hit sina partners från andra länder exempelvis Nigeria. Men tydligen kan de flytta till Sverige och leva på bidrag här ? Jag kan inte riktigt förstå hur detta kan vara möjligt, ens i Sverige. Hur kan en Danska som går på bidrag flytta till Sverige och sen också kunna ta hit nån från Afrika ? Det verkar märkligt trodde det fanns krav på att man skulle kunna försörja sin partner ett visst antal år.
Citera
2016-12-01, 19:10
Medlem
Danskarna vet hur man ska betala ut bidrag på ett lämpligt sätt i varje fall.
Citera
2016-12-01, 19:20
Medlem
KorvkastarNs avatar
Helt jävla sjukt så det är den här galenskapen våra skatte pengar går til? Får fan spy smak i munnen när jag tänker på vilket jävla social kontor Sverige har blivit, våra gamla lever knapert och glöms bort och hederliga svenskar pissar man på men sånt här kan man fan lägga våra skatte pengar på?!

Vi ska ju knappast vara arga på Danmark det är Sverige som är så jävla skevt...
Citera
2016-12-01, 19:33
Medlem
LaScalas avatar
Det finns finska kvinnor som gjort likadant. När de inte fått ta sina afrikanska pojkvänner till Finland har de flyttat till Sverige.
Här har det gått bra.
Citera
2016-12-01, 19:50
Medlem
Det verkar ju inte vara nån enstaka person heller

"Hon är en av de tusentals danska kärleksflyktingar som tvingats flytta till Sverige för att kunna bo med sin utländske partner."

Man tror ju att det är ett skämt.
Citera
2016-12-01, 20:42
Medlem
singularitets avatar
Det här är i grunden bra för Sverige. Vi måste underlätta för alla vita män som vill ta hit utländska kvinnor.

Det är vita danska kvinnor som hittar fattiga svarta män utomlands och reser till Sverige för bidragen. Den gruppen måste motarbetas å det svåraste.

Lagen kan exempelvis skrivas om så att en av parterna måste ha ett Svenskt medborgarskap sedan 10år.

Den svarta mannen får bo i Danmark kom ihåg att det är BIDRAGEN från Svenska skattebetalare som är orsaken till omlokaliseringen.

Paret är så fattigt så dom inte klarar överleva i Danmark. Varför i helvete letar hon fattiga svarta män utomlands med hjälp av internet?
Senast redigerad av singularitet 2016-12-01 kl. 20:59.
Citera
2016-12-01, 20:58
Medlem
sylvia.borins avatar
"Jag har betalat skatt i Danmark i trettio och så blir man utkastad på det här sättet, bara för att man förälskar sig i en utländsk man. Jag blir bara så arg. Och det känns inte rätt att behöva flytta till Sverige och använda det svenska systemet för att få hit min make."

Så hon känner att det är fel att utnyttja svenska skattebetalare men gör det ändå.
Citera
2016-12-01, 21:03
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
"Jag har betalat skatt i Danmark i trettio och så blir man utkastad på det här sättet, bara för att man förälskar sig i en utländsk man. Jag blir bara så arg. Och det känns inte rätt att behöva flytta till Sverige och använda det svenska systemet för att få hit min make."

Så hon känner att det är fel att utnyttja svenska skattebetalare men gör det ändå.

Hänga upp den där artikeln i alla industri-fikarum i Sverige så arbetare vet hur skatten används. Detta är så förbannat fel tänkt av henne. Hon kan väl bo i Nigeria?

Finns det inte online-dating i Danmark?
Citera
2016-12-01, 21:09
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Hänga upp den där artikeln i alla industri-fikarum i Sverige så arbetare vet hur skatten används. Detta är så förbannat fel tänkt av henne. Hon kan väl bo i Nigeria?

Mycket god idé.

Citat:
Finns det inte online-dating i Danmark?

Det gör det. Jag är hyfsat väl förtrogen med landet, och nog finns det singelmän där också. Det finns ingen som helst anledning för oss kvinnor att leta efter en Karl långt borta i Afrika. Ska vi gissa att han är ung nog att vara hennes barnbarn?
Citera
2016-12-01, 21:18
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Mycket god idé.

Det gör det. Jag är hyfsat väl förtrogen med landet, och nog finns det singelmän där också. Det finns ingen som helst anledning för oss kvinnor att leta efter en Karl långt borta i Afrika. Ska vi gissa att han är ung nog att vara hennes barnbarn?

Skulle ej förvåna. Har sett det irl faktiskt, en kärring jag brukade spänna på när jag var lite yngre hade en mamma som hade en pojkvän från just Nigeria. Hon var 70 och han var 30.

Hade varit kul att regga sig på en sån datingsida och gå undercover som negerhanne. Vill så gärna se hur samtalen går mellan denna typ av turturduvor.
Citera
2016-12-01, 21:46
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Skulle ej förvåna. Har sett det irl faktiskt, en kärring jag brukade spänna på när jag var lite yngre hade en mamma som hade en pojkvän från just Nigeria. Hon var 70 och han var 30.

Hade varit kul att regga sig på en sån datingsida och gå undercover som negerhanne. Vill så gärna se hur samtalen går mellan denna typ av turturduvor.

Det hade varit mycket underhållande att läsa! Någon borde göra detta.
Citera
2016-12-01, 22:02
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Det hade varit mycket underhållande att läsa! Någon borde göra detta.

Underhållande men samtidigt otroligt äcklande. Risken finns att man förlorar hoppet för mänskligheten. En fet gammal batikhäxa med 1 meter långa hängpattar som delar med sig av sina perversioner till negern...vé och fasa!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in