Något man ska tänka på är hur oppinionen svänger under en mandatperiod.
Under första halvan sjunker stödet för en regering vilket kan förklaras med att regeringen sjösätter olika idéer som gemene man inte förstår. Efter ett tag börjar dessa saker ge resultat o då ökar stödet för regeringen igen.
Men att Alliansen inte ökar är inte svårt att förstå då det fortfarande är sviterna av deras skitpolitik vi lever i.
Regeringspartierna ökar samtidigt som :
* Skatterna ska höjas
Är detta en nyhet för dig? Regeringen gick till val på att de skulle höja skatterna. Klart som fan att de då höjer dem.
* Bostadsbristen är värre än någonsin
Sedan valet så ser jag med bostadsbygganden än jag någonsinn gjort tidigare. Tror du att regeringen kan knäppa med fingrarna o sedan står en miljon bostäder färdiga.
* Polisen är sin största kris någonsin
Här kan jag ge dig rätt
* Brottsligheten ökar dramatiskt, i synnerhet grova brott
kan bero på att polisen är i kris samt att de brottslingarna vi ser i dag kom hit för flera år sedan. Vilka regerade då?
* Anvisningslagen som tvingar ut svenska privatpersoner, företag och föreningar till förmån för nyanlända
Lite jobbigt. Men som jag argumenterade i en annan tråd. Kom upp med en bättre lösning. Regeringen stoppade iaf den flyktingvåg vi hade efter att Moderaterna öppnade sina hjärtan o våra gränser.
* En katastrofal invandringspolitik
ja, men klart bättre än den som Alliansen hade.
* En underbalanserad budget
Då får de göra allvar i o uppfylla vallöftet om höjda skatter
* Förslag på att inskränka presstödet till oliktänkande medier
Tror inte gemene man ens bryr sig
* Förslag på vinsttak på företag som driver offentlig verksamhet
Ett förslag som lades för att göra V nöjda men som alla förstår bara är en muta till V. Regeringen är nog inte så dumma att de ens tror att det går igenom i riksdagen.
* Ekonomin i nästan alla svenska kommuner försämras och skattekraften minskar
Tur att de lovade att höja skatterna då
* Klyftorna i samhället ökar
O det började September 2014?
* Skolresultaten försämras och våldet mot elever och pedagoger ökar
Började det September 2014?
* Äldrevården försämras och allt mindre vårdplatser till äldre minskas
Helt fel Äldrevården samt mkt annan vård försämrades åren 2006-2014 för att betala jobbskatteavdragen. Just nu utbildas en jävla massa vårdpersonal o resultaten börjar synas inom vården. Fort går det inte men det går framåt.
* Vård, i synnerhet akut och förlossningsvården, är i akut kris och i enormt behov av personal
Japp. Ett problem vi haft sedan Göran Perssons regeringstid o som förstärktes under Alliansens tid. Tyvärr är det först på senare år som det blivit ett problem. Problemet är att det utbildas för få personer inom vården o att många hellre väljer andra yrken pga lönerna. Men det finns ett sätt att öka lönerna o det är att höja skatterna som S hade som vallöfte.
Är det fler saker med regeringen du har problem med?