2016-12-01, 14:48
Medlem
Många tänker att invandringen gynnar rödgröna blocket, men det stämmer inte riktigt med den trend som vi ser över senaste 10 åren. I takt med invandringen så har vi istället fått se ett nytt parti växa fram till hela 17%.

Jag kan inte annat än att dra slutsatsen att invandrare röstar på SD eftersom det är invandrarna som står för de nya rösterna.
2016-12-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking

Läs lite "Riktigt" fakta än att ta den från Flashback, Fria Tider, Exponerat och Avpixlat!

Snälla berätta vart "riktiga" fakta finns så att vi dumbommar förstår vårt eget bästa...
2016-12-01, 14:51
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du svamlar om bostadsbyggandet! Det byggs företrädesvis dyra bostadsrätter. Hur tror du att det löser bostadsbristen när det väller in flyktingar? Dessutom är kvm priset skyhögt.

Vilka skatter gick regeringen till val på att höja? Inte bensinskatten men vips så gjorde man det...
Åfan. Enbart i tre kommuner i mitt län bygger de kommunala bostadsbolagen för fullt. Sedan när satsade de på bostadsrätter?
Att priset är högt är en sak. Det betyder att det är människor med god ekonomi som flyttar dit. Enbart i min kommun är de första 100lägenheterna redan fulltecknade. Nu är jag enfaldig. Men jag tror faktiskt att en stor del av de som flyttar dit har ett boende i dag. När de flyttar blir detta boende ledigt o där kan någon som inte har råd med den nya chansen att flytta in.
Men det kanske är så att jag har fel o det bara är personer som i dag bor under en sten som tar de nya bostäderna.
Men vi säger att det är bostadsrätter som byggs. För det sker säkert då byggherrarna är företag som har bostads o inte hyresrätter.
Spelar det någon roll vilken boendeform de bygger för? I slutänden kommer den nya lägenheten skapa att en äldre bostad blir tom.

Ang ditt snack om bensinskatten. Ja, du har rätt. Men egentligen, vem fan bryr sig om vilka skatter som höjs om slutresultatet i plånboken är det samma?
Jag som slukar mil är lite småsur över bensinskattens höjning. Men va fan. För det första har vi ett förbannat billigt bilägande i Sverige, jämfört med omvärlden. Inte nog med det så drabbas jag bara av den skatten om jag nyttjar drivmedel.
2016-12-01, 15:03
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Ja jag orkar inte mer men skulle kunna fortsätta ett tag till.
Vad händer? Manipulerar SCB frågor och svar och är styrda av Etablissemanget eller är svenskar bara helt jävla korkade?

Någon som förstår?

Oppositionen är så dålig att till och med vår nuvarande regering ser bra ut i jämförelse. Minnet av alliansens regeringsperiod är fortfarande färskt och med AKB i spetsen är deras deras utsikter ganska bleka ändå. Vad gäller SD gör de alltid mycket bättre ifrån sig i val än opinionsmätningar. Sen kanske det finns en Ekeroth-effekt som plockar bort 1-2%.
2016-12-01, 15:05
Medlem
Nintendokids avatar
Det amerikanska valet visar väl hur mycket man kan lita på sådana här undersökningar
2016-12-01, 15:15
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Ett tips från en SD-veteran är att inte bara läsa på flashback, alternativmedia och MSM utan också gå in på Sossarnas Facebooksida och skribenter som är sossar för att förstå folket som fortfarande röstar på sossarna. Typ som att en sosses bör gå in på flashback och lsa varför vi röstar på SD, så bör vi även lära känna vår fiende och gå in och läsa vad de påstår.

Ser man på sossarnas facebooksida märker man att det är många pensionärer som sväljer allt och lite till som skrivs, mågs lågutbildade som inte kan tänka kritiskt osv. Se själva.

Brukade också göra det här. Både underhållande och ger även insikt i opinionsläget. Hade ett fejkkonto där jag tog debatten med diverse arbetslösa eller offentliganställda tanter eller mentalt efterblivna gråhåriga gubbar. Ibland när man känner att det går upp ett ljus i deras förhårdnader hjärnor, så kännes det bra att man lyckats görs en liten förändring hos en människa.

Uppmuntrar andra som läser det här att göra samma sak.
2016-12-01, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Vår statsminister som när det kom ett lämmeltåg genom Europa med migranter som kastade sin resedokument för att lättare kunna lura till sig flyktingstatus i vårt land.
Höll möte och talade på Medborgarplatsen i Stockholm under en banderoll "Refugees Welcome" och sa att vi bygger inga murar dvs inga gränser. Det var en tydlig signalpolitik till migranterna som sa till alla dem kom till oss!

Stefan Löfven at Refugees Welcome in Stockholm
https://www.youtube.com/watch?v=oNFay_QRJL8
En sann populist. Clownen ser en mobb med drägg och tänker "här kan vinnas röster". Den där tönten hade aldrig ställt sig där och sålt ut sitt land och själ om inte dräggmänniskorna hade stått där och skränat.
Han lyssnar och reglerar sin politik efter en liten högljudd klick. Det kommer märkas i valet.
Klicken som består av drägg kommer gråta floder efter valet.

Under tiden kan man roa sig med ett klipp från 2010 efter SDs intåg.
https://youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84
2016-12-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ja...och?
Vad vill du säga med det?
Vad är du så rädd för?
De åtta åren fortsatte med en ny statsminister, men med samma migrationspolitik.

Vad var statsministern så rädd för när han i panik några månader senare ändrade politiken.

Så åtta år blev till nästan tio år!
Senast redigerad av alipo 2016-12-01 kl. 15:39.
2016-12-01, 15:28
Medlem
Grisbrottarens avatar
Totte på Novus har idag skrivit ett blogginlägg där han pekar på att just SCB alltid legat högt när det gäller stödet för SAP. Jämfört med medel för de övriga markbundna instituten, så ligger de åtminstone 3 %-enheter högre. Tar man med de modernare webb-instituten, som anpassat sig efter dagens verklighet, ligger SCB kring 5 %-enheter över medelvärdet för övriga institut.

http://novus.se/blogginlagg/hur-mycket-skiljer-valjarbarometrarna-sig-pa-s/
Grafik: http://novus.se/wp-content/uploads/2016/12/fe9ff64f0f460fd8df8ccb8ad06d233c.png
2016-12-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Totte på Novus har idag skrivit ett blogginlägg där han pekar på att just SCB alltid legat högt när det gäller stödet för SAP. Jämfört med medel för de övriga markbundna instituten, så ligger de åtminstone 3 %-enheter högre. Tar man med de modernare webb-instituten, som anpassat sig efter dagens verklighet, ligger SCB kring 5 %-enheter över medelvärdet för övriga institut.

http://novus.se/blogginlagg/hur-mycket-skiljer-valjarbarometrarna-sig-pa-s/
Grafik: http://novus.se/wp-content/uploads/2016/12/fe9ff64f0f460fd8df8ccb8ad06d233c.png
Ett mycket intressant inlägg.
2016-12-01, 15:37
Medlem
Citat:
Panik?
Snarare en smart strategi:-)
Man kan inte vara trög och låsa fast i samma sak hela tiden. Man måste kunna anpassa sig efter rådande situation. Eller hur?
Det benämns som att vara en vindflöjel dvs en person utan moral-politisk "ryggrad".
Vad skall jag tycka i dag? Jag får sätta upp fingret i skyn och känna åt vilket håll det blåser idag - Löfven.
Senast redigerad av alipo 2016-12-01 kl. 16:29.
2016-12-01, 16:06
Medlem
Karembeus avatar
Från SCBs opinionsundersökning så nämner man "statistiskt säkerställd" ledning för de rödgröna med 3.5 procentenheter. Hur kan något överhuvudtaget vara statistiskt säkerställt i en undersökning där bortfallet är 44%?

Det enda som är statistiskt säkerställt i undersökningen är väl att det stora bortfallet gör det till en i princip helt opålitlig och värdelös opinionsundersökning?
Senast redigerad av Karembeu 2016-12-01 kl. 16:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in