Citat:
Ursprungligen postat av
Moppsen
Du svamlar om bostadsbyggandet! Det byggs företrädesvis dyra bostadsrätter. Hur tror du att det löser bostadsbristen när det väller in flyktingar? Dessutom är kvm priset skyhögt.
Vilka skatter gick regeringen till val på att höja? Inte bensinskatten men vips så gjorde man det...
Åfan. Enbart i tre kommuner i mitt län bygger de kommunala bostadsbolagen för fullt. Sedan när satsade de på bostadsrätter?
Att priset är högt är en sak. Det betyder att det är människor med god ekonomi som flyttar dit. Enbart i min kommun är de första 100lägenheterna redan fulltecknade. Nu är jag enfaldig. Men jag tror faktiskt att en stor del av de som flyttar dit har ett boende i dag. När de flyttar blir detta boende ledigt o där kan någon som inte har råd med den nya chansen att flytta in.
Men det kanske är så att jag har fel o det bara är personer som i dag bor under en sten som tar de nya bostäderna.
Men vi säger att det är bostadsrätter som byggs. För det sker säkert då byggherrarna är företag som har bostads o inte hyresrätter.
Spelar det någon roll vilken boendeform de bygger för? I slutänden kommer den nya lägenheten skapa att en äldre bostad blir tom.
Ang ditt snack om bensinskatten. Ja, du har rätt. Men egentligen, vem fan bryr sig om vilka skatter som höjs om slutresultatet i plånboken är det samma?
Jag som slukar mil är lite småsur över bensinskattens höjning. Men va fan. För det första har vi ett förbannat billigt bilägande i Sverige, jämfört med omvärlden. Inte nog med det så drabbas jag bara av den skatten om jag nyttjar drivmedel.