Citat:
Hej jag har läst otroligt mycket i Knutbytrådarna men inte deltagit så mycket.
En undran: finns det inte en risk för att han blir "huvudpastor" nu när Tirsa och Ubbe flytt fältet?
Såg också att nabo skrev att flera par nu lämnat Knutby. BRA!
Det kan väl inte finnas så många kvar nu?
Ps jag skäms lite för att jag, som yttre observatör, har trott att ÅW och UF skulle innerst inne kunna, vara vanliga ganska hederliga människor bara för att 1, de sjöng så bra och 2, media kanske svartmålat.
Om jag, som observatör långt bort i marginalen kan tro detta, hur lätt kan inte en som faktiskt söker sig till Knutby då duperas?
Se upp för djävular i människohamn, är det någon som sagt. Ordet "hamn" betyder här "förklädnad".
En undran: finns det inte en risk för att han blir "huvudpastor" nu när Tirsa och Ubbe flytt fältet?
Såg också att nabo skrev att flera par nu lämnat Knutby. BRA!
Det kan väl inte finnas så många kvar nu?
Ps jag skäms lite för att jag, som yttre observatör, har trott att ÅW och UF skulle innerst inne kunna, vara vanliga ganska hederliga människor bara för att 1, de sjöng så bra och 2, media kanske svartmålat.
Om jag, som observatör långt bort i marginalen kan tro detta, hur lätt kan inte en som faktiskt söker sig till Knutby då duperas?
Se upp för djävular i människohamn, är det någon som sagt. Ordet "hamn" betyder här "förklädnad".
Angående din undran:
Jo, risken är nog stor att PeGe försöker muta in (den enda?) tjänsten som "pastor", nu när man verkar ha insett att sex pastorer på 90 medlemmar kanske är ett något för stort antal.
Snickeriet är nog för jobbigt för honom, efter att ha glassat med sina "predikningar" under så många år.
Han kan nog se till att medlemmarna röstar mangrant för att han skall kvarstå som "pastor", när det blir läge för det.
Som någon sa: medlemmarna är vana att göra som ledarna säger. Den (o)vanan kan nog vara svår att bryta.
Jag gissar på 99% ja-röster för PeGe, när det blir aktuellt.
För PeGes del så finns det, som nabo nyligen nämnde, dessutom starka ekonomiska incitament att stanna i Knutby.
Han hyr ju ut sina slumlägenheter till flera medlemmar. Till ockerpriser.
Så, nej, risken är uppenbar att PeGe tar över där Åsa slutade och fortsätter med förtryckarfasonerna.
Jag har några frågor här till honom: