2016-11-30, 11:53
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Halebop införde utan förvarning, över en natt, tvång på Bank-ID, för att kunderna skulle komma in på sitt eget konto. Det finns en hel del kunder som varken vill, kan eller får ha Bank-ID. Alla dessa blev alltså utlåsta från sina egna konton.

Telia/Halebop har dessutom "lovat" återinföra inloggning med kod, men inte klarat av det. Det skjuter upp och skjuter upp tidpunkten för att släppa in de gamla utlåsta kunderna igen. Om det nu mot förmodan finns några av dessa kvar som kunder, vilket jag personligen tvivlar på. Vem vill vara kvar hos en sådan operatör?

VA!?!? Har inte Telia/Halebop lyckats ordna det än??? De började ju trassla tidigt i våren 2016!!!

Jag har naturligtvis hoppat av eftersom jag blev utkastad. Har Fello nu. Det köper ju in sig i Telias nät, men de kan sköta kunder! Fungerar utmärkt. Ingen som helst anledning att gå tillbaka till Telia/Halebop även om de ev. får ordning på sitt trassel med tiden.
Citera
2016-11-30, 14:22
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Varför blev kunderna utkastade då?

Ja, du har ju fått et bra svar redan av borjeg, men den egentliga anledningen till att Telia/Halebop behandlar kunderna så extremt illa kanske vi aldrig får veta. Kanske personalbyte i toppen? Ändrade strategier? I vilket fall som helst, är det oacceptabelt och oförskämt dåligt.

De har tydligen inte ens kostat på sig en ursäkt eller förklaring, än mindre erbjudit nån form av kompensation. Nu är det väl för sent. Jag betvivlar att de utslängda kunderna fortfarande är kvar hos Telia/Halebop.
Senast redigerad av gsminfo 2016-11-30 kl. 14:25.
Citera
2016-11-30, 16:52
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Ja, du har ju fått et bra svar redan av borjeg, men den egentliga anledningen till att Telia/Halebop behandlar kunderna så extremt illa kanske vi aldrig får veta. Kanske personalbyte i toppen? Ändrade strategier? I vilket fall som helst, är det oacceptabelt och oförskämt dåligt.

De har tydligen inte ens kostat på sig en ursäkt eller förklaring, än mindre erbjudit nån form av kompensation. Nu är det väl för sent. Jag betvivlar att de utslängda kunderna fortfarande är kvar hos Telia/Halebop.

Jag har hallon kontantkortsurf nu då jag gick över från Halebop då Halebop började strula.

Har en vecka kvar på laddningen hos Hallon och tittar om det finns billigare.

Halebop har billigare pris för de som surfar lite men fan vad det tar emot och jag känner fan stundvis att jag hellre är utan internet ett tag än att ge Halebop pengar.

Då jag frågade Halebop om varför allt blivit så konstigt och nonchalant så fick jag ett dåligt svar tillbaka med ett helt oförstående svar hur man kunde tycka det var dåligt ungefär.

Det spädde på det hela ännu mer och jag tog ännu mer avstånd från Halebop.

Tidigare delade jag upp min 180dagars halebop.se/extrasurf från Halebop på 6 månader och höll reda på hur mycket jag surfat varje månad av de 6 månaderna. Då kunde jag dela upp priset på 6 månader också och det tyckte jag var mer lämpligt.

Har ni några fler tips på Kontantkortsurf som är billigare än 149kr/månaden för 20GB ungefär?
Vi har alldeles för få kontantkortsoperatörer i Sverige, det är bara ett fåtal vi har och de flesta av dom verkar samarbeta i någon slags priskartell då priserna är väldigt lika eller ännu högre.

Hoppas vi får fler nya operatörer med BRA funktion och mycket lägre priser så vi kan börja ladda och tycka om våran operatör.

Som det är nu tycker man det är för dyrt eller dåligt och börjar ogilla sin operatör och letar ständigt efter lägre pris.
Citera
2016-11-30, 22:34
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen
Hoppas vi får fler nya operatörer med BRA funktion och mycket lägre priser så vi kan börja ladda och tycka om våran operatör.

Som det är nu tycker man det är för dyrt eller dåligt och börjar ogilla sin operatör och letar ständigt efter lägre pris.

Som redan skrivits i flera andra trådar så är Fello ett riktigt trevligt alternativ. De hyr in sig i Telias nät. Betydligt billigare än både Telias och Halebops alternativ. Dessutom fungerar deras kundkontakt betydligt bättre. De är trevliga och anstränger sig verkligen.
Citera
2016-11-30, 22:42
Medlem
MrArturs avatar
Jag har halebop och är supernöjd. Har aldrig varit inne på deras hemsida, så jag skiter i om jag är "utslängd" därifrån. Alla som klagar på att folk är utslängda... Utslängda från vad?
Senast redigerad av MrArtur 2016-11-30 kl. 22:45.
Citera
2016-11-30, 23:22
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag har halebop och är supernöjd. Har aldrig varit inne på deras hemsida, så jag skiter i om jag är "utslängd" därifrån. Alla som klagar på att folk är utslängda... Utslängda från vad?

Från Mitt Halebop på hemsidan. Men det har väl ingen som helst betydelse för dig att massa kunder blivit utslängda. Du har ju inte varit på hemsidan
Citera
2016-12-01, 07:33
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Som redan skrivits i flera andra trådar så är Fello ett riktigt trevligt alternativ. De hyr in sig i Telias nät. Betydligt billigare än både Telias och Halebops alternativ. Dessutom fungerar deras kundkontakt betydligt bättre. De är trevliga och anstränger sig verkligen.

Ok tack för svar.

Gick in och tittade på Fello och för fria samtal så hade de ganska högt pris.

För surf var de jättedyra

4GB surf för 195kr månaden (med fria samtal och sms som jag inte behöver på mitt surfkort)

Jämfört med Hallon som har 20GB för 149kr.

Söker vidare eller avvaktar billigare operatör som sagt
Citera
2016-12-01, 08:13
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Från Mitt Halebop på hemsidan. Men det har väl ingen som helst betydelse för dig att massa kunder blivit utslängda. Du har ju inte varit på hemsidan
Nej. Jag kan verkligen inte förstå varför folk vill in på "mitt halebop". Vad gör folk där?
Citera
2016-12-01, 10:44
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Nej. Jag kan verkligen inte förstå varför folk vill in på "mitt halebop". Vad gör folk där?

Att du inte kan förstå är väl knappast något du kan skryta med. Naturligtvis kan du inte förstå det om du inte varit inne och kollat! Logga in och kolla så ser du ju själv.

Man har lite olika funktioner där, som man kan använda. Man ser information om sitt kort.
Citera
2016-12-01, 10:47
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen
Ok tack för svar.

Gick in och tittade på Fello och för fria samtal så hade de ganska högt pris.

För surf var de jättedyra

4GB surf för 195kr månaden (med fria samtal och sms som jag inte behöver på mitt surfkort)

Jämfört med Hallon som har 20GB för 149kr.

Söker vidare eller avvaktar billigare operatör som sagt

Det beror ju väldigt mycket på hur ans förbrukning ser ut. För mig är Fello den absolut billigaste operatören i Sverige. 95kr/mån för fria samtal till svenska nummer, fria mms och sms till hela världen, samt lite data om man skulle behöva det.
Citera
2016-12-01, 11:29
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Att du inte kan förstå är väl knappast något du kan skryta med. Naturligtvis kan du inte förstå det om du inte varit inne och kollat! Logga in och kolla så ser du ju själv.

Man har lite olika funktioner där, som man kan använda. Man ser information om sitt kort.
Det som skulle kunna vara intressant att kolla är återstående surfmängd. Alla potter får man upp om man skriver *101# och ringer. Vad utöver detta skulle vara intressant?

Folk får det att låta som en katastrof och menar att de blivit utslängda. Så farligt kan det inte vara.
Senast redigerad av MrArtur 2016-12-01 kl. 11:58.
Citera
2016-12-01, 13:51
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Det som skulle kunna vara intressant att kolla är återstående surfmängd. Alla potter får man upp om man skriver *101# och ringer. Vad utöver detta skulle vara intressant?

Folk får det att låta som en katastrof och menar att de blivit utslängda. Så farligt kan det inte vara.

Du har ju redan skrivit att du verkligen inte förstår, och det märks. Har man inte själv blivit utkastad och dessutom saknar empati, då verkar det ju inte vara nån mening med att försöka förklara för dig.

Att bli utsatt för extremt dålig kundhantering brukar de flesta reagera på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in