Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu framstår Trumpens slogan om #draintheswamp som en lögn och de nyttiga idioterna som röstade på honom om Change kommer inte att fatta att de har blivit blåsta. Det kommer att bli buissnes as usual i Washington.

Fast att han inte följer draintheswamp är inget problem.

Problemet är när han anställer folk som inte ville att han skulle vinna och ej lojala människor som Romney.
2016-11-30, 00:42
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Nu framstår Trumpens slogan om #draintheswamp som en lögn och de nyttiga idioterna som röstade på honom om Change kommer inte att fatta att de har blivit blåsta. Det kommer att bli buissnes as usual i Washington.

Svar ja, han framstår som verklig etablissemang vänlig nu.
Lite trist kan jag tycka nu när han hade chansen att åtminstone försöka, men de flesta visste nog att det blir svårt.
Precis som det var för Obama (som klagat många gånger på detta).

Så är det amerikanska systemet, mycket svårt att ändra på, nästan omöjligt.
2016-11-30, 00:46
Medlem
Japhys avatar
[quote=experten10|59169775]Exakt. Och det gör att du hädanefter aldrig mer kan referera till högsta domstolsbeslut så som lagstiftning. Något du har gjort uppemot tio gånger hittills.

Detta har ingen betydelse. Det fungerar nämligen så att fall överklagas och kan eventuellt ta sig till högsta domstolen. Det betyder inte att övriga domstolar är ogiltiga. Så är det uppenbarligen inte. Ett exempel är när Kalifornien beslutade att inte ge bidrag m.m. till illegaler. Det togs inte upp i högsta domstolen.

Citat:
Ursprungligen postat av experten
Jag tror inte vi kommer längre än så här. Du är så uppfylld av dig själv och dina egna och HÖGST personliga funderingar att jag inte tror du är kapabel att förstå denna fråga.[/QUOTE}

Din analys är felaktig.

Du har totalt och rungande fel här. På 50-talet t.ex. gick delstater emot högsta domstolens beslut om tvångsintegration. Och som du säger så skickade presidenten in militär för att tvångsintegrera.

För fan alltså, " konstitutionell demokrati" igen?

Misstaget du gör är samma som du gjorde tidigare när du jämförde abortåsikten domstolen har med en 1st och 2nd amendment. 1st och 2nd amendment är lagar. Det finns ingen federal abortlagstiftning.

Just därför är det felaktigt att landet "upphör att vara".

FÖR FAN!!!

Så fungerar det naturligtvis inte. Vad är det ens du tänker dig här? Kentucky förbjuder homoäktenskap och då anser Kentucky att den federala staten brutit sitt kontrakt? Det där går inte ihop. Det betyder inte ens något.

Det finns inget scenario under vilket USA upplöses på grund av något sådant. Hur skulle det gå till? New York lämnar USA för att Kentucky förbjudit abort? Knappast.

Jo, det är precis vad de kan. Vem skulle stoppa dem? Ingen.

Stämmer. Men det står inget om homos i konstitutionen. Här gör du ditt misstag för du resonerar så som om abort eller homoäktenskap vore amendments. Det är de inte.

Det är nu du är ute på riktigt djupt vatten och då blir det väldigt vagt. "faller USA" - va? Det betyder ingenting. Ingenting händer annat än att fler delstater förbjuder homoäktenskap.

Dina teoretiska resonemang är så fyllda av "om" att det är som att tjafsa med min tioåriga lillebror. Han kör ofta med den debattekniken:

Precis. Presidenten svär en ed. Men en ed att följa konstitutionen och dess amendments varav abort och homos inte är några av dem.

Homos och abort finns inte i konstitutionen.

Nu måste du förklara vad "konspirationen" är.
Nu ska vi först förstå att jag redan gett dig rätt:

Om president OCH kongress OCH delstater OCH polis OCH militär OCH milisgrupper väljer att bortse från högst domstolens tolkning av lag och konstitution, då saknas sanktionsmöjligheter, eftersom ingen kommer verkställa sanktionerna. Okej, vi säger så.

Det skulle dock krävas en ordentlig konspiration för att så många människor skulle gå med på att upphäva konstitutionen, som tolkas av högsta domstolen på så sätt att kvinnor har rätt att göra abort och homos rätt att gifta sig.

Sen att det är ungefär lika osannolikt som att en meteorit skulle träffa Donald Trump i huvudet under hans inaguration ceremony, det bortser vi från nu. Så får du känna dig duktig.

Jag ser att allt du har kvar är att märka på ord. Men visst, jag skriva konstitutionell republik på näsan. Fingrarna rör sig snabbare än tanken ibland. Lustig hur ovant det är att skriva "republik" när man bor i en monarki.
Senast redigerad av Japhy 2016-11-30 kl. 01:05.
2016-11-30, 03:06
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Oy vey!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flag_Protection_Act_of_2005

4D chess.

Sponsored by Bob Bennett (R-Utah)
Co-Sponsor: Hillary Clinton (D-N.Y.)

haha tack för den, Trump trolleri kungen , vänster/liberal media går på det varje gång. Han får alltså Hillarys egna supportrar till att attackera hennes egna ideér. Helt genialiskt.
Senast redigerad av Mr B 2016-11-30 kl. 03:10.
2016-11-30, 08:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vad bra, då räknar vi också med att ni Trumpkritiker kommer att omfamna honom nu och att hela MSM-apparaten istället för att försöka motarbeta honom börjar stödja honom. Blir ju löjligt om ni ska sitta och gnälla nu när det är business as usual.
2016-11-30, 09:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad bra, då räknar vi också med att ni Trumpkritiker kommer att omfamna honom nu och att hela MSM-apparaten istället för att försöka motarbeta honom börjar stödja honom. Blir ju löjligt om ni ska sitta och gnälla nu när det är business as usual.

Varför det?

En av de saker som jag har varit kritisk med är att vi inte visste vad han var utan man köpte hela skörden i säcken, att han faktiskt nu verkar vara en fortsatt av Bush och eventuellt Obama administrationen bevisar bara två saker, att folk är i desperat behov av förändring till en sådan grad att de inte stannar upp och tänker samt att folk inte stannar upp och är kritiskt tänkande utan sväljer allt med hull och hår bara det låter som något som stärker deras världsbild.

Även fast jag är en trump kritiker så hade jag gladeligen haft fel om han var en färsk vind.
2016-11-30, 09:12
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Varför? Du vet ju inte vad #draintheswamp betyder och du vet inte ens vad "the swamp" är för något.

Om ministern är från Wall Street är han ju per definition inte från "the swamp". Wall Street ligger i New York, inte i Washington D.C.

Nu har du nog fått det om bakfoten vad drain the swamp innebär, sätt dig ner så ska jag förklara innebörden för dig.

Figuratively, "drain the swamp" means "to exterminate something that is harmful" or anything that most of the people hate such as corruption or government waste.

Frågor på det?
2016-11-30, 09:18
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

1, Stödja honom? Jag är inte amerikansk medborgare, varför ska jag stödja en annan nations president elect?

2. Stora delar av Trump's kampanj gick ju ut på att krossa korruptionen och pk samhället. Jag förstod ganska tidigt att han agiterade bara för att få de nyttiga idioternas röster.

3. Jag gnällde också på Obama när han anställde Wall Street bankers.

Frågor på det?
2016-11-30, 10:32
Medlem
Internhumors avatar
Trump håller sitt ord och är handlingarnas man innan han ens har flyttat in i Vita Huset.

Han har förhandlat med Luftkonditioneringsföretaget Carrier och fått de att stanna kvar i Indiana istället för att helt och hållet flytta till Mexiko.

Citat:
United Technologies Corp (UTX.N) has reached a deal with President-elect Donald Trump and Vice President-elect Mike Pence to keep close to 1,000 jobs at its Carrier Corp air conditioner plant in Indianapolis, roughly halving the number of U.S. jobs it planned to move to Mexico.

The deal, announced by Carrier on Twitter late on Tuesday, is a victory for Trump, who campaigned hard on keeping jobs in the United States and specifically criticized Carrier for shipping jobs overseas, messages which appealed to blue-collar workers in the Midwest.

"I will be going to Indiana on Thursday to make a major announcement concerning Carrier A.C. staying in Indianapolis," Trump tweeted late on Tuesday. "Great deal for workers!"

Ingen skitsnackare med andra ord.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-utc-idUSKBN13P038?il=0
Senast redigerad av Internhumor 2016-11-30 kl. 10:49.
2016-11-30, 10:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Trump håller sitt ord och är handlingarnas man innan han ens har flyttat in i Vita Huset.

Han har förhandlat med Luftkonditioneringsföretaget Carrier och fått de att stanna kvar i Indiana istället för att flytta till Mexiko.

Ingen skitsnackare med andra ord.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-utc-idUSKBN13P038?il=0

Samtidigt så har han tagit på sig ansvaret för att Ford låter en av sina fabriker vara kvar i USA trots att det var bestämt sedan 2014 medan en av deras mindre fabriker fortfarande flyttar till Mexiko nästa år.

Så jo, lite "skitsnackare" är han sedan så har vi redan börjat se trender av att företag börjar söka sig tillbaka till USA då mycket av tillverkningen börjar bli helt automatiserad nu vilket betyder att de behöver färre anställda och i stort sett bara tekniker som kan laga maskinerna där mänskliga arbetare inte behövs.
2016-11-30, 11:01
Medlem
Citat:
Han har sagt att landet behöver affärsman från Wall Street som är tuffa och inte någon man vill ta en middag med då dom är så otrevliga.
Alltså figurer som enbart ser profit och resultat och inte personer som exempelvis styr Sverige och vill sitta och jäsa i någon morgonsoffa tv.

Litar på hans omdöme i dom personer han tar in, men plockas Mitt Romney in så hoppar nog jag av Trump-tåget.
2016-11-30, 11:15
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Han har sagt att landet behöver affärsman från Wall Street som är tuffa och inte någon man vill ta en middag med då dom är så otrevliga.
Alltså figurer som enbart ser profit och resultat och inte personer som exempelvis styr Sverige och vill sitta och jäsa i någon morgonsoffa tv.

Litar på hans omdöme i dom personer han tar in, men plockas Mitt Romney in så hoppar nog jag av Trump-tåget.

Så om jag har förstått dig rätt så är det bara bra att Trump tar in elitist wall street bankers som skiter i average Joe och som till stor del var skyldig till bankkrisen? Förstår du inte att dessa affärsmän bara är ute efter att avreglera finanssektorn så de kan blåsa det amerikanska folket på ännu mer pengar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in