2016-11-29, 12:52
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBall
Kom med till WL igår för första gången. Lirar division 3 och undrar vad average-nivån är på spelarna man kommer möta i helgen?
Jag lirar div.2 och senast jag försökte ta mig upp till div.1 hade jag 4 av 4 vinster men tappade och missade ändå precis så legat i div.2 rätt länge.

WL är en helt annan historia. Det är svårt att förklara men känns annorlunda att spela där. Kanske för många man möter parkerar bussen direkt. Sen har jag personligen massa lagg där som jag inte har i säsonger och får inte ut det jag vill av spelarna. Dessutom brukar varenda match sluta med uddamålsvinst eller förlust när det i säsonger kan bli 4-0 eller 0-4. Tyvärr ett nästintill ospelbart läge för mig, vilket är synd då belöningarna är bra om man tar många vinster.

Ska bara kvala in de helger jag vet att jag har tålamod och tid. Spela 40 konstiga matcher under en helg är frustrerande och svårt om man ska försöka ha ett socialt liv också.
Citera
2016-11-29, 13:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Låg och sov så missade det.

Är väl den enda som tyckte det kitet var coolt. Men missat det 2/3 gånger och hann inte göra det när jag inte missade.

Hur gör ni med Movember-kort? Jag tänkte nog snabbsälja på torsdag när Nobember är slut. Men tänk om det kommer en SBC i december?

Har iofs. 500k som jag tänker låta vara orörda tills priserna sänkts rejält nästa år nån gång så kanske lika bra att bara hålla på korten. Målet är dock att nå miljonen (utan att köpa paket), skulle kunna nå dit nu nästan men vill inte sälja mina lag. Finns det nåt man kan investera i kanske?

Det enda jag kan tipsa om att investera i är decembers MM, och eventuellt movember om det nu kommer en SBC i dagarna. TOTW-kort är också en vettig investering men de ligger just nu så dyrt pga sbc, så jag hade väntat till tisdag i ditt ställe.

Jag sitter lite i samma båt. Hade sålt av allting för att investera vid en eventuell market dropp, men den uteblev ju så nu letar jag nya investeringar. Pengar som inte är investerade kommer inte heller växa.
Citera
2016-11-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
Aa när folk kör dabs när dom gör mål har man bra lust att sätta en tryck spark i tv:n

Dabs?
Citera
2016-11-29, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Kan hålla med om att alla inte ska ha super lag efter 2 månader men jag tycker spelet är bra balanserat så även om du har sjukt dyrt team och möter ett b-lag så torskar du endå om motspelaren är bättre

Detta som stör mig mest på hela skiten, spelar ingen roll om jag har Isco för 4000 coins eller Modric för 75.000, spelarna kan utföra samma saker på planen.

Har även haft Kroos och Koke och märker ingen större skillnad på spelarna, ändå skiljer det 10 gånger pengarna.

Spelarna är helt enkelt för lika varandra i årets version av Fifa, möjligen kan tex en 90 ratad spelare vara helt annorlunda men nej när man blir spöad av en kille som har 81 ratade spelare så vet man att det ligger något fundamentalt fel i själva rating systemet på spelarna.

Vad är det för vits att slänga ut 70.000 på en spelare när en spelare för 7.000 coins kan göra samma saker och dessutom får momentum mot bättre spelare så denne vinner varenda nickduell på mitten.

Fifa 17 är enligt mig det mest trasiga Fifa spelet sedan Fifa 15 som också var helt kasst med den nya Ignite motorn. Nästa år tror jag dom har fixa trögheten i styrningen och input delayen.
Just nu är det roligare att samla på sig kort än att spela spelet.
Senast redigerad av BerraSWE 2016-11-29 kl. 13:24.
Citera
2016-11-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Detta som stör mig mest på hela skiten, spelar ingen roll om jag har Isco för 4000 coins eller Modric för 75.000, spelarna kan utföra samma saker på planen.

Har även haft Kroos och Koke och märker ingen större skillnad på spelarna, ändå skiljer det 10 gånger pengarna.

Spelarna är helt enkelt för lika varandra i årets version av Fifa, möjligen kan tex en 90 ratad spelare vara helt annorlunda men nej när man blir spöad av en kille som har 81 ratade spelare så vet man att det ligger något fundamentalt fel i själva rating systemet på spelarna.

Vad är det för vits att slänga ut 70.000 på en spelare när en spelare för 7.000 coins kan göra samma saker och dessutom får momentum mot bättre spelare så denne vinner varenda nickduell på mitten.

Jag tvivlar också starkt på spelar-ratingarna ibland. T.ex David Silva ska ha 72 i skott vilket räknas som rätt dåligt, men jag har gjort många kraftfulla snygga mål med honom, så ibland undrar man.

Det som kan göra verklig skillnad på planen är vad du har ställt upp med där framme. Om du har Kroos, Isco eller Koke på mitten gör knappt någon skillnad.
Citera
2016-11-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Fifa 17 är enligt mig det mest trasiga Fifa spelet sedan Fifa 15 som också var helt kasst med den nya Ignite motorn. Nästa år tror jag dom har fixa trögheten i styrningen och input delayen.
Just nu är det roligare att samla på sig kort än att spela spelet.

Det är ju fortfarande du som spelar. Du kan ha Messi, eller så kan du ha Salah, kan du inte spela så kommer du varken göra mål eller vinna oavsett vilka spelare du har. Det är väl bara att inse att man inte är så bra som man tror om man konstant förlorar mot spelare som har sämre lag än en själv.
Citera
2016-11-29, 13:29
Medlem
4-1-2-1-2(2)

Lukaku - Vardy

Rooney

Dembele - kanté

Matic

Azpilicueta - kocielny - luiz(IF) - bellerin

Butland

Har 157 k just nu. Förbättringar? Har väl saker på marknaden för 100-150 k men tar tid att få sålt på.
Vardy och Rooney fungerar lite sådär..
Senast redigerad av Macklin 2016-11-29 kl. 13:34.
Citera
2016-11-29, 13:32
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det enda jag kan tipsa om att investera i är decembers MM, och eventuellt movember om det nu kommer en SBC i dagarna. TOTW-kort är också en vettig investering men de ligger just nu så dyrt pga sbc, så jag hade väntat till tisdag i ditt ställe.

Jag sitter lite i samma båt. Hade sålt av allting för att investera vid en eventuell market dropp, men den uteblev ju så nu letar jag nya investeringar. Pengar som inte är investerade kommer inte heller växa.
Har spelare från 5 olika matcher i helgen. Minns bara Lazio-roma och el classico (dock rätt få spelare från just den matchen)

Är lite sugen på att fixa klart MLS. Vad går den på nuförtiden tro?
Citera
2016-11-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Låg och sov så missade det.

Är väl den enda som tyckte det kitet var coolt. Men missat det 2/3 gånger och hann inte göra det när jag inte missade.

Hur gör ni med Movember-kort? Jag tänkte nog snabbsälja på torsdag när Nobember är slut. Men tänk om det kommer en SBC i december?

Har iofs. 500k som jag tänker låta vara orörda tills priserna sänkts rejält nästa år nån gång så kanske lika bra att bara hålla på korten. Målet är dock att nå miljonen (utan att köpa paket), skulle kunna nå dit nu nästan men vill inte sälja mina lag. Finns det nåt man kan investera i kanske?

Jag misstänker att det kan komma en SBC nu sista dagarna, kanske ikväll eller imorrn. När november är slut tror jag inte det kommer något, men man kan aldrig veta med EA. Så länge jag inte skall köpa något nytt till mig lag, eller hitta något annat att investera i så kommer jag ha ute dem till lite överpris på transferlistan. Annars snabbsäljer jag nog, eller testar att sänka priser till liiite över så man iaf får tillbaka det man lagt ut och kanske lite till. Har iofs köpt mina för såna underpriser att jag max förlorar 100-200coins per kort.
Citera
2016-11-29, 13:33
Medlem
Sliskas avatar
Något dum fråga kanske, följer Movember-korten samma discard som vanliga if-kort? Alltså detta: http://www.fifplay.com/fut-17-quick-sell-prices/
Citera
2016-11-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
4-1-2-1-2(2)

Lukaku - Vardy

Rooney

Dembele - kanté

Azpilicueta - kocielny - luiz(IF) - bellerin

Butland

Har 157 k just nu. Förbättringar? Har väl saker på marknaden för 100-150 k men tar tid att få sålt på.
Vardy och Rooney fungerar lite sådär..

Rooney tyckte jag funkade bra med ett Deadeye-kort, fick ett riktigt bra skott efter det. Bytte dock ut han mot De Bruyne med Deadeye och han är magisk i CAM positionen. Tänkte att han skulle vara en framspelare till Aguero på topp men istället snittar han typ ett mål per match för mig. Vet inte hur bra Luiz IF kort är men spontant känns det som ett överpris, köp Smalling för ca 12k istället, han är magisk. Lloris i målet är också en gud.
Citera
2016-11-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Hej!

Frågade tidigare men fick inget svar. Står i valet och kvalet mellan Sanchez och Hazard på VY och Silva eller De Bruyne i mitten. Vem bör man välja?

Har samma fundering mellan Sanchez och Hazard, dock på VM. Har inte testat Silva men De Bruyne funkar sjukt bra för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in