2016-11-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du kanske får rätt.

Lite låg PEF och så där.

Kanske en missad astma

Kalla är duktig, men har hon kört odopad är hon väl chanslös.

Ja man såg ju hur det "hjälpte" Halvarsson. Vill man få en diagnos och lite medicinhjälp så får man offra ett lopp eller två, för att det ska bli trovärdigt.
Citera
2016-11-28, 12:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja man såg ju hur det "hjälpte" Halvarsson. Vill man få en diagnos och lite medicinhjälp så får man offra ett lopp eller två, för att det ska bli trovärdigt.
Ja. Det verkar ju tyvärr nödvändigt att vara sjuk för att kunna vinna.
Var det kallt i Ruka i helgen? Jag hittade bara dagens temp som var -14 vill jag minnas.
Citera
2016-11-28, 12:41
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:

Du menar som att i stort sett missa en säsong?
Citera
2016-11-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ja. Det verkar ju tyvärr nödvändigt att vara sjuk för att kunna vinna.
Var det kallt i Ruka i helgen? Jag hittade bara dagens temp som var -14 vill jag minnas.

Runt -10 var det väl. Perfekt för inhalerare.
Citera
2016-11-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Du menar som att i stort sett missa en säsong?

Mellansäsong. Vad passar bättre då än att ta det lugnt, mjölka ur sponsorer, skaffa barn eller läsa lite medicin.
Citera
2016-11-28, 13:09
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Mellansäsong. Vad passar bättre då än att ta det lugnt, mjölka ur sponsorer, skaffa barn eller läsa lite medicin.

Tja du verkar själv påläst om när det vore bäst att mygla så jag antar att det var planerat att kasta bort hela förra året för att få klassa sig som astmatiker.

Vad hade de andra svenska åkarna för agenda enligt dig?
Citera
2016-11-28, 13:12
Medlem
wwrs avatar
Jag kan inte bedöma om Kalla tog i till 100%.

Jag tror det är praktiskt taget omöjligt att vinna om det är åtminstone "lite grand kallt", man kör medicinfri och alla de bästa konkurrenterna är med och tar medicin.

Om Kalla t.ex märkte att det lutade mot tiondeplats och då struntade i att köra, det vet jag inte. Jag såg inte loppen och kan inte bedöma sådant.
Senast redigerad av wwr 2016-11-28 kl. 13:14.
Citera
2016-11-28, 13:20
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:

Om Kalla t.ex märkte att det lutade mot tiondeplats och då struntade i att köra, det vet jag inte. Jag såg inte loppen och kan inte bedöma sådant.

Då skulle hon ha ändrat sitt beteende totalt sen hon började åka, har aldrig sett Kalla strunta i att köra.
Inte ens när hon fick frågan i intervju om hon inte hade i tanken att kliva av så fanns det på kartan.
Citera
2016-11-28, 13:38
Avslutad
Charlotte vill nog ha astma medicin precis som norrmännen, kanske får hon nu sin dispens, för det såg ut som hon hade uppenbara problem med andningen.
I kallt väder kan det vara en klar fördel att använda astma medicin då man inte riskerar på samma sätt att få problem med luftrören.
Citera
2016-11-28, 13:58
Medlem
wwrs avatar
http://www.svt.se/sport/har-kampar-kalla-sig-uppfor-backen
Det ser ju märkligt ut. Jag trodde de kände sin kropp så väl att de visste innan loppet om de var såpass sjuka att de inte kunde åka.

http://www.svt.se/sport/vintersport/har-kampar-kalla-sig-uppfor-backen
Astma (fejkad eller riktig) borde inte yttra sig så.

Hon avstår tävlingarna nästa helg.

Vi får hoppas hon inte är sjuk.
Senast redigerad av wwr 2016-11-28 kl. 14:03.
Citera
2016-11-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Tja du verkar själv påläst om när det vore bäst att mygla så jag antar att det var planerat att kasta bort hela förra året för att få klassa sig som astmatiker.

Vad hade de andra svenska åkarna för agenda enligt dig?

Inför denna säsong var det väl typ bara känt att Anna Haag led av astma? Nu helt plötsligt är Kalla och Stina de enda som INTE har astma. Eller ja, från och med nu är väl Stina den enda rena åkaren.
Citera
2016-11-28, 14:20
Medlem
wwrs avatar
Jag skojar inte enbart när jag frågar:

Behöver man missa några tävlingar för att våga låta klassa sig som "astmatiker"? Jag själv var närmast förvånad att Kalla inte var "astmatiker" redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in