2016-11-28, 12:45
Medlem
LaScalas avatar
Islamiseringen av Sverige vinner mark. Och många svenskar tycker det är i sin ordning.
Vad blir nästa steg?
Citera
2016-11-28, 12:55
Medlem
DogShitEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
De som arbetar på Apotek har ju i alla fall både utbildning och ett arbete. Jag tycker att du blir provocerad av fel saker. Låt folk klä sig som de vill menar jag.

Okej, så du skulle gå till en frisör som har en slöja över huvudet då?
Citera
2016-11-28, 12:56
Medlem
DogShitEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Islamiseringen av Sverige vinner mark. Och många svenskar tycker det är i sin ordning.
Vad blir nästa steg?

Obligatorisk omskärelse kanske...
Citera
2016-11-28, 20:08
Medlem
litenkanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Självklart ej en burka utan en reguljär stor tydlig slöja. Det handlar faktiskt om islamiseringen av Sverige(i förlägningen). Vill inte få någons privata preferenser i ansiktet när jag julhandlar liksom.
Inte fan skulle jag flytta till Japan & börja jobba där samtidigt som jag hade på mig kläder som stod i negativ kontrast till den japanska kulturen. Dessutom är jag tämligen säker på att hon ej fick komma hit pga sin spetskompetens inom elektronik(vilket är fallet dom få gånger vita västerlänningar jobbar i Japan).

Hade du reagerat likadant om någon hade ett kors runt halsen? Eller handlar det enbart om att hon var muslim?

Människor som du är sjukt obehagliga, och jag förstår inte hur du fungerar ute i världen om du stör dig så mycket på ett ynka plagg?

Hoppas det kommer in många många fler muslimer i Sverige, samt att slöjor blir mer tillgängligt för även oss andra att köpa
Citera
2016-11-28, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenkanin
Hade du reagerat likadant om någon hade ett kors runt halsen? Eller handlar det enbart om att hon var muslim?

Människor som du är sjukt obehagliga, och jag förstår inte hur du fungerar ute i världen om du stör dig så mycket på ett ynka plagg?

Hoppas det kommer in många många fler muslimer i Sverige, samt att slöjor blir mer tillgängligt för även oss andra att köpa
Du verkar själv vara en riktigt obehaglig typ.

Ett litet land i utkanten av världen skall alltså invaderas av utlänningar. Ett liten minoritet i världen skall alltså göras till minoritet i det egna landet för att du skall få utlopp för dina perversioner. Krigsförbrytarrättegångar har dömt människor av din sort till döden förr och kommer att göra det igen.
Citera
2016-11-28, 22:07
Medlem
A-party-with-martys avatar
Många åsikter här. Intressant att ej alla enbart håller med varandra. Men låt mig svara vissa av dom vassa tungorna.

Jag har aldrig hävdat att Elgiganten bör polisanmälas eller att detta är sjukt upprörande i detta enskilda fall(folk skriver väl om allt möjligt här utan att det är en hjärtefråga). Jag har ej uppmanat till bojkott av Elgiganten(hon jobbade för HP). Jag köpte till & med en pryl där. Har ej skrivit om att förbjuda muslimsk slöja även om jag tycker att det är märkligt att dom själva vill ha det(stöder dock Frankrikes förslag med tanke på alla andra moralregler vi har här samt Frankrikes problem). Sedan tycker jag gott att hon, HP & Elgiganten(men dom kanske ej ens visste vem hon var innan hon dök upp) kan stå för denna inställning etc etc. Således är jag ej taskig som enbart gör att infon kommer till eran kännedom. Jag är kritisk men sprider ju ej lögner om detta eller hur?
Citera
2016-11-28, 22:19
Medlem
Kommer aldrig mer sätta en fot i den butiken!
Citera
2016-11-28, 22:19
Medlem
A-party-with-martys avatar
Håller med argumenten att man ej skall kasta sten om man bor i glashus. Dvs jag är sjuk för att jag orkar skriva osv osv men dom som skriver detta är helt friska mm.
Här om dagen på Svt var det ett reportage om en pappa(arab i Malmö) som skulle fixa omskärelse på sin son. Sedan klagade han på att det blivit så besvärligt för sonen(extrem smärta=dålig läkare men det värsta av allt var emellertid att man ej såg att han var tydligt omskuren). Han fick dock alla pengar tillbaka.
Detta rapporterades precis som det var en helt normal nyhet(att det var nödvändigt överhuvudtaget kunde ju ej ifrågesättas). Typ som att en pensionär hade klagat på slarv med recept el nått. Tycker faktiskt att islamiseringen har gått för långt. Detta gör mig väl int till en blodtörstig Gestapoboss el patetisk medelåders heterosexuell vit man(& dylika vad det nu är för stereotypa epitetet ni "liberala globalister" vill ge mig) ?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2016-11-28 kl. 22:58.
Citera
2016-11-28, 22:26
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad blir nästa steg?

Högerpopulism växer.
Citera
2016-11-28, 22:34
Medlem
Har de bara slöja över huvudet eller är det burka/niqab för det e rätt stor skillnad. Visst båda e fel med de två sista borde förbjudas då det är läskigt som fan att gå fram o prata med ett spöke då det lika grna kan vara en kille som gömmer sig under täcket fan vad lack man blir aså
Citera
2016-11-28, 22:43
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Som rubriken lyder noterar jag det. Samt tycker att det blir konstigt när man skall syssla med kundbemötande & service samtidigt som ens personliga preferenser angående religion(& indirekt sex) gör sig påtalade. Tror dock ej hon var ordinarie anställd utan jobbade för ett märke men ändå uppseendeväckande & opassande. Tidigare har det ju även blivit vanligt att apoteken haft slöjor på sin personal vilket dom försvarat(skrev själv till dom) med att "det är viktigt att kunna nå ut med info till alla i Sverige så att dom känner igen & verkligen förstår al info o dyl". Hon började även skriva om att det var bra att personalen pratade annat språk, typ arabiska, antar jag(o att dom var så stolta för det). Vidare har jag märkt att det jobbar väldigt mycket invandrare på apotek & hemelektronik-butiker i storstäderna. Vilket jag ej har nånting i mot men när dom börjar använda religiös utstyrsel har det gått för långt tycker jag(beslöjade busschaffisar är ju illa nog)

Menar du en slöja som täcker hela ansiktet utom ögonen?
Citera
2016-11-28, 22:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vaddå "borde"?

Vad vet du om elgigantens policy?
Nu sitter du och hittar på.
Vidare så ser jag ingenstans i din text att en slöja räknas som särskilt priviliegium.
Burka kan jag tänka mig gör det. Samma sak med sikhernas kniv som de enligt tradition ska bära.

En vanlig slöja där man ser ansiktet är något helt annat.

Om en person har en slöja på sig så syns ju inte ansiktet! Jo, ögonen, förstås..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in