2016-11-27, 08:40
Medlem
A-party-with-martys avatar
Som rubriken lyder noterar jag det. Samt tycker att det blir konstigt när man skall syssla med kundbemötande & service samtidigt som ens personliga preferenser angående religion(& indirekt sex) gör sig påtalade. Tror dock ej hon var ordinarie anställd utan jobbade för ett märke men ändå uppseendeväckande & opassande. Tidigare har det ju även blivit vanligt att apoteken haft slöjor på sin personal vilket dom försvarat(skrev själv till dom) med att "det är viktigt att kunna nå ut med info till alla i Sverige så att dom känner igen & verkligen förstår al info o dyl". Hon började även skriva om att det var bra att personalen pratade annat språk, typ arabiska, antar jag(o att dom var så stolta för det). Vidare har jag märkt att det jobbar väldigt mycket invandrare på apotek & hemelektronik-butiker i storstäderna. Vilket jag ej har nånting i mot men när dom börjar använda religiös utstyrsel har det gått för långt tycker jag(beslöjade busschaffisar är ju illa nog)
Senast redigerad av A-party-with-marty 2016-11-27 kl. 08:48.
Citera
2016-11-27, 08:47
Medlem
Finsk-fyllas avatar
De som arbetar på Apotek har ju i alla fall både utbildning och ett arbete. Jag tycker att du blir provocerad av fel saker. Låt folk klä sig som de vill menar jag.
Citera
2016-11-27, 08:51
Medlem
Antar att du menar en slöja som täcker håret? Och inte maskering typ burka?
Då förstår jag inte vad som är problemet.
Citera
2016-11-27, 08:51
Medlem
MeMajks avatar
Man kan ju skita att handla i en affär med en viss typ av folk. Elgiganten finns ju lite varstans liksom apotek
Citera
2016-11-27, 08:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Man kan ju skita att handla i en affär med en viss typ av folk. Elgiganten finns ju lite varstans liksom apotek

Exakt. Ännu en butik på bojkottlistan.
Citera
2016-11-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
De som arbetar på Apotek har ju i alla fall både utbildning och ett arbete. Jag tycker att du blir provocerad av fel saker. Låt folk klä sig som de vill menar jag.

Nej man får inte klä sig som man vill anser jag. Varför skall man göra skillnad på en långhårig hårdrockare med piercing tatueringar svart nagel-lack etc etc & en människa med muslimska kläder?
Inte fan får hårdrockaren jobba inom finansbranschen med kunder exempelvis oavsett utbildning!
Dessutom handlar ju dom religiösa kläderna om så mycket mer än bara en stil(värderingar, sex, åtskillnad mellan könen etc etc). Så det är värre osv osv.
Citera
2016-11-27, 08:55
Bannlyst
Jag stör mig inte alls faktiskt på det, ibland kan jag tom få lite sexuella fantasier om att ta dem i tvättstugan när deras stränga man tar tide hur länge de är borta.
Citera
2016-11-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Antar att du menar en slöja som täcker håret? Och inte maskering typ burka?
Då förstår jag inte vad som är problemet.

Självklart ej en burka utan en reguljär stor tydlig slöja. Det handlar faktiskt om islamiseringen av Sverige(i förlägningen). Vill inte få någons privata preferenser i ansiktet när jag julhandlar liksom.
Inte fan skulle jag flytta till Japan & börja jobba där samtidigt som jag hade på mig kläder som stod i negativ kontrast till den japanska kulturen. Dessutom är jag tämligen säker på att hon ej fick komma hit pga sin spetskompetens inom elektronik(vilket är fallet dom få gånger vita västerlänningar jobbar i Japan).
Senast redigerad av A-party-with-marty 2016-11-27 kl. 09:12.
Citera
2016-11-27, 09:05
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla

Hade du varit lika förstående om någon sprungit runt med en nazisuniform i butiken? För det är vad slöjan representerar, slöjan representerar ett system som mördat hundratals miljoner människor och förslavat över en miljard. Slöjan är inte ok, det är en massmordssymbol likt svastikan.
Citera
2016-11-27, 09:05
Medlem
Dodobiirdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Självklart ej en burka utan en reguljär " muslim blöja". Det handlar faktiskt om islamiseringen av Sverige(i förlägningen). Vill inte få någons privata preferenser i ansiktet när jag julhandlar liksom.
Inte fan skulle jag flytta till Japan & börja jobba där samtidigt som jag hade på mig kläder som stod i negativ kontrast till den japanska kulturen. Dessutom är jag tämligen säker på att hon ej fick komma hit pga sin spetskompetens inom elektronik(vilket är fallet dom få gånger vita västerlänningar jobbar i Japan).

Säg bara "slöja", varför krångla till det? Du låter bara som en 10åring när du kommer med "muslimblöja" som du dessutom särskriver.
Citera
2016-11-27, 09:06
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Självklart ej en burka utan en reguljär " muslim blöja". Det handlar faktiskt om islamiseringen av Sverige(i förlägningen). Vill inte få någons privata preferenser i ansiktet när jag julhandlar liksom.

Är det spetskompetens inom elektronik du är ute efter så är väl Elgiganten en riktig dikeskörning, med eller utan slöja!
Citera
2016-11-27, 09:08
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Hade du varit lika förstående om någon sprungit runt med en nazisuniform i butiken? För det är vad slöjan representerar, slöjan representerar ett system som mördat hundratals miljoner människor och förslavat över en miljard. Slöjan är inte ok, det är en massmordssymbol likt svastikan.

Jag tror inte att hon som bär den tycker så dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in