2016-11-26, 21:20
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av celsius100
Undrar om dem inte stavar bättre än dig, trots att dem är nyanlända.

Har följt dina inlägg och det är på gränsen till läsbart, och sen har du så dålig attityd att du borde inte få
köra för Taxi Stockholm.

Du verkar faktiskt vara retarded, stackars kunder som åker med dig, du borde för helvete
Inte få ha körkort du är en säkerhetsfara.

Jag äger ingen dator ditt jävla pucko . Tvingas göra inlägg på surfplattan. Dessutom finns det invandrare som givetvis är bättre på svenska språket än en 100% svensk.

Av vilken anledning borde inte jag ha körkort?
Som sagt enligt regeringen är de snart en klassfråga.

Dålig attityd på vad ? Du tror inte att du själv borde skaffa dig ett liv istället för att kritisera mitt.

Vad syftar du på när du säger säkerhetsfara. Idiot är du jag kör förfan inte så dåligt.

Men hoppas fan att du kör av vägen och ingen hjälper dig för du verkar tycka jag är sämst
Citera
2016-11-26, 21:43
Medlem
Jaifies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja självklart varje blatteförare har bara kommit från varma sandiga breddgrader så att säga , vad tror du hände för någon vecka sedan? Detta blev snöstorm och ingen blatteförare visste väl vad vinterdäck var för något

Dessutom kör de full gas med och utan kund på E4an i vänstra körfältet oavsett tid på dygnet jag hoppas fan någon drar in kärran i betongsuggan så glider man sakta förbi

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Taxi Stockholms kunskapskrav består till mestadels av geografi, företags policy osv. Det finns inga körkrav i Taxi Stockholm, men det finns det inte i något taxibolag.

Förutom att dom måste göra körprov för trafikverket och köra trafiksäkert? Hoppas det annars undviker jag dom. Tack för svaret!
Citera
2016-11-27, 00:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaifie
Förutom att dom måste göra körprov för trafikverket och köra trafiksäkert? Hoppas det annars undviker jag dom. Tack för svaret!

Trafikverket har inget körprov för taxiförare. Nu kanske du börjar förstå varför så många taxiförare kör som idioter och galningar.
Citera
2016-11-27, 06:24
Medlem
Hur ser taxiavtalet ut i år, nån som har en länk? Lördagstillägg Söndagstillägg Nattillägg mm
Citera
2016-11-27, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av celsius100
Undrar om dem inte stavar bättre än dig, trots att dem är nyanlända.

Har följt dina inlägg och det är på gränsen till läsbart, och sen har du så dålig attityd att du borde inte få
köra för Taxi Stockholm.

Du verkar faktiskt vara retarded, stackars kunder som åker med dig, du borde för helvete
Inte få ha körkort du är en säkerhetsfara.

Klarar man inte av att hantera basala saker såsom de/dem så är man inte i position att klaga på andras språkfärdigheter.
Citera
2016-11-27, 09:24
Avslutad
Citat:
Trafikverket har inget körprov för taxiförare. Nu kanske du börjar förstå varför så många taxiförare kör som idioter och galningar.

Fel igen. Sedan flera år tillbaka måste man klara en uppkörning med högre betyg än för vanligt körkort för att erhålla taxi-leg.
Citera
2016-11-27, 09:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Fel igen. Sedan flera år tillbaka måste man klara en uppkörning med högre betyg än för vanligt körkort för att erhålla taxi-leg.

Källa?

99% av alla taxiförare tog legget innan denna ändring.
Citera
2016-11-27, 11:06
Medlem
JustZlatans avatar
Jag förstår inte varför en del kunder är så jävla korkade och ska slita upp bakluckan. De är så jävla korkade och tror att bakluckan är så långsam och bjuder på motstånd så att de antar att man måste vara jättestark för att öppna bakluckan. Jävla spån!
Citera
2016-11-27, 11:19
Avslutad
Citat:
Källa?

99% av alla taxiförare tog legget innan denna ändring.

Vadå källa? Dra åt helvete!

Nej det är flera år sen den ändringen trädde i kraft.

Fel! Fel! Fel!
Citera
2016-11-27, 13:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Vadå källa? Dra åt helvete!

Nej det är flera år sen den ändringen trädde i kraft.

Fel! Fel! Fel!

Jag har svårt att tro att det är ett riktigt körprov. Det är bara kolla på hur taxiförare kör så förstår man att de inte kan trafikregler. De kan ju oftast inte ens läsa svenska skyltar. De kör där endast bussar får köra till exempel.
Citera
2016-11-27, 13:25
Medlem
Ironfleets avatar
Använd google. Uppkörning för taxi är svårare än för B körkort.
Citera
2016-11-27, 16:43
Avslutad
Citat:
Jag har svårt att tro att det är ett riktigt körprov. Det är bara kolla på hur taxiförare kör så förstår man att de inte kan trafikregler. De kan ju oftast inte ens läsa svenska skyltar. De kör där endast bussar får köra till exempel.

Då kollegan ovanför korrigerat dig angående uppkörning till taxi-leg så lämnar jag det där.

Ja taxi kör lite annorlunda i Stockholm, men det körs ofta rätt snyggt även om det körs i bussfiler, och det körs i alla avseenden bra mycket snyggare än gemene bilist kör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in