2016-11-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag vägrar att få deras religion uppkörd i ansiktet på mej. En religion där vi slöjlösa betraktas som orena, som horor. Tom deras egna män slår dem eller slår ihjäl dem om de tar av slöjan. De är ju horor då!

Varför kan inte muslimer handla i affärer där det är slöjlösa expediter?
Vi är faktiskt i Sverige.
Tips: De har en Facebooksida...
Så du är emot religionsfrihet?

Konsekvensen av att man förbjuder andras religioner till förmån för sin egen, kan man se i de länder där det praktiseras sharia.

Eller är du kanske inte vill ha någon religion uppkörd i ansiktet, dvs ingen julhandel, ingen påskmust och att söndagen inte ska vara en röd dag?
Citera
2016-11-27, 11:45
Medlem
Mad monks avatar
Man undrar vad nästa steg blir beslöjade shairapoliser på systembolaget. De är verkligen helt gränslösa dessa kulturmarxister.
Citera
2016-11-27, 11:46
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vilken ideologi/religion manifesterar man om man bär keps??

vad spelar det för roll? huvudbonad som huvudbonad
Citera
2016-11-27, 11:46
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Jag vägrar att få deras religion uppkörd i ansiktet på mej. En religion där vi slöjlösa betraktas som orena, som horor. Tom deras egna män slår dem eller slår ihjäl dem om de tar av slöjan. De är ju horor då!

Varför kan inte muslimer handla i affärer där det är slöjlösa expediter?
Vi är faktiskt i Sverige.
Tips: De har en Facebooksida...
Stanna hemma då din nolla.
Citera
2016-11-27, 11:48
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vilken ideologi/religion manifesterar man om man bär keps??

Keps hör inte heller hemma på en arbetsplats. Fast man kan ju säga att det tillhör ens religion då. Undrar om det fungerat.

Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Stanna hemma då din nolla.

Att döma av ditt inlägg måste du ha en väldigt tolerant och fin, fin människosyn. Så typiskt er vänstertokar.
Senast redigerad av Mad monk 2016-11-27 kl. 11:51.
Citera
2016-11-27, 11:49
Medlem
Vad spelar det för roll, så länge hon gör sitt jobb?

Ifall någon här har koll på vett och etikett så skall ni veta att kvinnor inte behöver ta av sig huvudbonaden, det gäller enbart män och inomhus.
Senast redigerad av Chambre 2016-11-27 kl. 11:51.
Citera
2016-11-27, 11:51
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Antar att du menar en slöja som täcker håret? Och inte maskering typ burka?
Då förstår jag inte vad som är problemet.
Det ska inte heta "slöja"! En slöja är något tunt och hel-eller halvgenomskinligt, inte en klut som sitter stramt och inte blottar ett hårstrå. Och obs, viktigt, döljer halsen, en mycket erogen zon tydligen.
Säg och skriv "hijab" , det är så huvudkluten heter nämligen.

För hundra år sedan måste varje "ärbar" svensk kvinna ha något på huvudet, hatt eller sjalett.
Men vi har arbetat bort det där, en svensk kvinna klär sig i princip som hon vill.
Men nu är vi tillbaka i medeltidsträsket. Jag mår illa.
Citera
2016-11-27, 11:53
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Självklart ej en burka utan en reguljär stor tydlig slöja. Det handlar faktiskt om islamiseringen av Sverige(i förlägningen). Vill inte få någons privata preferenser i ansiktet när jag julhandlar liksom.
Inte fan skulle jag flytta till Japan & börja jobba där samtidigt som jag hade på mig kläder som stod i negativ kontrast till den japanska kulturen. Dessutom är jag tämligen säker på att hon ej fick komma hit pga sin spetskompetens inom elektronik(vilket är fallet dom få gånger vita västerlänningar jobbar i Japan).
Förfasas du över Buddismifieringen av Sverige varje gång du ser en Buddha-staty?
Citera
2016-11-27, 11:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så du är emot religionsfrihet?

Konsekvensen av att man förbjuder andras religioner till förmån för sin egen, kan man se i de länder där det praktiseras sharia.

Eller är du kanske inte vill ha någon religion uppkörd i ansiktet, dvs ingen julhandel, ingen påskmust och att söndagen inte ska vara en röd dag?

Alla få ha den religion de vill. Men att demonstrera den framför andra som nån förträfflighetssymbol är inte OK.
Det finns en laddning i slöjhelvetena som jag är väl medveten om. Det är kanske inte du?
Jag ser inte julhandel som förtryck. Särskilt inte i mitt eget land.
Citera
2016-11-27, 11:56
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Att döma av ditt inlägg måste du ha en väldigt tolerant och fin, fin människosyn. Så typiskt er vänstertokar.
Oklart var du utläser att jag är vänster. Jag är för människors makt över sina egna liv, vilket är lika främmande för SDare som för PK-feminister.
Citera
2016-11-27, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Hur orkar du skriva till ett apotek och gnälla över att deras personal använder slöja? Hur påverkar det dig? Ditt liv verkar vara ett mörker, och jag lider genuint med dig. Min rekommendation till dig är att sluta läsa nyheter eller använda internet över huvud taget. Köp en hund och skaffa dig ett boende i skogen där du slipper vara en del av civilisationen. Och funkar inte det så kan du alltid trösta dig med att livet är kort och ditt lidande snart är över oavsett.
Samma slags barnsliga "argument" kan man förstås använda när det gäller ditt inlägg som ju är ett enda utdraget gnällande.
Citera
2016-11-27, 11:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Alla få ha den religion de vill. Men att demonstrera den framför andra som nån förträfflighetssymbol är inte OK.
Det finns en laddning i slöjhelvetena som jag är väl medveten om. Det är kanske inte du?
Jag ser inte julhandel som förtryck. Särskilt inte i mitt eget land.

Ingen idé att slösa energi på apologethelvetena. De är uppenbarligen troll eller helt förlorade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in