2016-11-27, 09:56
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Tack!
Kommer inte framledes handla på Elgiganten.

Går aldrig in på sådana apotek, jag riktigt känner deras osunda fittstank redan i dörren.
Extra äckligt när deras manlige kulturfrände är med, hur kvinnorna njuter av snaran kring halsen.
Ett sånt apotek öppnades här på Södermalm för inte så många månader sen.
Då gick dom ut stenhårt med den uppsättningen, hårdöljande inklusive strypsnara på de tre kvinnorna och en manlig chef som tuppade sig i fittstanken.

Ockupanterna är fiffiga, lägger extra vikt på att angripa när vi är sjuka, svaga och i behov av hjälp.

Sist jag gick förbi det apoteket hade dom ingen hårtäckning, det var nog inte så bra för affärerna.
Deras intentioner är ju desamma, även om dom såg det som klokast att ta ett steg tillbaka. Tills vidare.

Busschaufförerna är nu övervägande svarta.
Den enda jag lagt märke till bland dom var en stor svart kvinna. På huvudet såg det ut som hon hade satt på sig sina gigantiska trosor vilket osökt förde tanken till kaniner.
När jag var liten nålade man fast en strumpa i varje ben på ett par trosor och satte på huvudet när man gick på maskerad.

Har en nära bekant som bor på Södermalm. Vilket Apotek var det & adress,el är det för taskigt att avslöja(dom borde ju ändå stå för det)?
Citera
2016-11-27, 10:02
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Lät som att du var positivt ställd till burka/slöja? Då kan vi diskutera.
hahaa nä men alltså min poäng var att man skall få gå före & åka gräddfil pga att det är frågan om religion. Varför kan fan int hårdrockaren ha en egen hårdrocks religion liksom så att säga?
Ba för att Islam är en stor religion är den väl ej mer värd el vettigare än exempelvis Sientologerna(dom är ju iaf ganska harmlösa).
Citera
2016-11-27, 10:03
Medlem
Bbobis avatar
Varför bli provocerad så lätt? Lämna sånt till vänstern.

Om personen hade haft ett halsband med krucifix då? Jag hade inte brytt mig sålänge personen inte börjar citera verser ur bibeln.
Citera
2016-11-27, 10:11
Medlem
ihelps avatar
Privata företag får anställa vem de vill, vad fan angår det dig?
Citera
2016-11-27, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
A d lär ju int bli mer en bara fantasi för dej. Är ju en annan aspekt som dock är lite OT. Att nästan alla muslimska kvinnor ej kommer ha något umgänge med svenska män. I och med det tar dom plats från andra utländska kvinnor( & även kanske väl integrerade utländska män, nu är jag hetro men ni förstår) i detta land. I många fall får dom ingen större kontakt med svenska kvinnor heller pga sina attribut dom så hårdnackat ( el med hjälp av deras män) visar upp.
nu har du valt att lägga tråden i I&I och inte i arbete så jag det är väl slöjjan du reagerar på och inte att hon arbetat (hade hon inte arbetet hade du skapat en tråd om att de lever på bidrag) , slöjan kan även om utstråla sexighet om det är en vacker tjej och en vacker kvinna som bär den. Det är väl bra att svennebanan kan komma ikontakt med lite muslimska kvinnor när de inhandlar sin TV , blev det inget TV-inhandlande för din del för din stora förtret att det var en kvinna med slöja som stod i din väg för din nya 4K hemma?
Citera
2016-11-27, 10:13
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
hahaa nä men alltså min poäng var att man skall få gå före & åka gräddfil pga att det är frågan om religion. Varför kan fan int hårdrockaren ha en egen hårdrocks religion liksom så att säga?
Ba för att Islam är en stor religion är den väl ej mer värd el vettigare än exempelvis Sientologerna(dom är ju iaf ganska harmlösa).

För att media har målat upp muslimer som handikappat folk som man alltid ska tycka synd om föratt.. Föratt.. De kommer ju alltid vara lite speciella.

Det lustiga är att muslimer gillar denna världsbild och utnyttjar den ständigt, som att de själva vet att dom är mentalt handikappade. Likaså zigenare.
Citera
2016-11-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Privata företag kan man ju alltid välja mellan.
Inför ett läkarbesök förra veckan så hade hon som tog prover i förväg slöja.
Sjukhus kan man inte enkelt välja däremot.
Det är hög tid att någon väcker frågan om lämpligheten att tillåta religiösa/ideologiska symboler på offentgliga vårdinrättningar.
Precis som någon skrev här så kan man mkt väl jämföra slöjan med ett inbroderat hakkors på ett klädesplagg.
Jag ska inte behöva bli utsatt för detta som vårdtagare!
För vill jag inte mötas av en läkare med kors runt halsen heller och har så aldrig gjort heller.

Med tanke på att en helburka-kvinna endast behövde identifiera sig vid en rättegång med att verkligen lova att hon var hon så känns det ju som fet chans att någon får åka ut pga slöja i vården.

Det här är ofrånkomligt och kommer öka.
Personligen har jag inget emot om någon har en slöja för håret i ett butiksarbete - skiter väl jag i sålänge servicen håller sig på en nivå som är i linje med företaget.

Blev förvånad över att ts spårade ur totalt över detta då jag stött på det flertalet gånger tidigare.

Jag avskyr religion och islam i synnerhet men det är ju inte direkt en nyhet att de finns i vårt samhälle
Citera
2016-11-27, 10:58
Medlem
CommonSenses avatar
varför sticker det så jävla mycke i ögonen på folk om dom ser en kvinna jobba nånstans med slöja? känner ni likadant för dom som använder keps på sin arbetsplats? som Mcdonald,max,burgerking?
Citera
2016-11-27, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Exakt. Ännu en butik på bojkottlistan.
Den där listan börjar bli lång...
Citera
2016-11-27, 11:35
Medlem
LaScalas avatar
Jag vägrar att få deras religion uppkörd i ansiktet på mej. En religion där vi slöjlösa betraktas som orena, som horor. Tom deras egna män slår dem eller slår ihjäl dem om de tar av slöjan. De är ju horor då!

Varför kan inte muslimer handla i affärer där det är slöjlösa expediter?
Vi är faktiskt i Sverige.
Tips: De har en Facebooksida...
Citera
2016-11-27, 11:42
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Som rubriken lyder noterar jag det. Samt tycker att det blir konstigt när man skall syssla med kundbemötande & service samtidigt som ens personliga preferenser angående religion(& indirekt sex) gör sig påtalade. Tror dock ej hon var ordinarie anställd utan jobbade för ett märke men ändå uppseendeväckande & opassande. Tidigare har det ju även blivit vanligt att apoteken haft slöjor på sin personal vilket dom försvarat(skrev själv till dom) med att "det är viktigt att kunna nå ut med info till alla i Sverige så att dom känner igen & verkligen förstår al info o dyl". Hon började även skriva om att det var bra att personalen pratade annat språk, typ arabiska, antar jag(o att dom var så stolta för det). Vidare har jag märkt att det jobbar väldigt mycket invandrare på apotek & hemelektronik-butiker i storstäderna. Vilket jag ej har nånting i mot men när dom börjar använda religiös utstyrsel har det gått för långt tycker jag(beslöjade busschaffisar är ju illa nog)

Hur orkar du skriva till ett apotek och gnälla över att deras personal använder slöja? Hur påverkar det dig? Ditt liv verkar vara ett mörker, och jag lider genuint med dig. Min rekommendation till dig är att sluta läsa nyheter eller använda internet över huvud taget. Köp en hund och skaffa dig ett boende i skogen där du slipper vara en del av civilisationen. Och funkar inte det så kan du alltid trösta dig med att livet är kort och ditt lidande snart är över oavsett.
Citera
2016-11-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
varför sticker det så jävla mycke i ögonen på folk om dom ser en kvinna jobba nånstans med slöja? känner ni likadant för dom som använder keps på sin arbetsplats? som Mcdonald,max,burgerking?

Vilken ideologi/religion manifesterar man om man bär keps??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in