2016-11-22, 08:57
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Du vet uppenbarligen vad ämnet är för du korrigerar ju dig själv helt rätt och återgår till Topic, efter tillsägelse. Så spela inte dum.

Jag har inte skrivit att jag är emot invandrare generellt. Jag har skrivit att man inte kan ta in folk rakt in i TSAB som inte kan geografin, språket och kulturen. Detsamma gäller ju valfri svensk lallare från landet som inte kan geografin, en sån kan man självklart inte heller ta in. Fast lättare med språket då.

Det enda rätta hade förstås varit att nyanlända får lära sig först i skitbolag med fasta priser och färdtjänst, som t ex 020, Kurir och uber-X. Sen kan TSAB och TopCab ta de bästa därifrån. TopCab gör ju så redan idag. gör redan idag.

Men det har TSAB gjort i många år.
Citera
2016-11-22, 14:59
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Tsab style är tar inte in en svensk som hittar i Stockholm

Men de tar in en invandrare som ej kan språket
Citera
2016-11-24, 14:18
Medlem
JustZlatans avatar
Går det att laga elektriska bakluckor? En del kunder fattar ju inte att den är elektrisk och slitter upp luckan. Den har redan börjat bli sämre. Jag har lust att skälla ut dem när de börjar.
Citera
2016-11-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Går det att laga elektriska bakluckor? En del kunder fattar ju inte att den är elektrisk och slitter upp luckan. Den har redan börjat bli sämre. Jag har lust att skälla ut dem när de börjar.
Nej, det går inte, helt omöjligt.
Citera
2016-11-24, 14:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Nej, det går inte, helt omöjligt.

Vad kostar det då? Jag vill att den blir som ny den dagen jag väljer att fixa den.
Citera
2016-11-25, 13:00
Medlem
Jaifies avatar
Jag har en fråga som passagerare angående nyanlända som jobbar inom taxi.

Min fråga är om bolag som taxi stockholm kommer sänka kunskaps kraven för taxiförare
och äventyra med min säkerhet?
Citera
2016-11-25, 23:15
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaifie

Min fråga är om bolag som taxi stockholm kommer sänka kunskaps kraven för taxiförare

Ja självklart varje blatteförare har bara kommit från varma sandiga breddgrader så att säga , vad tror du hände för någon vecka sedan? Detta blev snöstorm och ingen blatteförare visste väl vad vinterdäck var för något

Dessutom kör de full gas med och utan kund på E4an i vänstra körfältet oavsett tid på dygnet jag hoppas fan någon drar in kärran i betongsuggan så glider man sakta förbi
Citera
2016-11-26, 13:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaifie

Taxi Stockholms kunskapskrav består till mestadels av geografi, företags policy osv. Det finns inga körkrav i Taxi Stockholm, men det finns det inte i något taxibolag.
Citera
2016-11-26, 13:25
Medlem
JustZlatans avatar
Är det vanligt att man sover sämre och drömmer om taxi när man har blivit åkare? Så upplever jag det.
Citera
2016-11-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja självklart varje blatteförare har bara kommit från varma sandiga breddgrader så att säga , vad tror du hände för någon vecka sedan? Detta blev snöstorm och ingen blatteförare visste väl vad vinterdäck var för något

Dessutom kör de full gas med och utan kund på E4an i vänstra körfältet oavsett tid på dygnet jag hoppas fan någon drar in kärran i betongsuggan så glider man sakta förbi

Undrar om dem inte stavar bättre än dig, trots att dem är nyanlända.

Har följt dina inlägg och det är på gränsen till läsbart, och sen har du så dålig attityd att du borde inte få
köra för Taxi Stockholm.

Du verkar faktiskt vara retarded, stackars kunder som åker med dig, du borde för helvete
Inte få ha körkort du är en säkerhetsfara.
Citera
2016-11-26, 17:13
Medlem
dLn_sthlms avatar
En fråga till er förare från en kund, hur ser ni på denna situation.

Jag som en i ett sällskap på tre beställer en taxi för att åka från en krog på Södermalm till en söderförort. På vägen ber jag föraren svänga av och göra en avstickare från närmaste vägen för att släppa av en av oss medan vi andra två vill fortsätta resan söderut. Inget fast pris eller dyl. var avtalat utan vi körde på taxameter, är detta okej?
Citera
2016-11-26, 21:15
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
En fråga till er förare från en kund, hur ser ni på denna situation.

Jag som en i ett sällskap på tre beställer en taxi för att åka från en krog på Södermalm till en söderförort. På vägen ber jag föraren svänga av och göra en avstickare från närmaste vägen för att släppa av en av oss medan vi andra två vill fortsätta resan söderut. Inget fast pris eller dyl. var avtalat utan vi körde på taxameter, är detta okej?

Ja, det händer varje kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in