2016-11-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rättsläkarna nämner inte självmord, för de har, av okänd anledning, fastställt att döden förorsakades av annan. Finns det statistik på hur ofta det förekommer två varv runt halsen vid mord med hängning? Man kan tänka sig att någon som inte har läst hållfasthetslära tror att snöret belastas hårdast vid snaran, och därför drar två varv.

Självklart finns det statistik. Möjligen bara latent men det är väl bara att sammanställa. Jag är nämligen så naiv att jag tror att alla tillvaratagna hängningsanordningar är tillräckligt väl beskrivna i aktuella fall för att detta skall vara möjligt. I det fallet är jag dig underlägsen eftersom jag så okritiskt tror på detta. (Ungefär lika underlägsen som jag är då jag okritiskt tror att kriminaltekniker låter bli att klippa mitt i knuten på en tillvaratagen ligatur bara för att de inte uttryckligen skrivit så i rapporten.)

Rättsläkarna borde alltså nämna självmord som en möjlighet och sedan raskt säga "nej så kan det inte vara" och med motivering till det för att du skall bli nöjd. Är man lite filosofiskt lagd borde man kräva ett omnämnande av "gudomligt ingripande" som sedan raskt bortförklaras. Samma med "olyckshändelse". Riktigt jävla osmakligt skulle vara att kräva att "BDSM-aktivitet som gick snett" måste tas upp och avfärdas åtföljt av argument för det. Listan kan säkert göras längre. Poängen är att rättsläkarna har sett Lisa med snaran på plats och utifrån det slog fast att döden orsakats av annan. Du bara spekulerar och utifrån det underkänner professionen. Visst är det kämpigt att vidhålla självmord. Nu blir du plötsligt tvungen att blanda in vad en nedstämd person förstår om hållfasthetslära. Medge att åklagaren gärningsbeskrivning har som man säger "sanningens prägel" och att bitarna faller på plats ganska så mycket av sig självt.
2016-11-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser att det varit en konspiration mot Nerijus att han skulle få skulden för mordet på Lisa, när man ser till realiteten med den svarta SUV bilen och dess förare och annat omkring det kan föraren ses som misstänkt, och då blir orsaken att den personen skulle räddas.
Jag anser inte att flera hundra personer blivit mutade, däremot är jag helt övertygad att det finns flera hundra personer som vet om att Nerijus var oskyldig till mordet.
En sådan här sak skulle ha varit omöjlig att genomföra om det inte fanns en konspiration att Nerijus skulle få skulden för ett brott som han aldrig begått.

Föraren av den svarta SUV-en är alltså bossen för din Blombersmaffia. Han har mördat Lisa för att kunna sätta dit NB.
Vad har då NB för otalt med denne maffiaboss för att detta scenario ska spelas upp?

Inte nog med att mörda Lisa utan muta poliser, NFC, TR, HR och HD. Hade det inte varit både enklare och billigare att mörda NB istället?

Tycker du inte att dina falsarier börjar bli lite långsökta, att det har blivit lite för mycket hittepå, du har ju inte kunnat presentera någon som helst faktabevis på att din saga ens tangerar verkligheten.
2016-11-26, 01:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det som ger en stark indikation att Nerijus var utsedd att få skulden för mordet på Lisa är att den
så kallade mannen med den svarta SUV bilen blev aldrig anhållen och förhörd.
Det fanns en mycket stark anledning att anhålla honom och förhöra honom om vad han sysslade med när Lisa försvann.
Om en helt oskyldig person blir åtalad och dömd i två rätter har det skett en överenskommelse att den misstänkte skall fällas, i annat fall kan det ses som omöjligt att genomföra det.
Har det skett en överenskommelse att den misstänkte skall fällas är det en skenrättegång och den anklagade var helt rättslös, han var chanslös att kunna framföra sin oskuld.
Den här typ av rättegångar strider starkt emot FN:s direktiv om mänskliga rättigheter, som också EU länderna skall följa.

Jag intresserar mig dock mest av den eventuella kopplingen mellan den svarta SUV-en nonchalant placerad på den norra parkeringen kl. 18.11, i närheten av gaveln på kaféet vilken Lisa (enligt kollegorna) rundade innan hon försvann - och den som sågs med en "nedstämd" blondin i baksätet knappt två timmar senare, körandes i området.

Citat:
Jag har aldrig kränkt Lisa, finns ingen orsak för mig att göra det.
De som har kränkt och förnedrad Lisa är alla de som påstått att Lisa lät sig luras och följa med en gift medelålders tandlös balt till ladan, som dessutom skall ha haft bristande hygien.
Sedan påstår de också att hon lät sig hängas där.
Naturligtvis anser jag att komma med sådana påståenden mot en avliden person är för det första rena lögner och sedan är det grovt kriminellt att framföra sådant som har ingenting med verkligheten att göra utan är rena påhittet av illvilliga personer.
Enligt ditt konstanterande:
# Mordplats är konstaterad i ladan: Helt fel någon mordplats har aldrig funnits i ladan, det fanns inga bevis om någon mordplats i ladan, utan endast påståenden som är lögn eller påhitt.
# Dödsorsak för Lisa var sannolikt strypning.
# Motivet sexuellt. Helt fel, motivet var sannolikt hämnd, men eftersom inget förhör gjorts med den misstänkte är det ett antagande.
# DNA bevisningen och vittnesbevisningen visar att NB är mördaren.
DNA säger ingenting så länge man inte vet vem som orsakat DNA, därför det behöver inte vara personen som DNA kommer ifrån som lämnat det.
Någon vittnesbevisning att Nerijus skulle ha mördat Lisa finns inte, utan är något påhitt.
# Nerijus saknar alibi. Helt fel han fanns i bostaden när Lisa försvann och blev mördad.
# Irina ljög för sin mans skull. Helt fel, Irina har sagt hela tiden att Nerijus var hemma 19.00 den tiden när Gustav kom till herrgården som Arnes fru sade till henne var 19.00 0ch som är korrekt.
När hon vittnade under ed för Hovrätten sade hon att Nerijus var hemma från 18.45 - 20.00.
# Att Nerijus är dömd i Tingsrätten och Hovrätten säger ingenting, om det fanns en uppgörelse och därmed en skenrättegång, naturligtvis blev han dömd under sådana förutsättningar.
Allting tyder på att det fanns en uppgörelse och var skenrättegång både i Tingsrätten och Hovrätten.

Bra inlägg!
Din mest välformulerade och stringenta beskrivning hittills, av en ganska rimlig alternativ händelsekedja.

Citat:
Jag upprepar: "Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan". Det framgår inte om det är fynden eller omständigheterna som visar att döden orsakats av annan.

Citat:
NB eller hans fru ville skyla ansiktet.Det säger ingenting om vem som hängde Lisa.

Kloka synpunkter
2016-11-26, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Föraren av den svarta SUV-en är alltså bossen för din Blombersmaffia. Han har mördat Lisa för att kunna sätta dit NB.
Vad har då NB för otalt med denne maffiaboss för att detta scenario ska spelas upp?

Inte nog med att mörda Lisa utan muta poliser, NFC, TR, HR och HD. Hade det inte varit både enklare och billigare att mörda NB istället?

Tycker du inte att dina falsarier börjar bli lite långsökta, att det har blivit lite för mycket hittepå, du har ju inte kunnat presentera någon som helst faktabevis på att din saga ens tangerar verkligheten.
Nu får du besinna dig jag har inte kommit med några sådana påståenden som du framför.
Det fanns en person som kan ses som misstänkt till Lisas försvinnande när man ser till helheten och det är föraren till den svarta SUV bilen som var parkerad på parkeringen vid cafeet vid 18.10 tiden och sedan åkte iväg strax innan Lisa och två andra tjejer kom ut från cafeet vid 18.20 tiden.
Den här SUV bilen körde sedan extremt sakta mot spritfabriken och vidare enligt vittnen som kom ikapp den.
Det här var utredningens skyldighet att söka upp den svarta SUV bilen och anhålla föraren till förhör var han fanns den tiden när Lisa försvann och blev mördad.
Inte omöjligt att hela fallet med mordet på Lisa hade blivit löst, med anhållan och förhör med den misstänkte till att börja med.
Nu gjordes ingenting från utredningens sida, som skapar misstänksamhet att föraren i SUV bilen skulle skyddas av någon anledning.
Det finns ingen som vet motivet varför Lisa blev mördad, därför gärningsmannen är fri, något sexmord var det inte som påståtts, utan kan ses som vilseledande påståenden.
Senast redigerad av Fagro 2016-11-26 kl. 01:49.
2016-11-26, 03:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Bra inlägg!
Din mest välformulerade och stringenta beskrivning hittills, av en ganska rimlig alternativ händelsekedja.
Ja, vad ska man säga? Om du anser att #Fagros beskrivningar är följdriktiga på ett logiskt vis så hamnar du själv i samma liga där följande anses som ett logiskt och tvärsäkert händelseförlopp;
"Arg, hämndlysten psykopat och marodör, tillika Lisas pojkvän (som ingen vet om, inte ens Lisa), mångmiljonär samt traktor/biltjuv (för att visa sin makt!) mördar Lisa när hon är på väg hem. Ringer sen en förhandlare (kollar på "F" på eniro) och vips startar den gigantiska konspirationen i syfte att sätta dit balten och att låta psykopaten/mördaren/marodören/traktortjuven löpa. ALLA viktiga personer mutas, planteringar sätts igång och rättegångarna är enbart ett spel för galleriet, är skenrättegångar."

Får väl gratulera dig (eller nåt?) till att du kommit till insikt och instämmer i #Fagros beskrivningar
Citat:
Jag upprepar: "Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan". Det framgår inte om det är fynden eller omständigheterna som visar att döden orsakats av annan.
NB eller hans fru ville skyla ansiktet.Det säger ingenting om vem som hängde Lisa.
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Kloka synpunkter
Synnerligen okloka synpunkter.
"Den djupe Tänkaren" och lilla knähunden #A1HORNYLAD i sitt esse.
Blir genast en stor skratt eller gråt - konflikt.
Skribenten du kommenterar driver sina anti-teser enbart i syfte att "inte lalla med i åklagarens beskrivning" utan istället väcka anstöt, irritation, avsky och därigenom få uppmärksamhet.
ALLT är ok att fabulera om i en extremargumentation där "logiken" är att ALLT är möjligt så länge det ej motbevisas och gör det det så skiter skribenten ändå i det och hävdar att egna analyser, teorier och bevis är riktiga bevis och gott nog.
Den ultimata kränkningsteorin om självmord sväljer du med hull och hår, det är så jävla coolt att hänga på, eller hur? Vad du missat, vilket är sorgligt för din del, är att det är ju inte på riktigt.
Är bara en lek i argumentation. En bisarr lek som väcker avsky hos de flesta som dock insett för länge sen att det inte är seriöst, att det inte är allvarligt menat som om det kunde ha hänt på riktigt.
Citat:
Tejpa för att skyla? Enklare med en ICA-påse då? Tejpningen i sig säger inget om vem men varför, hajar du inte så pass?
Citat:
"Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan"
Det här är så självklart, av minst tusen anledningar.
Går här bara in på en.
Snörfårorna löpte horisontellt på huden på halsen för att sen i nacken gå uppåt mot hårfästet.
Att snörfårorna löpt horisontellt tyder på strypning, att snaran först dragits åt av NB och att han sen hängt henne. I vilket skede hon avlidit vet man inte, hon kan av den föregående strypningen varit medvetslös när han hängde upp henne.
En person kan inte först strypa sig själv till förmodad medvetslöshet för att sen hänga sig.
Det kanske t. o. m du förstår?
Senast redigerad av magiciadehex 2016-11-26 kl. 03:20.
2016-11-26, 03:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Nu får du besinna dig jag har inte kommit med några sådana påståenden som du framför.
Det fanns en person som kan ses som misstänkt till Lisas försvinnande när man ser till helheten och det är föraren till den svarta SUV bilen som var parkerad på parkeringen vid cafeet vid 18.10 tiden och sedan åkte iväg strax innan Lisa och två andra tjejer kom ut från cafeet vid 18.20 tiden.
Den här SUV bilen körde sedan extremt sakta mot spritfabriken och vidare enligt vittnen som kom ikapp den.
Det här var utredningens skyldighet att söka upp den svarta SUV bilen och anhålla föraren till förhör var han fanns den tiden när Lisa försvann och blev mördad.
Inte omöjligt att hela fallet med mordet på Lisa hade blivit löst, med anhållan och förhör med den misstänkte till att börja med.
Nu gjordes ingenting från utredningens sida, som skapar misstänksamhet att föraren i SUV bilen skulle skyddas av någon anledning.
Det finns ingen som vet motivet varför Lisa blev mördad, därför gärningsmannen är fri, något sexmord var det inte som påståtts, utan kan ses som vilseledande påståenden.
Jag förmodar att du läst den s.k slasken eftersom du hela tiden uttalar dig så tvärsäkert om vad som "inte gjorts" i utredningen? För om du inte läst slasken så kan du ju inte veta?
2016-11-26, 12:05
Medlem
Citat:
Jag upprepar: "Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan". Det framgår inte om det är fynden eller omständigheterna som visar att döden orsakats av annan. En omständighet, som rättsläkarna kände till, är att Lisa hittades på en plats där hon inte kunde ha hängt sig. Det kan anses visa att döden orsakats av annan. Ingen rättsläkare fick frågan varför de ansåg att döden orsakats av annan.Det var inte mycket till argument som jag svarade på.Alla visar inte suicidalt beteende. Dessutom vet vi inte om Lisa visade något sådant. Ingen har fått någon fråga om detta, och suicidalt beteende är inget man berättar brett om.Ja, NB eller hans fru ville skyla ansiktet.Det säger ingenting om vem som hängde Lisa.Det letades inte DNA på röret eller kring det, annat än i blodfläcken och i Lisas hårstrå.Hur vet du att Lisa inte var självmordsbenägen? Se ovan.Hur kan du påstå att det var mord utan att ha sett en enda bild? Argumentet att döden orsakats av annan, se ovan.Jo, det går ett mord på tusen hängningar.Nej, jag kränkte honom inte, och jag har inte använt ordet deprimerad. Självfallet klandrar jag inte VS för det inträffade.Jag har flera gånger uppgivit tänkbara skäl för NB att hålla inne med sanningen. Du säger själv att en historia om att Lisa hade begått självmord inte har trovärdighet. Om han hade dragit den historien, hade det hjälpt?Statistiken stod rättsläkare AB för i TR.De rättsmedicinska slutsatserna gjordes av fynden. Vad som utgjorde "omständigheter" som nämns i uttalandet vet vi inte.

Hur kan det komma sig att endast DNA från Lisa fanns på tejprullen?
Detta med DNA är svårt att förstå tycker jag.
Så snart det är till nackdel för NB så är det direkt överfört från honom.
Allt DNA som inte är till nackdel för NB eller till hans fördel, det sägs vara indirekt överfört.
DNA har begränsat bevisvärde anser jag, man vet ju inte när och hur DNA hamnat där det hamnat.
Senast redigerad av Vastmanlanning 2016-11-26 kl. 12:19. Anledning: Korrigering
2016-11-26, 14:19
Medlem
Frånvaron av spår beror antagligen på att spåren inte har bevarats eller inte har upptäckts. Möjligtvis skyddade han sig med handskar. Det har ändå avsatts spår på några områden. Möjligtvis användes inte handskar i en viss situation eller så avsattes spår trots att handskar användes.
2016-11-26, 18:53
Medlem
Citat:

Vad som har utretts från polisens sida vet varken du eller någon annan inte initierad person. Det vi vet är att de gjort ett utomordentligt jobb för att få Lisas baneman fälld och fallet löst.

Att de skulle utreda dina hittepåteorier är väl högst osannolikt. Det är ju upp till dig att plocka fram bärande bevisning kring din påstådda maffiaboss.
2016-11-26, 19:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Frånvaron av spår beror antagligen på att spåren inte har bevarats eller inte har upptäckts. Möjligtvis skyddade han sig med handskar. Det har ändå avsatts spår på några områden. Möjligtvis användes inte handskar i en viss situation eller så avsattes spår trots att handskar användes.
Är förhållandevis väldigt många DNA-spår från mördaren Nerijus. Den tekniska bevisningen är solid. Är inte ofta man får sådan "jackpot" med DNA-spår som i det här fallet. Förmodligen har du rätt i att han i en viss situation inte använde handskar men använde dem under större delen av gärningen. Men, är ju inte bara från händerna blodet kan ha avsatts, han hade hudavskrapningsskador bl.a på höger underarm och dessa skador kan naturligtvis ha avsatt blod-DNA.

Återblick...

Om DNA-bevisningen, ur hovrättsdomen;
Till detta kommer två andra aspekter på DNA-bevisningen som med styrka talar mot någon annan förklaring än att det var Nerijus Bilevicius som vid direkt kontakt med Lisa Holm avsatte de aktuella spåren. Det handlar om dels vilka ställen på Lisa Holms kläder som spåren avsattes, dels typen av spår som avsattes. Som tidigare har redovisats fanns Nerijus Bilevicius DNA bl.a. på ärmarna på Lisa Holms jacka och på avigsidan av såväl hennes jeans, vid knäppningen, som hennes träningsbyxor. När det gäller spåren på jackan förefaller det rimligt att anta att dessa härrör från att någon greppade tag om Lisa Holm, även om någon annan förklaring i sig naturligtvis inte är utesluten. Såvitt avser spåren på insidan av byxorna framstår det som högst osannolikt att de skulle ha hamnat där genom en slumpmässig beröring med något annat föremål. I stället är spåren mycket väl förenliga med tesen att de avsattes där i samband med att Lisa Holms byxor drogs ned.
Flera av spåren utgörs av blodbesudlingar, blod som vid överföringen måste ha varit vått. Det finns sådana besudlingar på både Lisa Holms jacka och hennes jeans.
Mängden DNA-spår från Nerijus Bilevicius, de ställen på Lisa Holms kläder där de har avsatts och typen av DNA-spår är faktorer som betraktade tillsammans och i ljuset av varandra utgör ett mycket starkt stöd för åklagarens påstående att det är Nerijus Bilevicius som är gärningsmannen.

Om DNA-bevisningen, valda delar ur tingsrättsdomen;
På det rör som stack ut från väggen, ca 6 cm från väggen, fanns en blodbesudling ca 0,3 cm bred och ca 0,5 cm lång. Blodet har visat sig komma från Nerijus Belivicius. Röret var dammigt och smutsigt men det fanns inget damm eller smuts ovanpå blodbesudlingen. På ett av de två korta snörena som låg på golvet under röret fanns förutom dna från Lisa Holm även dna från Nerijus Bilevicius. I slaktrummet låg mellan tvätthoarna ett blått snöre. På snöret fanns både Lisa Holms och Nerijus Bilevicius dna. Brottsplatsundersökning har även gjorts på Martorps gård. Av den framgår att en rishög låg ca 20 meter från arbetsboden där Lisa Holm hittades. På rishögens baksida låg en jacka och en hjälm. På hjälmen fanns dna från Lisa Holm. På jackan fanns en blodbesudling där blodet visade sig komma från Nerijus Bilevicius. På fyra områden på jackan; höger ärm, vänster ärm och bakstycket, påvisades dna i högre och mindre grad från Nerijus Belivicius.
Senast redigerad av magiciadehex 2016-11-26 kl. 19:31.
2016-11-27, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Vad som har utretts från polisens sida vet varken du eller någon annan inte initierad person. Det vi vet är att de gjort ett utomordentligt jobb för att få Lisas baneman fälld och fallet löst.

Att de skulle utreda dina hittepåteorier är väl högst osannolikt. Det är ju upp till dig att plocka fram bärande bevisning kring din påstådda maffiaboss.
Du tycks inte ha klart för dig hur en sådan här mordutredning går till.
Det är åklagaren och spaningschefen som leder utredningen, där åklagaren är den högste chefen.
Polisen är underställda ledningen för utredningen och får order från dem, därför kan inte polisen beskyllas när en mordutredning är miserabel, utan det är ledningen för utredningen som är de skyldiga.
Polisen sammanställer förundersökningen som är utomordentligt bra i det här fallet och som jag aldrig kritiserat.
Från den 8 juni tills den 12 juni finns det ingen förundersökning i fallet.
2016-11-27, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är förhållandevis väldigt många DNA-spår från mördaren Nerijus. Den tekniska bevisningen är solid. Är inte ofta man får sådan "jackpot" med DNA-spår som i det här fallet. Förmodligen har du rätt i att han i en viss situation inte använde handskar men använde dem under större delen av gärningen. Men, är ju inte bara från händerna blodet kan ha avsatts, han hade hudavskrapningsskador bl.a på höger underarm och dessa skador kan naturligtvis ha avsatt blod-DNA.

Återblick...

Om DNA-bevisningen, ur hovrättsdomen;
Till detta kommer två andra aspekter på DNA-bevisningen som med styrka talar mot någon annan förklaring än att det var Nerijus Bilevicius som vid direkt kontakt med Lisa Holm avsatte de aktuella spåren. Det handlar om dels vilka ställen på Lisa Holms kläder som spåren avsattes, dels typen av spår som avsattes. Som tidigare har redovisats fanns Nerijus Bilevicius DNA bl.a. på ärmarna på Lisa Holms jacka och på avigsidan av såväl hennes jeans, vid knäppningen, som hennes träningsbyxor. När det gäller spåren på jackan förefaller det rimligt att anta att dessa härrör från att någon greppade tag om Lisa Holm, även om någon annan förklaring i sig naturligtvis inte är utesluten. Såvitt avser spåren på insidan av byxorna framstår det som högst osannolikt att de skulle ha hamnat där genom en slumpmässig beröring med något annat föremål. I stället är spåren mycket väl förenliga med tesen att de avsattes där i samband med att Lisa Holms byxor drogs ned.
Flera av spåren utgörs av blodbesudlingar, blod som vid överföringen måste ha varit vått. Det finns sådana besudlingar på både Lisa Holms jacka och hennes jeans.
Mängden DNA-spår från Nerijus Bilevicius, de ställen på Lisa Holms kläder där de har avsatts och typen av DNA-spår är faktorer som betraktade tillsammans och i ljuset av varandra utgör ett mycket starkt stöd för åklagarens påstående att det är Nerijus Bilevicius som är gärningsmannen.

Om DNA-bevisningen, valda delar ur tingsrättsdomen;
På det rör som stack ut från väggen, ca 6 cm från väggen, fanns en blodbesudling ca 0,3 cm bred och ca 0,5 cm lång. Blodet har visat sig komma från Nerijus Belivicius. Röret var dammigt och smutsigt men det fanns inget damm eller smuts ovanpå blodbesudlingen. På ett av de två korta snörena som låg på golvet under röret fanns förutom dna från Lisa Holm även dna från Nerijus Bilevicius. I slaktrummet låg mellan tvätthoarna ett blått snöre. På snöret fanns både Lisa Holms och Nerijus Bilevicius dna. Brottsplatsundersökning har även gjorts på Martorps gård. Av den framgår att en rishög låg ca 20 meter från arbetsboden där Lisa Holm hittades. På rishögens baksida låg en jacka och en hjälm. På hjälmen fanns dna från Lisa Holm. På jackan fanns en blodbesudling där blodet visade sig komma från Nerijus Bilevicius. På fyra områden på jackan; höger ärm, vänster ärm och bakstycket, påvisades dna i högre och mindre grad från Nerijus Belivicius.
Om DNA skall ha något bevisvärde måste Lisa ha funnits i ladan och bevis för det, nu finns det inga bevis att Lisa har funnits i ladan och därför blir alltsammans en massa trams allt det här med DNA som bevis.
DNA har funnits i ladan men det är ingen garanti att DNA från den personen också varit där.
Eftersom Lisa fanns aldrig i ladan har DNA kommit dit på annat sätt.
Det måste först bevisas att Lisa fanns i ladan om man skall kunna gå vidare och det kan ses som fullständigt omöjligt att komma med några sådana bevis.
Man kan påstå precis vad som helst om man inte behöver bevisa det, och det är vad som sker med de här DNA bevisen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in