2016-11-23, 21:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Tror knappast han jobbat ideelt under ca 5 år.
Paj har själv sagt att han började på posten 1973 och jobbade till 2002 för att mellan 2002- 2007 ägna sig åt annat bla.lokalTV.När lokaltv lades ned 2007 började PAJ på posten igen. Källa kramforsbladet https://issuu.com/kramforsbladet/docs/t1413882809krju
PAJ gillar att uttrycka sig och fota påstår han.
Då kan han börja skriva här och förklara sig om alla underligheter osv.
Ser fram emot hans kommande inlägg här.

När jag nämnde att han kan ha arbetat en del ideelt så tänkte jag närmast på hans förehavanden inom kyrkan och politiken.
Ok, ja i sådant fall har han haft två jobb på 43 år.
Citera
2016-11-24, 00:11
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Man kan polisanmäla en läkare för misstanke om felbehandling, kan man polisanmäla folk inom polisen för att de förstört många år för tex en person som sture (psykisk misshandel) genom att vara fullständigt inkompetenta i en mordutredning?

Granskar man Eva-fallet på nytt? Vad sysslar polisen med? Eller går de fortfarande runt å hoppas att folk ska glömma bort detta? ALDRIG! Dagligen diskuterar jag detta fall med folk i olika sammanhang och alla är rörande överens att det är en hund begraven i denna utredning!
Citera
2016-11-24, 15:36
Medlem
Ur DNs rapportering om fallet:
"Skräck i Ådalen"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/dn01_zpslp1c4xhf.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/dn02_zpsye3ohyvl.jpg.html

Lokalpress:
"Cykelmannens" advokat:
"Jag vet inte om det är han"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/krauklis02_zpszvkmynp8.jpg.html

"Mordspanarna tog helgledigt"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/mordspanarna_zps1jjvan8d.jpg.html

"Brutala sexmord ovanliga i Sverige"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/sexmord_zpsgmfned4w.jpg.html
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-24 kl. 16:02.
Citera
2016-11-25, 10:09
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Jag vill ta upp en sak som det inte spekulerats så mycket om i tråden tidigare:

Var fyndplatsen där Eva kropp låg "korrupt" ur polisens synvinkel?

Det vi VET är att "Mr.P" stannade sin bil och mirakulöst hittade till brottsplatsen. Han sprang direkt till platsen där Evas kropp låg. Men vad hände sen? Detta borde väl personerna på plats kunna berätta om? Hade jag varit ett av de där ögonvittnena som väntade på "Mr.P" hade jag sprungit dit för att se vad han gjorde där.

Hur mycket tid hade "Mr.P" på sig att röra Evas döda kropp eller göra andra saker vid fyndplatsen?

Det är en viktig fråga eftersom den syn som sedan möter mordutredarna är ju en fyndplats för ett mord som eventuellt, i någon mån, kan ha ändrats av "Mr.P".
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-25 kl. 10:18.
Citera
2016-11-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag vill ta upp en sak som det inte spekulerats så mycket om i tråden tidigare:

Var fyndplatsen där Eva kropp låg "korrupt" ur polisens synvinkel?

Det vi VET är att "Mr.P" stannade sin bil och mirakulöst hittade till brottsplatsen. Han sprang direkt till platsen där Evas kropp låg. Men vad hände sen? Detta borde väl personerna på plats kunna berätta om? Hade jag varit ett av de där ögonvittnena som väntade på "Mr.P" hade jag sprungit dit för att se vad han gjorde där?

Hur mycket tid hade "Mr.P" på sig att röra Evas döda kropp eller göra andra saker vid fyndplatsen?

Det är en viktig fråga eftersom den syn som sedan möter mordutredarna är ju en fyndplats för ett mord som eventuellt, i någon mån, kan ha ändrats av "Mr.P".

Han ska ha stökat till, när polisen anlänt ska han fortfarande befunnit sig i närheten, en polisman ska ha fattat misstankar och varnat P från att röra sig kring brottsplatsen. Ett av vittnena uppe vid hemmet ska ha berättat för polisen om incidenten när han körde direkt till brottsplatsen vid flera tillfällen.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-25 kl. 10:17.
Citera
2016-11-25, 10:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Han måste ju ha känt till, eller åtminstone förstått, att polisen redan var på väg. Och att de skulle komma att spärra av brottsplatsen direkt. Hade han nu inte skyndat sig att klampa in där när han kom så hade han ju senare fått svårt att förklara eventuella skoavtryck som stämde med hans egna skor. Genom att trampa omkring där förstörde han i alla fall möjligheten att binda skoavtrycken till gärningsmannen, medvetet eller ej. Eventuella fynd av t.ex. Mr.P:s hårstrån förlorade ju nu också bevisvärde genom att han gick fram dit.
Senast redigerad av Draifos 2016-11-25 kl. 10:37.
Citera
2016-11-25, 10:34
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Han ska ha stökat till, när polisen anlänt ska han fortfarande befunnit sig i närheten, en polisman ska ha fattat misstankar och varnat P från att röra sig kring brottsplatsen. Ett av vittnena uppe vid hemmet ska ha berättat för polisen om incidenten när han körde direkt till brottsplatsen vid flera tillfällen.

Ja, nu är jag ju inte polis eller detektiv. Jag är bara en sketen konsult med akademisk utbildning i matematik, pedagogik och psykologi. Men jag hade haft "Mr.P" som huvudmisstänkt utifrån denna information från och med dag ett. Även om han hade ett alibi från sin mor eller liknande...
Citera
2016-11-25, 10:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men jag hade haft "Mr.P" som huvudmisstänkt utifrån denna information från och med dag ett.
Att det var en pojkvän som uppehöll sig kring offret gjorde kanske saken mindre suspekt?
Senast redigerad av Draifos 2016-11-25 kl. 10:45.
Citera
2016-11-25, 10:50
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att det var en pojkvän som uppehöll sig kring offret gjorde kanske saken mindre suspekt?

Absolut. Det är inte suspekt att en pojkvän uppehåller sig vid mordplatsen. Men han var ju närmare Anneli än vad han var Eva. Förutom att han är synsk och hittar till själva platsen undrar jag varför han inte söker sig till Anneli direkt INNAN han springer till fyndplatsen. Alldeles oavsett om det stod en man med en hund vid vägen och han stannat bilen pga av detta...
Citera
2016-11-25, 11:06
Medlem
Citat:

En annan märklig sak är att P inte ens ska ha varit upprörd, han varken grät eller verkade ledsen..
Citera
2016-11-25, 11:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
En annan märklig sak är att P inte ens ska ha varit upprörd, han varken grät eller verkade ledsen..
Vete fan om man törs dra några slutsatser av det i så fall. Man borde ju lätt kunna hamna i något slags chocktillstånd i en sådan där situation..
Citera
2016-11-25, 11:18
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Vete fan om man törs dra några slutsatser av det i så fall. Man borde ju lätt kunna hamna i något slags chocktillstånd i en sådan där situation..

Jag håller med! Men chocken borde släppa åtminstone någon gång fram till och inklusive begravningen. Ibland kan det dröja till alldeles efter begravningen också. Skulle vara intressant att veta om "Mr.P" grät eller var ledsen under denna period...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in