Citat:
Ursprungligen postat av
CliviaMiniata
Jaha och vem bryr sig? Massor av politiker i Mp, S och V gör värre saker hela dagarna utan att någon tar illa upp.
I förra veckan såg jag på TV tjejen som var SSU ordförande tidigare och fick sparken för att hon varit asfull på krogen, slagits med vakter och skrikit saker som svartskalle till folk.
Nu sitter hon i EU parlamentet.
Jag tycker inte att den här sk skandalen är av någon betydelse.
Vem har inte varit onykter och bråkat med folk?
Gör bara att karlen verkar vara mänsklig.
Tillskillnad från herr skenhelig sjäv, Åkesson.
Citat:
Ursprungligen postat av
C.B.G.
Ditt inlägg är mycket bra men de flesta kommer inte att bry sig eftersom det nu pågår ett drev mot Ekeroth. Ett drev där representanter från PK-etablissemanget och nazister går hand i hand. Så utomordentligt gulligt!
Nej, detta är inte något bra inlägg alls eftersom åtminstone jag tycker att man ska hålla sig till sanningen.
Vad är det för ännu värre saker som andra politiker gör sig skyldiga till, menar du?
Tjejen som var SSU-ordförande tidigare heter Anna Sjödin. Hon blev dömd för händelserna på Crazy Horse och hon fick lämna posten som ordförande i SSU. I dag är hon rektor på Vindelns folkhögskola.
Det är bara i din fantasivärld som sossarna belönar såna som Sjödin med plats i EU-parlamentet.
Sedan kan man naturligtvis tycka vad man vill om Kenth Ekeroth. Nu har partiledningen reagerat med att be honom ta en time out, men gissningsvis kommer han inte få sparken ur partiet med mindre än att han döms för misshandel eller liknande. Men då kommer naturligtvis ni som är blint lojala med SD hävda att domen är politisk och domarna korrumperade.
Det ingår ju i SD mytologi att partiet ständigt tystas och hotas av meningsmotståndare, så partiets lojala kärnväljare kommer nog inte att påverkas särskilt mycket. Däremot tror jag, som tidigare påpekats i tråden, att händelser som denna avskräcker potentiella väljare från att närma sig partiet. Det blir svårare att göra SD rumsrent när skandaler som denna återkommer gång på gång.
Lägg därtill att AKB gjort helt om i migrationsfrågan.