2016-11-24, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det vore bra om SD kastar ut Ekeroth. Dom kan gärna kasta ut brorsan hans också när dom ändå har dörren öppen.

Om vi skiter i alla som älskar K.E så har det alltid varit så att en person som behövdes i ett parti för 8år sedan kanske bara är en belastning i dag?

Jag minns politiker som var på G till att bli nya partiledare och fallit från och så har det varit sedan jag började rösta det är över 30år sedan.
Låt oss se vad som händer men en sak är säker SD vill inte tappa röster p.ga en person .
Kent Ekeroth har varit en udda fågel en lång tid i ett parti som snart har 25%.
Han lockar unga väljare men dom är få seriöst hur många unga väljare röstar på SD 2018?

Det vore fruktansvärt om han skrämde bort dom vuxa och dom gick till M. Skojar inte.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2016-11-24, 22:56
Moderator
Här diskuterar vi de politiska aspekterna av herr Ekeroths handlande.
Det betyder
  1. att Erik Almkvist inte är topic
  2. att händelserna på Kungsgatan 2010 inte är topic
  3. att själva bråket avhandlas i egen tråd i Aktuella brott o kriminalfall.
OT raderat.
Håll er till detta nu eller välkomna radering och varningar.
/Mod.
2016-11-24, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Om vi skiter i alla som älskar K.E så har det alltid varit så att en person som behövdes i ett parti för 8år sedan kanske bara är en belastning i dag?

Jag minns politiker som var på G till att bli nya partiledare och fallit från och så har det varit sedan jag började rösta det är över 30år sedan.
Låt oss se vad som händer men en sak är säker SD vill inte tappa röster p.ga en person .
Kent Ekeroth har varit en udda fågel en lång tid i ett parti som snart har 25%.
Han lockar unga väljare men dom är få seriöst hur många unga väljare röstar på SD 2018?

Det vore fruktansvärt om han skrämde bort dom vuxa och dom gick till M. Skojar inte.

Dom som skriver här är knappast den vanliga grunden för SD jag är 54år och dom man möter som är i min ålder på Flashback är få.

Erik Almkvist var en befrielse att slippa och när dom tystade Björn Söder så börja det kännas som ett riktigt parti.

Löfven(S) blöder väljare till SD vi behöver inte folk som springer på Cafe Opera med livakter.
Citera
Medlem
Alla vet hur SD-fascisterna fungerar. Man är paranoid och samlar info om allt och alla och de polska fyllskallarna Kent och hans bror Ted Ekeroth har varit med så länge att de har lyckats samla så mycket skit på Åkesson, Karlsson, Jomshof och övriga inom ledningen att det är fullständigt omöjligt att avskeda Kent utan att både ruinera partiet och gå i personlig konkurs. Man kan köpa ut en Almqvist men en Ekeroth kostar på tok för mycket.
Citera
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Det är bortom mitt förstånd att ledamöter i vår lagstiftande församling, som består av det ynka antalet 349, med en viss omsättning vart fjärde år, gång på gång begår fullständiga dåraktigheter. Vi ser företrädare puckla på folk på stan, äta middagar med extremister och begå både skatte- och miljöbrott. Dessa är bara ett axplock av de oegentligheter som framstår pågå. Finner det fullkomligt vansinnigt. Inte bara eftersom de ska utgöra någon typ av samhällelig elite, utan framförallt eftersom de utgör vuxna människor.

Beträffande Kent Ekeroths senaste bravader har jag väldigt svårt att se hur partiet ska kunna berättiga fortsatt förtroende. Endast omdömeslösheten, att som riksdagsledamot vara ute och springa på stan 02.30 en onsdagkväll, i sig borde vara skäl nog för uteslutning. I synnerhet eftersom det skett upprepade gånger med liknande utgång.
Senast redigerad av J0RDGUBBE 2016-11-24 kl. 23:16.
Citera
2016-11-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Va fan är det för fel på den mannen? Han är förtroendevald och ska inte springa runt berusad titt som tätt på Stockholms innekrogar. Försvara sig får man men han borde ha annat för sig än att springa runt och njuta av sitt kändisskap som nån dokusåpakändis. Att han inte lärt sig nått efter 6 år i riksdagen är skrämmande.

Vad för belägg har du att han var berusad?
Är det från vaktchefens citat som du bygger det hela på? Samma vaktchef som hävdade att smällen ekade över hela kvarteret?
Förtroendevalda får alltså inte gå ut och ha roligt? Oavsett om alkohol var inblandat eller inte så är det inte robotar som är invalda i riksdagen. Vad är det som säger att Kent "springer runt" på krogarna? Hur många besök har han gjort i år?

Det känns lite som tidningar o vissa här har dömt honom på förhand. Tidningarna överdriver mer än gärna när det kommer till SD så man ska nog inte bygga sig en bild av händelseförloppet med tidningarna som källa.

Frågan är varför man stänger av honom från uppdrag bara för att någon okänd person har lämnat in en polisanmälan. Personen som lämnade in anmälan har ju i sin tur blivit anmäld av Kent.
Hur många andra riksdagsledamöter har blivit avstängda pga en polisanmälan?
Citera
2016-11-24, 23:22
Medlem
Har det inte inträffat något liknande tidigare?

Ekeroth kom i konflikt med någon dörrvakt eller restaurangägare och blev anklagad för att ha angripit den andre?

Eftersom Ekeroth hade Säpo-vakter med sig fanns det trovärdiga vittnen, som stödde Ekeroths version?

Minns någon?
Citera
2016-11-24, 23:27
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Har det inte inträffat något liknande tidigare?

Ekeroth kom i konflikt med någon dörrvakt eller restaurangägare och blev anklagad för att ha angripit den andre?

Eftersom Ekeroth hade Säpo-vakter med sig fanns det trovärdiga vittnen, som stödde Ekeroths version?

Minns någon?
Har varit ett flertal incidenter - Utkastad från Nosh and Chow, utkastad från Riche och tumult mellan hans vakter och andra gäster i Halmstad för två år sedan. I samtliga fall går (såklart) versionerna isär, där Ekeroth menar att han i allt väsentligt varit oskyldig och blivit attackerad/provocerad av andra gäster. Kanske tänker du på incidenten på Soap Bar, där han fick ett glas vatten över sig och förövaren faktiskt dömdes för ofredande?
Senast redigerad av sm910dif 2016-11-24 kl. 23:31.
Citera
2016-11-24, 23:33
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vad för belägg har du att han var berusad?
Är det från vaktchefens citat som du bygger det hela på? Samma vaktchef som hävdade att smällen ekade över hela kvarteret?
Förtroendevalda får alltså inte gå ut och ha roligt? Oavsett om alkohol var inblandat eller inte så är det inte robotar som är invalda i riksdagen. Vad är det som säger att Kent "springer runt" på krogarna? Hur många besök har han gjort i år?

Det känns lite som tidningar o vissa här har dömt honom på förhand. Tidningarna överdriver mer än gärna när det kommer till SD så man ska nog inte bygga sig en bild av händelseförloppet med tidningarna som källa.

Frågan är varför man stänger av honom från uppdrag bara för att någon okänd person har lämnat in en polisanmälan. Personen som lämnade in anmälan har ju i sin tur blivit anmäld av Kent.
Hur många andra riksdagsledamöter har blivit avstängda pga en polisanmälan?

Han stängs ju inte av på grund av polisanmälan enbart, utan det faktum att det inte är första gången, samt att det finns på film.
Citera
2016-11-24, 23:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Jaha och vem bryr sig? Massor av politiker i Mp, S och V gör värre saker hela dagarna utan att någon tar illa upp.
I förra veckan såg jag på TV tjejen som var SSU ordförande tidigare och fick sparken för att hon varit asfull på krogen, slagits med vakter och skrikit saker som svartskalle till folk.
Nu sitter hon i EU parlamentet.
Jag tycker inte att den här sk skandalen är av någon betydelse.
Vem har inte varit onykter och bråkat med folk?
Gör bara att karlen verkar vara mänsklig.
Tillskillnad från herr skenhelig sjäv, Åkesson.

Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Ditt inlägg är mycket bra men de flesta kommer inte att bry sig eftersom det nu pågår ett drev mot Ekeroth. Ett drev där representanter från PK-etablissemanget och nazister går hand i hand. Så utomordentligt gulligt!

Nej, detta är inte något bra inlägg alls eftersom åtminstone jag tycker att man ska hålla sig till sanningen.

Vad är det för ännu värre saker som andra politiker gör sig skyldiga till, menar du?

Tjejen som var SSU-ordförande tidigare heter Anna Sjödin. Hon blev dömd för händelserna på Crazy Horse och hon fick lämna posten som ordförande i SSU. I dag är hon rektor på Vindelns folkhögskola.
Det är bara i din fantasivärld som sossarna belönar såna som Sjödin med plats i EU-parlamentet.

Sedan kan man naturligtvis tycka vad man vill om Kenth Ekeroth. Nu har partiledningen reagerat med att be honom ta en time out, men gissningsvis kommer han inte få sparken ur partiet med mindre än att han döms för misshandel eller liknande. Men då kommer naturligtvis ni som är blint lojala med SD hävda att domen är politisk och domarna korrumperade.
Det ingår ju i SD mytologi att partiet ständigt tystas och hotas av meningsmotståndare, så partiets lojala kärnväljare kommer nog inte att påverkas särskilt mycket. Däremot tror jag, som tidigare påpekats i tråden, att händelser som denna avskräcker potentiella väljare från att närma sig partiet. Det blir svårare att göra SD rumsrent när skandaler som denna återkommer gång på gång.
Lägg därtill att AKB gjort helt om i migrationsfrågan.
Citera
2016-11-24, 23:40
Bannlyst
Vad är problemet Kent Ekeroth har gjort bort sig för många gånger alla partiledare refrerade till hans tal i våras det var så dumt så man blev mörkrädd.

Åkesson fick försvara det och vad skulle han säga? Det var rasistiskt för en gångs skull lyssna på folk som vill minska invandringen och vet hur politik ska föras,det går inte att köra på med knölpåkar.

Den som tvekar på att jag hatar dagens politk är ett skämt. Men jag skulle aldrig gå med i folktes demonstration med 1500 deltagare.
Citera
2016-11-24, 23:45
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Dom som skriver här är knappast den vanliga grunden för SD jag är 54år och dom man möter som är i min ålder på Flashback är få.

Erik Almkvist var en befrielse att slippa och när dom tystade Björn Söder så börja det kännas som ett riktigt parti.

Löfven(S) blöder väljare till SD vi behöver inte folk som springer på Cafe Opera med livakter.

Finns fler än du tror i ungefär din ålder här på Flashback, och i tråden.

Ja, denne Ekeroth är utan tvekan en belastning för SD, oavsett hur skyldig han är i just det här fallet. Kan bara hoppas att Åkesson är klok nog att sparka Ekeroth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in