2016-11-24, 22:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nu är inte jag den som tänker lägga två strån i kors för att försvara Ekerth, men vad i helvete är det för underdånig ribba Åkesson lägger för att stänga av sina riksdagsledamöter från sina utskott? "Om man är föremål för en anklagelse oavsett vad som hänt ..." En anklagelse. En fucking anklagelse. En anklagelse säger i sig inget mer än att den anklagande påstår något, och det lär inte finns brist på människor som, sant eller falskeligen, vill påstå klandervärda saker om sverigedemokrater.

Ha lite jävla stake Åkesson och bedöm istället utefter vilket fog det tycks finnas för sanningshalten av anklagelsen. Här finns det ju dessutom mycket som faktikt talar för att Ekeroth kan ha betett sig klandervärt, så det borde inte spela någon större roll. Nu lägger sig Åkesson istället platt för media och öppnar upp för att behöva krypa varje gång media hittar någon som vill anklaga någon sverigedemokrat för något. Så jävla ynkligt. Åkesson har varit riktigt underdånig innan inför etablissemanget, men det här tar definitivt priset som ett av de värre lågvattenmärkena i att kasta sina egna till vargarna.

Expressen antydde att Åkesson agerade först efter det att han fått se videofilmen av händelsen. Alltså inte helt utan grund.

Citat:
Om hållhakarna var offentliga vore det ju inte mycket till hållhakar, och i vad mån han redan tidigare utnyttjat hållhakar genom läckor till medier vet vi inget om. Meddelarskyddet är grundmurat i Sverige. Utifrån vilken uppenbart annan nivå som gäller för vad Ekeroth kommer undan med i förhållande till andra i partiet och vad vi vet om att SD-toppen massövervakar mejl, smyginspelar varandra osv. vore det ändock märkligt om Ekeroth bara av de skälen inte sitter på skit om de övriga.

Min poäng var att det har spekulerats om detta i flera år, så om det fanns någon substans bakom borde något ha kommit fram. Men visst, kanske inte om bara en liten krets känner till det.
Citera
2016-11-24, 22:04
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Jaha och vem bryr sig? Massor av politiker i Mp, S och V gör värre saker hela dagarna utan att någon tar illa upp.
I förra veckan såg jag på TV tjejen som var SSU ordförande tidigare och fick sparken för att hon varit asfull på krogen, slagits med vakter och skrikit saker som svartskalle till folk.
Nu sitter hon i EU parlamentet.
Jag tycker inte att den här sk skandalen är av någon betydelse.
Vem har inte varit onykter och bråkat med folk?
Gör bara att karlen verkar vara mänsklig.
Tillskillnad från herr skenhelig sjäv, Åkesson.
Citera
2016-11-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ingen grupp till "höger" om SD vill ha med Ekeroth att göra. Inte kretsen kring SDU, inte "identitärerna", inte den nya högern, inte NU, inte kvarlevnaderna kring ND eller SvP och definitivt inte motståndsrörelsen. De enda som kan vilja ha att göra med en så radikal sionist och degenererad judisk strulpelle är de kontrajihadistiska spillrorna i SD. Det skulle på sin höjd kunna ge honom en moderatorstjänst på Avpixlat.

Jag ser honom som produktiv och mitt tips är att han får fortsätta i SD. Men i och med att han ställt till det (troligen delvis skyldig, inte helt) och lite obekväm, har han små chanser att avancera.

Jag ser att han har mycket energi som många småvuxna män har. Ser honom inte som judisk, inte i negativ mening.

Men detta är som att vispa grädde, det hårdnar men hela djävla Sverige är kört oavsett hur det går. Enda glädjen är att landet blir omöjligt att styra, och det ser vi på valnatten med gråterskor.
Citera
2016-11-24, 22:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Någon kanske har påpekat det, men Ted Ekeroth håller till i den Lundensiska lokalpolitiken.

När det gäller belägg för sk "smaskiga avslöjanden" ligger det ju i sakens natur att när de blir kända är de inte längre av värde... (Utpressarens Handbok s. 2)

Ted Ekeroth var också IT-ansvarig i något skede, tror jag.
Citera
2016-11-24, 22:10
Medlem
Flusens avatar
glöm nu inte alla bort att det är aftonbladet som rapporterar,
Så ta hela historian med 10 nypor salt innan ni tolkar den,

i aftonbladets historia har kent gått o klappat på någon i en krog kö för att inte blivit insläppt.
Knappast trovärdigt snarare någon tjurig femenist som startat ett bråk oprovocerat mot honom
Citera
2016-11-24, 22:13
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Expressen antydde att Åkesson agerade först efter det att han fått se videofilmen av händelsen. Alltså inte helt utan grund.

Min poäng var att det har spekulerats om detta i flera år, så om det fanns någon substans bakom borde något ha kommit fram. Men visst, kanske inte om bara en liten krets känner till det.
Ja, att det fanns visst fog för anklagelsen skrev jag ju, så beslutet i sig att han får ta timeout är knappast uppseendeväckande. Vad jag reagerade på var Åkessons motivering, att anklagelse oavsett vad som faktiskt hänt ska resultera i timeout. Det är en absurd inställning och ett jäkligt ynkligt försvar av vad som borde vara ens egna som man är anförtrodd att leda.

Somsagt, existerande hållhakar vet vi ju lite per definition aldrig om att de existerar och redan utnyttjade hållhakar har samtliga inblandade - Ekeroth, den utpressade och medierna - starka incitament till att hemlighålla. Jag ser ingen anledning till varför, vem eller hur det skulle kunna komma ut konkreta belägg för det med mindre än att allt redan brakat loss fullständigt - istället får vi utgå från alla de indicier som talar för att sådana finns.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser honom som produktiv och mitt tips är att han får fortsätta i SD. Men i och med att han ställt till det (troligen delvis skyldig, inte helt) och lite obekväm, har han små chanser att avancera.

Jag ser att han har mycket energi som många småvuxna män har. Ser honom inte som judisk, inte i negativ mening.

Men detta är som att vispa grädde, det hårdnar men hela djävla Sverige är kört oavsett hur det går. Enda glädjen är att landet blir omöjligt att styra, och det ser vi på valnatten med gråterskor.
Ekeroths framtid i SD återstår att se, jag tror inte de gör sig av med av med honom av tidigare anförda skäl. Jag konstaterade bara att ingen nämnvärd organisation till "höger" om SD vill ha med honom att göra.
Citera
2016-11-24, 22:20
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2016-11-24, 22:21
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Jaha och vem bryr sig? Massor av politiker i Mp, S och V gör värre saker hela dagarna utan att någon tar illa upp.
I förra veckan såg jag på TV tjejen som var SSU ordförande tidigare och fick sparken för att hon varit asfull på krogen, slagits med vakter och skrikit saker som svartskalle till folk.
Nu sitter hon i EU parlamentet.
Jag tycker inte att den här sk skandalen är av någon betydelse.
Vem har inte varit onykter och bråkat med folk?
Gör bara att karlen verkar vara mänsklig.
Tillskillnad från herr skenhelig sjäv, Åkesson.

Ditt inlägg är mycket bra men de flesta kommer inte att bry sig eftersom det nu pågår ett drev mot Ekeroth. Ett drev där representanter från PK-etablissemanget och nazister går hand i hand. Så utomordentligt gulligt!
Citera
2016-11-24, 22:25
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Onekligen vore det den bästa åtgärden. Det är två saker som blockerar SD från att bli ett nationalistiskt parti, den ena är PK-krypandet och den andra är sionismen. Till det senare hör vurmen för Israel och den bedrövliga kontrajihadismen. Ekerötterna tillhör de individer som personifierar denna ovälkomna sionism.

Men vad har du för nytta av att SD blir ett nationalistiskt parti och rasar ner till 1% i opinionen? Du kan inte både äta upp kakan och ha den kvar. Du kan alltså inte ändra politiken och tänka att du ändå skulle få med SD:s alla väljare på din politik.

Om du tror att det finns ett brett folkligt stöd för ett parti som välkomnar vikinganationalister och antisemiter så kan du väl starta ett eget parti?
Citera
2016-11-24, 22:28
Medlem
A.Ericssons avatar
Han fick en örfil "så det ekade i hela kvarteret"

Som när ordningsvakter hoppade på ett skäggbarns huvud på Malmö tågcentral så att det "small i hela staden"

Dessa efterblivna aftonjuden-läsare slutar aldrig förvåna.

Hela denna sak, precis som "järnrörsskandalen" är en ickehändelse, som lyfts fram av judisk media.
Helt ointressant struntsak som i ett vanligt land med normalt mediaklimat inte ens hade fått en notis.

Jag försvarar inte heller Ekeroth (som f.ö själv är utvald) men att ge någon en örfil är inte att "slå någon i ansiktet"
Citera
2016-11-24, 22:51
Medlem
hejalla68s avatar
Man borde slänga ut han.
Tror det skulle gynna och vara bra för SD i allmänhet då dom visar att dom inte är okej med sånna som han.
Citera
2016-11-24, 22:53
Medlem
JustZlatans avatar
Oavsett vem det var som började och hur det gick till undrar jag varför en riksdagspolitiker är ute och klubbar halv tre en onsdagsnatt. Eftersom det inte är första gången för Kent undrar jag också om han har alkoholproblem. Om han har det borde han få hjälp av partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in