2016-11-23, 11:30
Medlem
Doctors avatar
Nytt ljudklipp med Peo:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846
Citera
2016-11-23, 11:31
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Han var häktad men det hävdes den 7/10. Jäkligt skumt att vara åtalad för medhjälp till mord och inte sitta häktad.

Det är bra för då kan han (DM) på dessa sidor se vad vi tycker om "fotbollslaget" som spelar i egen division.

Vore trevligt med någon kommentar emellanåt...
Citera
2016-11-23, 11:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Han var häktad men det hävdes den 7/10. Jäkligt skumt att vara åtalad för medhjälp till mord och inte sitta häktad.

Dan är "bara" åtalad för underlåtenhet att avslöja mord.

EDIT: plus häleri (tagit emot pengar) och egenmäktigt förfarande (tagit bankdosa)
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-23 kl. 11:35.
Citera
2016-11-23, 11:34
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dan är "bara" åtalad för underlåtenhet att avslöja mord.

Aha, det förklarar saken.
Citera
2016-11-23, 11:34
Medlem
PrincessDaisys avatar
Har funderat på en sak. Är det så att advokaten talar om för den åtalade vad den ska säga för att det ska låta bra? Tex skylla på att man inte minns,är narkotikapåverkad,skylla på den person somknivhögg för att själv hamna i bättre dager osv...
Citera
2016-11-23, 11:36
Bannlyst
"En golare är ingen polare... står jag fast vid" säger P-O. (källa DT)
Citera
2016-11-23, 11:41
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Har funderat på en sak. Är det så att advokaten talar om för den åtalade vad den ska säga för att det ska låta bra? Tex skylla på att man inte minns,är narkotikapåverkad,skylla på den person somknivhögg för att själv hamna i bättre dager osv...

En advokat ska väl inte moralisera och värdera om ens klient säger "jag kommer skylla på att jag inte minns, fast jag har bilden ganska klar" En advokat lyfter fram och belyser det som gör sin klient mer oskyldig, särskilt i slutpläderingen. Det här att en advokat för sin klients talan är mig veterligen något som bara finns i Hollywood.

Och under själva förhöret så sitter inte advokaten och viskar svar eller annat. Och jag har svårt att tro att en advokat i det här fallet kan bli berörd av sin klient. Gör sitt jobb, finns ingen prestige i det i mina ögon. Försvara imbeciller som inte själva inser hur tragiska dom är. Det här är närapå en bisarr historia
Citera
2016-11-23, 11:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Får Dan Malmberg åka hem mellan rättegångsdagarna ? Eftersom han kan uppdatera sin fb ?

Han har skaffat tvättid i alla fall.
Citera
2016-11-23, 11:42
Medlem
whaks avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846%C2%A0

Jösses,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Det är bra för då kan han (DM) på dessa sidor se vad vi tycker om "fotbollslaget" som spelar i egen division.

Vore trevligt med någon kommentar emellanåt...

Han har ju dessutom öppen fejja så det är bara att skriva där va man tycker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Är ifrån trakten och känner igen några av dessa invidiver. Detta är utvecklingsstörda/förståndshandikappade människor som borde blivit omyndigförklarade. JH har gått på särskola ända sen lekis. Förstår inte hur dessa kan fått vara fria i samhället som normala människor.
Vad är det med Dalarna som kan ha 11st på pass gravt utvecklingsstörda människor på samma plats? Är det inavel ?
Citera
2016-11-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad är det med Dalarna som kan ha 11st på pass gravt utvecklingsstörda människor på samma plats? Är det inavel ?
Japp så är det. Alla vi som bor här är från en och samma familj

Jag antar att du inte har några studieskulder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in