2016-11-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
O really?
Jag tycker han har ett skriftspråk på samma nivå som ett transkriberat förhör med Benita. Beroende av kommatering verkar han också vara.
Och sen det här jäbla ältandet om hur SYND det är om precis ALLA. Det är väl snart t.o.m. synd om samtliga som läser och skriver i den här tråden?

Om man kunde släppa hur sorgligt allt är OCH alla djävlars detaljer om BOs könshistorik så kanske tråden kunde ta ett steg framåt istället?
Nej jag tycker att rapporteringen var nyanserad, skrivaren visar att allt är inte svart eller vitt.
Det finns offer -förutom Madde. Det är viktigt att vi inte börjar tänka som det här gänget,
dvs vi alla måste försöka se händelsen ur olika perspektiv. Skriver man regelbundet i tråden så
genomgår man också själv någon typ av process. Efter att ha läst Fup så förstod man lite bättre hur
individerna slutade tänka själva-och bara styrdes av???
När psyk-utredningarna når oss- så kan vi förhoppningsvis förstå ännu lite bättre.
Citera
2016-11-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Jag tror som du utifrån det du berättade om pappan. Tror knappast pappan läst fupen och inte är det troligt att han hänger på den här sidan. Han fick nog en smärre chock i Tingsrätten av det som sas plus att se sin son sitta där givetvis.

Ja, när jag själv sitter där i tingsrätten blir det mer verkligt.
De åtalade får ett ansikte, inte bara bilder.
Och att sitta där är en upplevelse i sig.
Att höra dessa åtalade berätta detaljer, skylla ifrån sig berör en känslomässigt, även om man försöker att värja sig att bli känslomässig där på plats.
Denna pappa var nog inte beredd på det han skulle få höra, vad hans son berättade, det är svårt för oss andra att ta in, vad som hänt, och hur skall det inte då vara för de anhöriga till de åtalade..
En svår situation.
Citera
2016-11-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Vet du av vilken anledning POHs pappa satt i salen med videolänk, och inte i huvudsalen?

Nä, ingen aning... vet inte om han visste att han kunde sitta i huvudsalen...
Citera
2016-11-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I dessa dagar är det i sanning riskabelt att kalla någon för hora. Antagligen har det inte med mordet att göra, det hade hänt ändå.
Är nog inte så säker att Madde har sagt detta, som vi vet så ger gänget många gnistor till varandra. I förhör visar hur de berättar saker som de hört, som Madde skulle sagt, argument som hela tiden byggs upp till en brasa, dvs Madde ska skicka HA-på dem,
Madde skickar Flum- Flum, som som ska slå ut gaddarna på M.B. Madde vill ha M.B,s gaddar?
Madde och sexet.
Madde har sagt hora. Ingenting i dessa rykten behöver vara sant, men det blir sanningar när det får fäste hos nog många.
Precis som de rykten vi sprider i tråden, till sist blir det en sanning.
Tror allt sådant här är gängets livsluft.Ryktespridning med dödlig utgång.
Senast redigerad av moshes 2016-11-24 kl. 10:27.
Citera
2016-11-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Är nog inte så säker att Madde har sagt detta, som vi vet så ger gänget många gnistor till varandra. I förhör visar hur de berättar saker som de hört, som Madde skulle sagt, argument som hela tiden byggs upp till en brasa, dvs Madde ska skicka HA-på dem,
Madde skickar Flum- Flum, som som ska slå ut gaddarna på M.B. Madde vill ha M.B,s gaddar?
Madde och sexet.
Madde har sagt hora. Ingenting i dessa rykten behöver vara sant, men det blir sanningar när det får fäste hos nog många.
Precis som de rykten vi sprider i tråden, till sist blir det en sanning.
Tror allt sådant här är gängets

Dessutom har det sagts av alla att Madde var snäll och trevlig förutom när hon var full då hon kunde bli jobbig, denna kväll var hon nykter och hade så varit den senaste veckan och bör då alls inte uppfört sig otrevligt.
Citera
2016-11-24, 10:33
Medlem
Vill med anledning av de reaktioner som blivit efter min lilla "rapportering" från vad jag upplevede i tingsrätten igår,
understryka att det är de fakto människor, både åtalade, offer, anhöriga och vänner till både åtalade och offer det handlar om.
Jag har ingen aning vad denna pappa visste innan han kom till denna förhandling, där hans son skulle vittna.
Men utifrån hur han började att prata med lite stolthet om PO, att han är snäll och vill hjälpa andra, och om han hade haft något kort, hade PO lämnat tillbaka det.
Och när åklagaren nämner att PO i ett annat förhör uttryckt sig "lilla jag" om sig själv, säger pappan till mig att PO är som en tio-åring och småskrattar. Det fanns, som jag upplevde det, en värme i pappans uttryck om PO.
Men under förhörets gång förändrades hans hållning till förhöret och PO.
Och när jag sedan frågar honom och klappar honom på axeln, hur går det? Och han svarar, inge bra...
Min upplevelse, min känsla var att pappan verkade inte vara medveten om vad PO stod åtalad för, eller vad PO gjort..
Och att få den insikten i en rättsal, och sakta brytas ner som förälder, som människa, som anhörig, var även smärtsamt för mig, att se och förstå. Trots att jag är där för offret Maddes skull, så får även jag verkligen känna på, i
verkligheten, att min känsla, vad jag tycker, om det hela, så är det inte hela sanningen...
Men på något sätt har vi en sak gemensamt, och det är sorgen och smärtan över både de åtalade och offret.
Men med detta finns det inget som kan få mig att godta en enda ursäkt för att begå denna handling...
Citera
2016-11-24, 10:42
Medlem
Hela gänget verkar vara problematiska.. m tragiska bakgrunder.. Mitt problem är att absolut ingen har gjort ngt åt det sen tidigrae..
Varför vänta.. bara låta de utvecklas till helt fel varelser och tom hjälpa dem..
Citera
2016-11-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dessutom har det sagts av alla att Madde var snäll och trevlig förutom när hon var full då hon kunde bli jobbig, denna kväll var hon nykter och hade så varit den senaste veckan och bör då alls inte uppfört sig otrevligt.
Och den äldre generationen brukar inte heller använda uttrycket Hora, lättvindigt.
Det låter därför mindre troligt att Madde skulle ha sagt så, out of the blue, liksom... Däremot hade B.H en telefonkonversation med en annan tjej, där de friskt avhandlar en av gängmedlemmarnas
tjej och där B.H säger sig veta att det är en lättfotad tjej,( men med andra ord).
Hora är en prostituerad för lite äldre människor. Däremot unga personer, när de blir arga på varann så används ordet flitigt.
Citera
2016-11-24, 10:49
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I dessa dagar är det i sanning riskabelt att kalla någon för hora. Antagligen har det inte med mordet att göra, det hade hänt ändå.

Nej det tror inte jag heller. Detta gäng verkar inte vara sånna som känner att "hedern" ska upprätthållas. Min känsla jag fick när det skrevs att Hessling högg henne var det för att han fick lite panik. När han hör henne "sucka" tror han att hon fortfarande lever, och då är siktet bara inställt på att hon skulle dö, och nu till vilket pris. Därav flertalet hugg och halsskärningen
Citera
2016-11-24, 10:56
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Vill med anledning av de reaktioner som blivit efter min lilla "rapportering" från vad jag upplevede i tingsrätten igår,
understryka att det är de fakto människor, både åtalade, offer, anhöriga och vänner till både åtalade och offer det handlar om.
...
Men med detta finns det inget som kan få mig att godta en enda ursäkt för att begå denna handling...

Ditt inlägg blev nog missuppfattat, du var inte ute efter att bygga upp sympati för i det här fallet PO, bara ge dina upplevelser från VERKLIGHETEN. Det är lätt för oss bakom skärmar, som bara ser det yttersta och tycker att gänget är rakt igenom avskum, att inte ta åt oss. Människor är inte på ett sätt, det finns nyanser av allt. Vi kommer nog aldrig få reda på hur det kunde bli såhär, sammanfatta människornas liv fram tills händelsen, hade gett oss en helt annan bild.

Men som sagt, oförlåtligt men kanske inte helt oförståeligt.
Citera
2016-11-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Sällan man blir så förbannad och ilsken över en grupp socialbidragstagare som missbrukar allt från förtroende, nikotin, alkohol, droger, porr, spelsidor och skräpföda. Dom här dräggen har förbrukat sin rätt att framstå som medborgare.

Jag är fortfarande stel .. efter att ha läst om alla andra som förhörts som vittnen: Det är flera sådana gäng där ute i exakt samma säte, identiska modell, tom utseenden.. pratar på samma sätt och lever på samma sätt...
Jag menar: det måste vara billigare för alla att dessa låses in .. därför att deras idealer i verkliga livet är oftast föräldrarna + deras polare som är exakt av samma typ ! Lås in dessa istället för att finansiera deras totala missbruk.. ja, man kan uppfostra dem inne och låta de vara hjärntvättade istället !

Javisst.. jag önskar att låten: Forever Angel spelas oavbrutet för dessa var än de sitter/bor/lever/ kommer att sitta.. oavbrutet så de blir ordentligt renade..
Jag själv är trogen medborgare m två högskoleutbildningar.. har jobbar sedan jag var 21 .. har haft flera jobb samtidigt verkligen kämpat bara för att inte behöva vara beroende av ngn.. trots inga barn lr familj ! och jag är jäkla förbannad på soc .. visst är det en del av våra skattepengar som dessa m fl lever för? visst är det välfärden som får bantas för att sådana varelser ska slakta människor för några tusen lappar... Idioti
Citera
2016-11-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Hela gänget verkar vara problematiska.. m tragiska bakgrunder.. Mitt problem är att absolut ingen har gjort ngt åt det sen tidigrae..
Varför vänta.. bara låta de utvecklas till helt fel varelser och tom hjälpa dem..
Några här tror att gänget hör till särskolan.
Kan vara så, men för en del år sedan så hamnade barn inom särskolan av fel orsaker, ibland var det okoncentrerade barn, dyslexi-problem, socialt oroliga barn osv-listan kan göras lång.
Man placerade alltså barn rätt lättvindigt i särskola. Där de fick stöd och lugn i och för sig, men där de egentligen inte skulle ha gått. vanligt att dessa barn fick känsla av utanförskap och dessutom blev understimulerade.
Idag har man förstått att det blir riktigt fel om man placerar barn med typ Adhd, Aspbergers, Autism osv i särskolan pga av diagnosen, man måste dessutom ha ett begåvningshandikapp.
Idag är man noga med att utreda, så begåvningshandikappet är orsak för placering i särskola.
Tänker att några i gänget kan ha gått i särskola-enligt uppgifter från skrivare-så är det så-
men att de kanske inte alls hört hemma i särskola.
Vi får väl veta framöver,hur deras skolgång sett ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in