2016-11-22, 13:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Är P gangstern man skall frukta?😪
Frukta vet jag inte, han är ju inte på fri fot. Han kallar sig själv gangster på Faceebook,,,,gangster på livets hårda skola.

Ironiskt nog så har han klickat på ett sånt där självtest, heter ungefär,,,,Så här reagerar dina vänner när du hamnar i finkan!
Citera
2016-11-22, 13:53
Medlem
Doctors avatar
Kan man försöka sig på en gissning att åklagaren sparar H*ssling till sist av de som är mordåtalade? Jobbigt läge att försöka förklara att han inte höll i kniven när alla andra pekat på honom som knivmannen.
Citera
2016-11-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazefang
Benita... Vad ska man säga. Erkänner allt i första förhöret. För att sedan ta tillbaka allt. Trovärdighet 0%. Den enda jag hoppas klarar sig är Daniel Viberg. Kan inte tro att han var med på att gå så långt som att döda henne. Förmodligen skrämmas.

Och varför i all världen hoppas du att han klarar sig? Han har ju hållt i snaran och varit med att planera från början? *Antar jag, i väntan på dom*

Edit: och hjälpt till att dumpa kroppen...
Citera
2016-11-22, 13:56
Medlem
Doctors avatar
Jag tror inte att B-nita hade kommit sämre ur det förhöret genom att svara "inga kommentarer" på varje fråga.
Citera
2016-11-22, 14:00
Moderator
OYs avatar
Jag har fått intrycket att BH var dirigenten, själva navet i gänget och den som samordnade allting före, under och efter mordet, fler som har samma uppfattning?
Citera
2016-11-22, 14:01
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har fått intrycket att BH var dirigenten, själva navet i gänget och den som samordnade allting före, under och efter mordet, fler som har samma uppfattning?

Japp, det känns som att det är det åklagaren också kommer att hävda.
Senast redigerad av Doctor 2016-11-22 kl. 14:07.
Citera
2016-11-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazefang
Benita... Vad ska man säga. Erkänner allt i första förhöret. För att sedan ta tillbaka allt. Trovärdighet 0%. Den enda jag hoppas klarar sig är Daniel Viberg. Kan inte tro att han var med på att gå så långt som att döda henne. Förmodligen skrämmas.
Men hallå, då sitter man väl inte i skuffen o drar åt snaran?? Den man hoppats på skulle klara sig är Madeleine men det blev olyckligtvis inte så!
Citera
2016-11-22, 14:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Känslan är ju det. Men det kan vara färgat av att det är Benitas telefonsamtal vi och alla andra har tillgång till. Det finns alltså mer material rörande henne vilket kan ge bilden av att hon varit drivande.

När jag skriver detta så blir jag osäker, men är det inte så att Benita i jämförelse med andra inte stod i skuld till offret? Åtminstone mindre i skuld?

Förundersökningen har varit för omfattande, jag har inte haft en sportmössa att kunna ta mig igenom allt och med säkerhet missat rätt stora detaljer.

edit: samtidigt är det ju andra personer som stått för förberedande shopping (PO & MB va?) och sett till att offret blir med (DM?). Benita själv säger att det var andra (MB och DM) som först yttrade att det vore bra om "Madde" försvann? (observera ??)
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-22 kl. 14:15.
Citera
2016-11-22, 14:16
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Känslan är ju det. Men det kan vara färgat av att det är Benitas telefonsamtal vi och alla andra har tillgång till. Det finns alltså mer material rörande henne vilket kan ge bilden av att hon varit drivande.

När jag skriver detta så blir jag osäker, men är det inte så att Benita i jämförelse med andra inte stod i skuld till offret? Åtminstone mindre i skuld?

Förundersökningen har varit för omfattande, jag har inte haft en sportmössa att kunna ta mig igenom allt och med säkerhet missat rätt stora detaljer.

Det var en av frågorna som målsägarbiträdet ställde alldeles på slutet.

"Målsägarbiträdet frågar om hon själv lånat pengar. "Nej", säger hon."
Citera
2016-11-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

edit: samtidigt är det ju andra personer som stått för förberedande shopping (PO & MB va?) och sett till att offret blir med (DM?). Benita själv säger att det var andra (MB och DM) som först yttrade att det vore bra om "Madde" försvann? (observera ??)
Benita tycks inte ha lånat pengar av mordoffret. Benita tycks då inte ha haft samma motiv som alla de andra, som stod i penningskuld, så
hennes motiv är något annat - men hon var den mest aktiva i att hålla ihop gänget, att hålla möten och lyssna på olika förslag om hur man skulle få bort offret,
hon var avgjort spindeln i nätet. Men vad var hennes egen drivkraft ? förakt? hat ?
Citera
2016-11-22, 14:27
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det var en av frågorna som målsägarbiträdet ställde alldeles på slutet.

"Målsägarbiträdet frågar om hon själv lånat pengar. "Nej", säger hon."

För Benita lånar inte pengar. Hon frågar och alla GER henne pengar.
Citera
2016-11-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men hallå, då sitter man väl inte i skuffen o drar åt snaran?? Den man hoppats på skulle klara sig är Madeleine men det blev olyckligtvis inte så!
Vi som sitter bakom skärmen, tycker nog alla att det här är så kallhamrat och äckligt , samtidigt så vill man inte riktigt tro att alla varit så hårda och hänsynslösa, man vill tro att någon enda en av dessa har haft bara lite medmänskliga sidor. Det är därför vi försöker se förmildrande sidor, tex hos Mats, Dan, Peo osv.
Men ser man krasst så nej ingen har egentligen visat någon medmänsklighet mot offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in