2016-11-22, 15:29
Medlem
Doctors avatar
Är det inte lite konstigt att domaren går in och ställer frågor?
Citera
2016-11-22, 15:30
Medlem
Och där hängdes AL av sin egen advokat. Hon lyckades få BH att berätta att AL var med om planläggningen och hon hade föreslagit att hon skulle kvävas
Citera
2016-11-22, 15:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det ingen av er som pratat om att lösa problemet på annat sätt än att beröva en person livet för skulder? frågar advokat Jannica Jansdotter.
- Nej, inte vad jag kan minnas, svarar den 20-åriga kvinnan.

Nej, varför försöka lösa det hela på annat vis än genom ett litet mord?
Det kunde ju vara kul att pröva på någon gång och nu har man sannerligen fått pröva
på det också.

Men på direkt fråga svarar den misstänkta kvinnan att hon hade en Hells Angels-bild på sin Facebooksida. Skälet till det var att hon känner personer som är med, svarar 20-åringen.

Så det var hon som hade kontakter i de där kretsarna? Inte mordoffret?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846

Då faller argumentet att gänget kände sig hotade av M, åtminstone så kunde de hota tillbaks med trovärdighet, tänker jag.

BH har redan avslöjat sitt motiv att delta i avlivningen, hon vill nämligen ha sånt som alla andra har. Bekräftar min uppfattning, habegär är roten till mordet.
Citera
2016-11-22, 15:35
Medlem
Doctors avatar
Nytt ljudklipp:
Citera
2016-11-22, 15:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Nytt ljudklipp:

"Kanske får 10 år"
Citera
2016-11-22, 15:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nytt ljudklipp:
Vilken härlig situation de sätter henne i, totalt inmålad i ett hörn. Domstolen har ett bra svar på frågan, det får hon läsa när domen faller.

BH anser sig vara delaktig i mordet men det kan hon inte säga rakt ut när hon förnekar brott, locktången kan aldrig ge BH tio år, hon är rökt nu.
Citera
2016-11-22, 15:51
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilken härlig situation de sätter henne i, totalt inmålad i ett hörn. Domstolen har ett bra svar på frågan, det får hon läsa när domen faller.

BH anser sig vara delaktig i mordet men det kan hon inte säga rakt ut när hon förnekar brott, locktången kan aldrig ge BH tio år, hon är rökt nu.

Där blev hon tyst..
Citera
2016-11-22, 15:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Är det inte lite konstigt att domaren går in och ställer frågor?

Njae, det beror lite på vad typ av frågor. Man ska ju inte hjälpa någon part, men det anses väl som ok att ge tilltalade en liten knuff om det är något uppenbart till dennes fördel och dennes ombud synes förbise det.
Utöver då rena förtydliganden.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-22 kl. 15:55.
Citera
2016-11-22, 15:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Märkligt.

"Jennie-Lie Kjörnsberg, reporter:
- Är det ingen av er som pratat om att lösa problemet på annat sätt än att beröva en person livet för skulder? frågar advokat Jannica Jansdotter.
"

Det hela har hittills mest handlat om att skulderna var motivet snarare än möjligheten att komma över mer pengar. Hmm, undrar jag...
Det börjar alltmera te sig som ett renodlat RÅNMORD.
De kunde nog hantera att deras välgörare emellanåt lät förstå att det inte skulle sitta fel
ifall hon fick tillbaka lite av allt det hon försett gänget med.
De hade nog ingen alls fruktan eller respekt för henne.
Hon fanns till bara för att utnyttjas. Några skuldregleringar kunde hon bara glömma.
Vad skulle hon kunna sätta emot dem, alla dessa tuffingar som gjorde som de ville här i livet?

Och så efter en längre tids skamlöst utnyttjande så tänkte man nog: varför nöja sig
med några tusenlappar från tanten då och då? Varför inte lägga beslag på rubbet hon hade?
Man visste ju mycket väl att hon var god för åtskilliga hundratusen. De skulle man
försöka komma åt nu. Men det krävde att man hade ihjäl kvinnan. Och det hade man ju.

Ge ett finger och det grips snart efter hela handen som det heter.
Citera
2016-11-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det ingen av er som pratat om att lösa problemet på annat sätt än att beröva en person livet för skulder? frågar advokat Jannica Jansdotter.

Nej, varför försöka lösa det hela på annat vis än genom ett litet mord?
Det kunde ju vara kul att pröva på någon gång och nu har man sannerligen fått pröva
på det också.

Men på direkt fråga svarar den misstänkta kvinnan att hon hade en Hells Angels-bild på sin Facebooksida. Skälet till det var att hon känner personer som är med, svarar 20-åringen.

Så det var hon som hade kontakter i de där kretsarna? Inte mordoffret?

javisst- alltså inte mordoffret hade Ha kontakter- äntligen har det trillat ner.
Citera
2016-11-22, 16:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
javisst- alltså inte mordoffret hade Ha kontakter- äntligen har det trillat ner.
Att MD skulle haft känningar på det där hållet har jag själv aldrig betraktat som det minsta
troligt. Det är bara vad dessa mordiska små kräk försökt slå i folk givetvis.
Citera
2016-11-22, 16:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Enligt DT så började hon grina idag.

Edit

"När hon tittade upp för att svara på frågan stod det klart att 20-åringen grät.

Hon berättade att snaran som två män ska ha lagt om offrets hals och att hon rättade till den.

– Jag hade panik. Jag fattade inte vad som hände, sa 20-åringen mellan snyftningarna. "

Jo, gråter gör jag också och jag var inte ens med. Jag menade total kollaps, utbärning på bår eller motsvarande.
Senast redigerad av PeterNoster 2016-11-22 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in