Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-22, 14:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Men vad säger det dig om media? Hur att det ens kan hända är helt ofattbart, bevisar bara att massmedian är helt korrupt.

Det säger mig bara en sak, dvs att i en sektor (dvs nyhetsmedia) i USA som direkt och indirekt sysselsätter miljontals människor så kommer sådant här (dvs läckor) alltid att förekomma med jämna mellanrum och i olika sammanhang.

Ovanstående betyder alltså inte att "massmedian är helt korrupt" utan att individer är det.

Och jag upprepar vad jag sade tidigare: I detta fall fick den ansvariga individen sparken och blev offentligt desavouerad.
Senast redigerad av DaEzz 2016-11-22 kl. 14:35.
2016-11-22, 14:33
Medlem
Citat:
Bara för att man bojkottar skiten så tystar man dom inte, de har all rätt i världen att spy ut sig deras skit med yttrandefriheten. Precis som har Trump och andra rätten att tala ut mot dom och exponera dom.

Du tror väl inte bojkott är det enda maktmedlet. Det handlar om pengar och det handlar om maktstrukturer. Trump är en del av makten och etablissemanget. Efterhand så kommer massmedierna att rätta in sig i ledet och anpassa sig till den nya verkligheten. Det är inte så att MSM för alltid är vänsteranhängare. Att en auktoritär ledare får kontroll över medierna är inget nytt utan har hänt i många länder. Man kanske inte trodde att det kunde hända i USA, men den era av globalisering och vänsteråsikter som vi har haft under bland annat Obama har skapat grogrunden för att Trump skulle kunna vinna.
2016-11-22, 14:52
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det är i praktiken helt omöjligt, speciellt då deras kampanjer var så polariserade. Statsledaren ska representera sina väljare, det är helt omöjligt att representera alla i en demokrati, såvida man inte vinner en extrem stor mängd av rösterna.

Du missar poängen. Presidentämbetet har en konstitutionellt reglerad plikt att representera nationen och folket oavsett om de röstade på honom eller ej.

Om sedan President Trump inte klarar av detta (vilket är fullt möjligt, för som du skriver så är polariseringen enorm) är inte relevant.

Presidenten kan alltså inte välja bort sina konstitutionella skyldigheter för att de är jobbiga eller svåra att leva upp till.
Senast redigerad av DaEzz 2016-11-22 kl. 14:56.
2016-11-22, 14:59
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hur skulle det löna sig för Trump att hamna inför krigsrätt och bli avsatt menar du?

Tror inte riktigt du vet vad krigsrätt är...

Krigsrätt = enbart militär personal som kan bli ställda inför.

Riksrätt menar du troligtvis. Varför nu Trump skulle bli ställd inför sådan är osäkert. Men det går ju att spekulera om allt.
2016-11-22, 15:17
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Källa på det?

http://i.imgur.com/qjhjNCf.png

http://blog.grabcad.com/blog/2014/09/15/too-few-mechanical-engineers/

Vad du vill ha sagt med bilden vet jag inte, men min teori är att tiden då "skitjobb" gav bra lön, en villa med fru och två ungar samt pension är förbi. Numera är det kvalificerad arbetskraft som gäller i en allt mer modern värld. De som har jobbat på kolfabriken och gnäller och super borde omutbilda sig till att jobba tex inom naturgas och vara beredda på att flytta för att få jobb.

Min första tanke när jag såg Trumpland med F&F var "varför i helvete bor alla kvar i den här hålan". Visst, de har sin "community" där men för helvete, det är väl bättre att flytta och få jobb än att gå på socialbidrag och supa.
2016-11-22, 15:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Tror inte riktigt du vet vad krigsrätt är...

Krigsrätt = enbart militär personal som kan bli ställda inför.

Riksrätt menar du troligtvis. Varför nu Trump skulle bli ställd inför sådan är osäkert. Men det går ju att spekulera om allt.

Tja Trump-Jung Un har ju nästan börjat som sin tvillingbrorsa i Nordkorea. Han fördömer teatergrupper trots att han själv inte direkt blev drabbad. Teaterarbetarna var bara lite bekymrade över att så många i USA är så rädda för en framtid med Trump, vilket jag har full förståelse för.

Sedan gick han vidare med att, likt sin fascistkompis i Ryssland, Putler, samla pressen och ge dom en ordentlig åthutning.

Det verkar faktiskt som att yttrande friheten kan var i fara i USA. Det hoppas jag att väldigt många elektorer också har uppmärksammat, för i mitten av december så har de en reell chans att bli av med Trump och få honom ersatt med en mer kvalificerad republikan. Om detta sker så tror jag att Trump ställs inför riksrätt. Fanskapet skall enbart vara tacksam för att han inte ställs inför en exekutionspatrull.
2016-11-22, 15:44
Medlem
arbetets avatar
Ville bara tala om att börsen är i Super All-Time High i USA just nu!
2016-11-22, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja han får väl göra det men jag anser att en president skall föregå med gott exempel. Dessutom tycker jag detta med att medierna skulle varit så orättvisa mot Trump inte riktigt stämmer.

Visst, han har fått mer kritik än de flesta, men även Clinton har fått utstå kritik. Jag vet inte vad syftar på när han säger att medierna har ljugit så mycket om honom.

Det vi nu ser av Trump är typiskt för en person som siktar på att bli lite mer president än vanligt. En person som har väldigt höga tankar om sig själv inte tål kritik.

Trump har naturligtvis rätt att bojkotta lögnaktiga medier. Yttrandefrihet betyder inte att han behöver prata med dem.
2016-11-22, 16:23
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tycker du det är bra när presidenten försöker tysta nyhetsmedierna eller få dem att bara skriva positivt om honom?
Visst kan man tycka att tidningar har ljugit och gett en vinklad bild, men det är inte presidentens roll att läxa upp massmedia. Detta ser jag snarast som ett tecken på att Trump kommer att bli en auktoritär ledare typ Putin eller Erdogan. Jag kan dock inte säga att jag är förvånad.
Varför skall folkets fiender, liberaler och kommunister, ha rätt att sprida sin subversiva dynga? De är inget annat än kommunistiska sleeper agents vars mål är att demoralisera och stabilisera de fria folken. Just för att skydda friheten är det nödvändigt att inskränka direkt skadliga publiceringar. Varför ska yttrandefriheten gälla folkets fiender, för det är just vad den etablerade pressen är: fiender.

Jag ser därför gärna att MSM stängs ned helt och ställs inför rättegång för sin samhällsomstörtande verksamhet. På så vis kan den dekadenta utvecklingen vändas och samhället kan återgå till att vara starkt, sammansvetsat och livskraftigt. Den organiska staten är framtiden
2016-11-22, 16:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja Trump-Jung Un har ju nästan börjat som sin tvillingbrorsa i Nordkorea. Han fördömer teatergrupper trots att han själv inte direkt blev drabbad. Teaterarbetarna var bara lite bekymrade över att så många i USA är så rädda för en framtid med Trump, vilket jag har full förståelse för.

Sedan gick han vidare med att, likt sin fascistkompis i Ryssland, Putler, samla pressen och ge dom en ordentlig åthutning.

Det verkar faktiskt som att yttrande friheten kan var i fara i USA. Det hoppas jag att väldigt många elektorer också har uppmärksammat, för i mitten av december så har de en reell chans att bli av med Trump och få honom ersatt med en mer kvalificerad republikan. Om detta sker så tror jag att Trump ställs inför riksrätt. Fanskapet skall enbart vara tacksam för att han inte ställs inför en exekutionspatrull.
Tror du verkligen det? I så fall, anklagad för vad?
2016-11-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
http://blog.grabcad.com/blog/2014/09/15/too-few-mechanical-engineers/

Vad du vill ha sagt med bilden vet jag inte, men min teori är att tiden då "skitjobb" gav bra lön, en villa med fru och två ungar samt pension är förbi. Numera är det kvalificerad arbetskraft som gäller i en allt mer modern värld. De som har jobbat på kolfabriken och gnäller och super borde omutbilda sig till att jobba tex inom naturgas och vara beredda på att flytta för att få jobb.

Min första tanke när jag såg Trumpland med F&F var "varför i helvete bor alla kvar i den här hålan". Visst, de har sin "community" där men för helvete, det är väl bättre att flytta och få jobb än att gå på socialbidrag och supa.

Tanken med att ha invandring är att det inte ska löna sig att flytta för att få jobb. Tanken är att en sådan flytt inte ska öka levnadsstandarden särskilt mycket. Det blir en win-win-win på det viset. Invanding (rasifierade kroppar) = win, levnadsstandard för befolkningen går ner eftersom flytt inte lönar sig = win. Ekonomin blir mindre produktiv = win.

Samma fenomen föreligger i England i och med EU-invandring. Undra på att liberaler är emot Brexit.
2016-11-22, 17:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från CNN/ORC, November 17 - 20, 2016:

Donald Trump

Favorable 47% (+11) Sedan deras senaste mätning

Unfavorable 50% (-11)

http://i2.cdn.turner.com/cnn/2016/images/11/22/rel20a.-.trump.expectations.pdf

Poll: Looking ahead to a Trump presidency, a majority sees change

http://edition.cnn.com/2016/11/22/politics/donald-trump-presidency-poll-transition/index.html?sr=twCNN112216donald-trump-presidency-poll-transition0631AMStory

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in