Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Vi kommer nog få se en ny syn på yttrandefrihet framöver. De som tjänade på den gamla ordningen är givetvis förtvivlade och kommer skrika "Nordkorea", "diktator", "varg" och det ena efter det andra. Men ni har skrikit varg ett antal gånger för mycket nu.
Yttrandefriheten är begränsad i många avseenden. Exempelvis är det inte tillåtet att hota någon till livet. Huruvida det ska vara okej för gigantiska mediekonglomerat att ljuga för befolkningen, hetsa fram våldsamma kravaller och medvetet förstöra den demokratiska ordningen är absolut ingen självklarhet.
Låt oss fråga vad folket tycker!
Jag tror inte man har skrikit varg för många gånger. Trump är inte ens installerad ännu.
Detta med tidningarnas hat och hetskampanj mot Trump är något överdriven. Visst har han kritiserats, men det har definitivt inte handlat om några dödshot eller uppvigling till våldsamma upplopp. I alla fall inte vad jag har sett.
Det värsta med allt detta är att du inte vet hur mycket som är ett spel för gallerierna. Jag tror att det är mycket mer som är planerat och uppgjort än du kan föreställa dig. Jag tror att det finns åtminstone en mäktig falang inom det amerikanska samhället som så att säga har skapat Donald Trump. Där kan även kritik mot honom ingå som en del för att stärka hans image.
Det handlar om teser och antiteser. Om att skapa problem som man sedan har färdiga lösningar på. Allt är mycket smart och nästan alla går på det.
Han är inte den outsider som många tror. Tvärt om är han i högsta grad en del av etablissemanget och maktapparaten. Han har en viss roll och en viss uppgift som president. Detta kommer vi att bli medvetna om längre fram i alla fall om vi har öppna sinnen och kunskap.