2016-11-22, 13:01
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boooyahh
Har spelat med alla fyra tidigare, och den bästa i mitt tycke är klart griezmann. sjukt bra skott, kvick och teknisk, kommer förbi i de flesta lägen. Lacazette fick jag inte riktigt att funka, benzema är rätt seg och james tyckte jag var ganska tunn
Ah grymt! då blir laget som jag hade tänkt det! Förmodligen med Lacazette Movember.
Citera
2016-11-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men har priserna verkligen droppat så dramatiskt då? Via FUTBIN kollar jag några NIF-spelare och deras prisutveckling från i fredags till nu:

Modric: Högsta 62k (lördag) - nu 58k
Lewandowski: Högsta 170k (lördag) - nu 154k
Kroos: Högsta 27k (lördag) - nu 24.5k

Kanske har jag valt fel spelare men jag tycker inte alls prisdroppen är särskilt märkvärdig. Nästan 20k på Lewa kanske någon säger, men dra ifrån EA tax så gör du en vinst på 9.5k per kort - förutsatt att priset går upp igen. Och då ska du ju gärna ha några miljoner för att köpa typ 100 st... jag har råd med 1, max 2. Knappast värt det.

har väl skett en generell prisdropp på de dyrare spelarna. Ibra gått ner 50k osv men ingen krash direkt
Citera
2016-11-22, 13:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
har väl skett en generell prisdropp på de dyrare spelarna. Ibra gått ner 50k osv men ingen krash direkt

Ligger på 308k nu jämfört med 350k i helgen. En vinst på 24k per kort efter tax under förutsättning att priset når upp i 350k igen. Och återigen, då ska man ha kapital att investera i flera kort. Hade jag suttit på 10 millar kanske jag tagit chansen. Nu sitter jag på 250k och har inte den budgeten att röra mig med.

Möjligen kommer en större dropp av priser ju mer vi närmar oss men än så länge sitter jag på mina coins. Tänker inte ligga ute med hela kapitalet för en minimal vinst, det ska vara minst 20% vinst före jag börjar investera.
Citera
2016-11-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ligger på 308k nu jämfört med 350k i helgen. En vinst på 24k per kort efter tax under förutsättning att priset når upp i 350k igen. Och återigen, då ska man ha kapital att investera i flera kort. Hade jag suttit på 10 millar kanske jag tagit chansen. Nu sitter jag på 250k och har inte den budgeten att röra mig med.

Möjligen kommer en större dropp av priser ju mer vi närmar oss men än så länge sitter jag på mina coins. Tänker inte ligga ute med hela kapitalet för en minimal vinst, det ska vara minst 20% vinst före jag börjar investera.

absolut, för liten dropp för att det ska vara värt o investera..tror mer på IF då
Citera
2016-11-22, 14:05
Medlem
Ni som gillar hybrider http://www.futhead.com/squad-builder/SGedvE0B3v00R3vw0K6Cx0HFCJ0RW!x0yB1i045!e0vE!e08ud M0CXdj/ testa o se vad ni tycker ha d gött 🏆
Citera
2016-11-22, 15:02
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Tror inte spelarna kommer öka så mycket mer sen. Det alla väntar på är väl att de ska sjunka lite till. Sen ligger de kvar på den nivån, kanske ökar lite lite men sen kommer de nog sjunka sakta.

Det är vad jag TROR.

Jag köper nog ihop mitt lag inatt. Orkar inte vänta mer.

Edit: vafan, de jag ska köpa har ökat. Robben låg på 95-100k. Nu 108k. IF Podolski låg runt 30k. Nu 34k. Kanske väntar till torsdag ändå.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-22 kl. 15:05.
Citera
2016-11-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calculated65
Ni som gillar hybrider http://www.futhead.com/squad-builder/SGedvE0B3v00R3vw0K6Cx0HFCJ0RW!x0yB1i045!e0vE!e08ud M0CXdj/ testa o se vad ni tycker ha d gött 🏆

Sparar det laget till senare, såg riktigt gött ut. Kör samma formation med ena laget nu och har Coutinho och Firminho på samma positioner, funkar svinbra! Kör bara med NIF Firminho men hoppas kunna ta in hans IF senare. Sedan hade jag tagit in De Gea istället för Butland. Dels för att han är bättre och dels för att få full kemi på Bailly. Blir ju lite dyrare... samma med Alaba.
Citera
2016-11-22, 15:26
Medlem
Så segt att man varit sjuk i helgen o inte hade möjlighet att köra klart wl så ja fick direktplats till helgen! Förlorat 4 raka finaler...vidrigt
Citera
2016-11-22, 17:06
Medlem
Raxies avatar
Tyckte det var dags att peta ihop ett nytt gäng! Sjukt trött på jäkla SBC-Son som är vekare än vekast och upptäckte Pabon och Bakambu som verkar vara riktiga monster!

Fick dock inte ihop det så bra som jag hade tänkt mig (Målet var att få till ett strångt lag med spelare som typ går för discard-pris)

http://www.futhead.com/17/squads/2514213/

Isco har jag som untradeable i klubben redan - men i övrigt så gick det ju med bara jäkla Miranda - som skulle kunna bytas mot Castin.

Men är det nån som vågar svara på om det räcker med lite kemikort (Gladiator på Cardona, Shadow/Catalyst på Danilo och Bruno främst) för att göra det riktigt bra?
Citera
2016-11-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Tyckte det var dags att peta ihop ett nytt gäng! Sjukt trött på jäkla SBC-Son som är vekare än vekast och upptäckte Pabon och Bakambu som verkar vara riktiga monster!

Fick dock inte ihop det så bra som jag hade tänkt mig (Målet var att få till ett strångt lag med spelare som typ går för discard-pris)

http://www.futhead.com/17/squads/2514213/

Isco har jag som untradeable i klubben redan - men i övrigt så gick det ju med bara jäkla Miranda - som skulle kunna bytas mot Castin.

Men är det nån som vågar svara på om det räcker med lite kemikort (Gladiator på Cardona, Shadow/Catalyst på Danilo och Bruno främst) för att göra det riktigt bra?

Har testat kombon cardona och pabon och blev inte imponerad alls så enligt mig skall du köra 2 andra spelare där
Citera
2016-11-22, 17:27
Medlem
Lite transfer tankar:

känns som veckans IF var som billigast igår med alla pack så dom kommer nog inte droppa mer, köpte tex Depay 64 och Walker 129 och då var de inte dom billigaste jag la ett halvt öga på igår. Nu är billigaste Depay bin på 74,5 och Walker 145.

Vanliga kort, eller högt rankade kort är jag lite tveksam på men hoppas vid black friday att dom går ner, men känns som det inte kommer ske i den mån det redan sket. I fredags eller i helgen någon gång såg jag De Gea regelbundet gå för 80-85, Sålde min på tors för 110 och nu går han för 100. Man skulle nog ha köpt i paniken som skedde då.

Legendarer var också billiga i helgen/igår morse och har fått en rejäl höjning igen eller i vart fall till "normal" standard.

Tror nog man skulle köpt under paniken snarare än under black friday. Vi får se.

Xbox one är jag på.
Citera
2016-11-22, 17:29
Medlem
Kan man fortfarande fixa SBC dogge? Tröttnat rejält på mitt BPL lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in