2016-11-21, 23:35
Medlem
Frihetskrigets avatar
Egentligen inte så jävla mycket att tjafsa om. Sliddjuren är välkomna att leka med oss, men vill ju alltsom oftast inte. Det är liksom inget ämne värt att lyfta.
Citera
2016-11-22, 01:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Hon kanske borde besöka Sweden Rock, den enda tafsfria festivalen?
Där skulle hon få träffa riktiga kvinnor också, utanför sin ekokammare.
Citera
2016-11-22, 06:46
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Läs boken Blod Eld Död. Där är det ett helt kapitel där olika artister berättar om hur man ville att scenen skulle vara en skyddad killgrupp och man stängde ut alla tjejer, förutom de man låg med.
Intressant. Var detta nagot som svenska metal band generellt sysslade med, eller var detta nagon black metal grej? Att andravags black metal musiker skulle halla sig med rent antifeministiska asikter ar knappast nagot som forvanar mig, da rorelsen inte direkt var inkluderande. Dock har jag svart att tanka mig att metal band i ovrigt skulle syssla med den typen av exkluderande. Metal musiker ar som bekant ratt trevligt folk.
Citera
2016-11-22, 09:42
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
SVT upprätthåller den feministiska hatribban. Grattis.

De senaste 30 årens MSM har utan tvekan underrapporterat och underspelat från rockscenen.

Smidigt av SVT att släppa in en hatande tankens hora, i sitt kampanjande mot fri kultur, yttrandefrihet och helt vanlig demokrati.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-11-22 kl. 10:00.
Citera
2016-11-22, 11:34
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
Intressant. Var detta nagot som svenska metal band generellt sysslade med, eller var detta nagon black metal grej? Att andravags black metal musiker skulle halla sig med rent antifeministiska asikter ar knappast nagot som forvanar mig, da rorelsen inte direkt var inkluderande. Dock har jag svart att tanka mig att metal band i ovrigt skulle syssla med den typen av exkluderande. Metal musiker ar som bekant ratt trevligt folk.

Tror att det var döds- och black metal-scenen som det handlade om.
Citera
2016-11-22, 12:46
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tror att det var döds- och black metal-scenen som det handlade om.
jag tror vi kan utgå från att de åsikter som promotades utav andravågs black metal-artister (nazism, våldsglorifiering, antifeminism, satanism etc etc) var i det extremaste laget, och inte generellt gäller för metalmusiker i allmänhet.
Citera
2020-05-01, 21:51
Medlem
Adelaides avatar
Undrar vad Freddie Mercury skulle säga om detta? Han var ju persisk och homosexuell.
Citera
2020-05-02, 04:15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Undrar vad Freddie Mercury skulle säga om detta? Han var ju persisk och homosexuell.
Nej, han var inte persisk. Han är född på Zanzibar.
Det är lätt att blanda ihop "Parsi" och "perser", men parsismen är en religion i indien och härstammar från zoroastrianismen. För tusentals år sen fanns band till Iran också, men det håller inte för att likställa dem.
Citera
2020-05-02, 15:45
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nej, han var inte persisk. Han är född på Zanzibar.
Det är lätt att blanda ihop "Parsi" och "perser", men parsismen är en religion i indien och härstammar från zoroastrianismen. För tusentals år sen fanns band till Iran också, men det håller inte för att likställa dem.

Kanske, men det där är mer historia än topic. Vad vi kan komma överens om är att han inte är en vit västerlänning i all fall.
Citera
2020-05-02, 15:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lite festligt att påminnas om dessa antikverade vansinnesåsikter nu 5 år senare.
Citera
2020-05-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
HBTQAI???

Vad i helvete är detta? Vad står AI för i den akronymen? Hur många bokstäver kan man lägga till?

Men mest vill jag veta vad AI står för - googlat lite och det är ju helt knäppt att akronymen används här och där men ingenstans kan jag finna en definition. Är det helt enkelt underförstått nuförtiden att alla bara ska förstå varje ny bokstav som läggs till?

Jag tror där även skall vara ett plus faktiskt, för att summera alla andra minoriteter.

HBTQAI+ således. Det är exkluderande att glömma +:et!

H = homo
B = bi
T = trans
Q = queer
A = asexuell
I vetifan, men jag tror det är "inter"??

+ täcker allt från dendrofili till gud och hans mormor.
Citera
2020-05-02, 19:17
Bannlyst
Oavsett om Freddie Mercery är persisk eller ej så spelar Queen ej hårdrock och skulle ändå inte vara med i det eventuella hårdrocksprogrammet på SR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in