2016-11-21, 23:14
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag utgick/utgår ifrån att hon får behålla sitt barn- modern dessutom avtjänar straff, men ok när det finns en bra pappa -så blir det nog bra. Pappan tillhör inte gänget.

Det är ju soc i hemkommunen som beslutar om barnet skall omhändertas. När de redan beslutat om att AL inte är lämplig till sina andra två barn så finns det väl ingen anledning att tro att AL är bättre mamma nu? Det kan mycket väl hända att barnet omhändertas direkt vid förlossning och AL tillbaks till cellen.
Minsta barnet hade bra vikt ca 10kg enl AL:s SMS så det barnet måste ju vara litet??
Citera
2016-11-21, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var inte så säker på det. Detta kan vara räddningen för några av MGM. De kanske äntligen får den hjälp som de behöver för att styra upp sina liv. Att det sker till priset av Madeleine Delboms liv är inget annat än en fruktansvärd tragedi.

Tror ni Benita och Broling får speciella dietprogram osv i finkan?

Citat:
Ursprungligen postat av Devils-angel
Och i slutet av sitt anförande berättar hon om klientens graviditet, som är i sjunde månaden: "Det har sedan visat sig att 24-åringen inte är far till det här barnet", säger advokaten.

24-åringen ler brett när han får höra beskedet. Så vem är hon gravid med??

http://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-madeleine/

Hahaha, hundknullar-junior är ju mannen myten legenden. Värsta playern som jonglerar med både Benita och Annelie och fler därtill men kommer ut torr om fötterna efter faderskapstest.
Citera
2016-11-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men Einstein säger ju inte att de likgiltiga/passiva är farligare än de onda. Utan att världen är farligare, presumtivt för att de passiva är fler än de farliga, onda människorna.

Ja, flertalet gjorde ju inget åt det i detta fall, Daniel o Hessling skred ju till verket, med lite hjälp av Benita och Martin att lägga repet till rätta runt halsen på Madde... Och PO Höfflinger som skriker att hon lever, GÖR NÅT?? Vad han nu menar med det?? Rädda henne eller mörda henne?? Men HAN gjorde ju inget för att rädda henne iallafall, men en kompiskram fick hon ju... det var snällt?????
Citera
2016-11-21, 23:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ja, flertalet gjorde ju inget åt det i detta fall, Daniel o Hessling skred ju till verket, med lite hjälp av Benita och Martin att lägga repet till rätta runt halsen på Madde... Och PO Höfflinger som skriker att hon lever, GÖR NÅT?? Vad han nu menar med det?? Rädda henne eller mörda henne?? Men HAN gjorde ju inget för att rädda henne iallafall, men en kompiskram fick hon ju... det var snällt?????

Nä, det har ingen påstått, men OY tolkade citatet fel. De är ingen som säger det vara snällt, men knappast farligare eller värre person än den person som dödar.
Citera
2016-11-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
MGM

https://badoo.com/zh-Hant/0139803976/photos

'jag är snäll god trevlig jag...'; kan man inte tänka sig ngn form av tilläggsåtal här rörande P-O: bedrägligt beteende/föregivande av oriktigt lynne el nåt?

48 av 111 likade
Citera
2016-11-21, 23:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag undrar hur exakt de kom fram till den slutsatsen. Det måste vara sjuhelsikes ovanligt att sex(!) av sju GM led av en psykisk störning när ett brott begicks.

Är en "psykisk störning" alltid av samma karaktär när ett brott begås (om man bedöms ha lidit av en sådan), eller skiljer det sig markant från fall till fall? Det lutar ju åt det första om man använder detta fall som exempel.

Menar man psykisk störning som de typ tre minuterna som själva dödandet pågick eller räknas störningen in i hela proceduren från första planering till målgång, så att säga?

Och vad bestod den psykiska störningen av i detta fall? Alla var paranoida? Eller gravt deprimerade? Eller påverkade av droger så att de hade problem med att skilja verklighet från fantasi? Eller någon slags mikropsykos där de alla trodde att Madde var en drake och de hjältar i ett TV-spel?

Den psykiska störningen kan vara permanent och förstärkas i samband med missbruk (Delbommordet – blandmissbruk).

Glöm inte grupptrycket, något vi alla ägnar oss åt när vi interagerar i grupp. Om det finns ett starkt grupptryck, kan konsekvenserna bli förödande. Därför är det så viktigt att tänka själv, och inte automatiskt följa strömmen.

I förhören med Daniel W., märks tydligt hur mån han är om att passa in i gruppen, och hur mycket den betyder för honom (de umgicks i månader innan mordet). Gruppen är otroligt tajt, de lever tätt tillsammans, sover ihop, tyr sig till varandra. Lever ur hand i mun. Det ekonomiska är ett flytande kaos dem emellan, de lånar pengar av varandra, ställer upp på varandra i vått och torrt och lever i ett blandmissbruk. När Madeleine börjar kräva tillbaka pengar, hotar det hela gruppen. Deras normer gäller inte längre, och hur ska de lösa det hela? Någon får en absurd idé att döda henne, och snart börjar tanken leva sitt eget liv ...

Här är några skakande experiment som visar hur lättpåverkade vi är. Nuförtiden får man inte genomföra sådana, av etiska skäl:

http://socialpsykologi.twice.se/zimbardo-experiment-situationens-makt.html
https://www.youtube.com/watch?v=NyDDyT1lDhA
https://www.youtube.com/watch?v=Z0jYx8nwjFQ
https://www.youtube.com/watch?v=1HcMWlnTtFQ
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-21 kl. 23:31.
Citera
2016-11-21, 23:30
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Tror ni Benita och Broling får speciella dietprogram osv i finkan?

Hahaha, hundknullar-junior är ju mannen myten legenden. Värsta playern som jonglerar med både Benita och Annelie och fler därtill men kommer ut torr om fötterna efter faderskapstest.

Hehe...hur fan gick det här till?

AL grinar ju i sms att hundknullarsonen skall komma hem till henne för hon mår dåligt pga graviditeten....

...sedan visar det sig alltså att fettot inte är fadern!?

Vem i h-lvete är det då? Benitas farsa?

Edit OT
Hunden?
Citera
2016-11-21, 23:32
Medlem
Doctors avatar
Verkar som Peo varit in en vända på Säter under häktningstiden. Han nämner det i förhöret den 14/9.

H: Det har hänt så jävla mycket under tiden jag har varit här jag vart inlagd på Säter å så det.

Huvudprotokoll s904 (s922 i pdf)

På ett annat ställe när han pratar om arbetsbyxorna han hade på sig vid mordet så bekräftar han väl att hissen inte går ända upp. Han har bränt fleecetröjan och sina tennisskor, men byxorna var tydligen för värdefulla att eldas.

H: Mina har ni väl hittat hemma i lägenheten i garderoben... de ville kasta bort byxorna på 800 kronor.

Senare i förhören återkommer de till byxorna igen.

H: Ja, mina det är klart att de är på SKL. Bara de inte förstör byxorna, då får de bror min på sig... Det är min bror som köpt dem då.

F: Som köpt dem till dig?
H: Ja

F: I present, eller?
H: Nej, jag skulle väl jobba hela sommaren på hans gård...

F: Nu i sommar?
H: Ja, och nu sitter jag här.

F: Mmm
H: Synd nog.
Citera
2016-11-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, det har ingen påstått, men OY tolkade citatet fel. De är ingen som säger det vara snällt, men knappast farligare eller värre person än den person som dödar.

Nähä... de är ju de farligaste av dem allihop jhuuu!!!!
De ser på medans två idioter stryper en människa, de ser på när en idiot hugger henne med kniv????
Och inte GÖÖÖR NÅGONTING FÖR ATT FÖRHINDRA DET????
Och VEM får ta själva mordet på sig??? Är det dem tror du???
Det är även en komplott mot själva mördaren också!! Iallafall i detta fall..!!
Så vilka är farligast?? De som inte ingriper och säger stopp?? Som de fakto kunnat stoppat det???
De som satt hemma och väntade på information, om det gått fort etc...
De hade kunnat ringt polisen anonymt..
Men NEEEEJ!!! INGEN JÄVLA SUND REAKTION PÅ DET SOM HÖLL PÅ ATT HÄNDA, ELLER PÅ DET SOM HÄNDE, UTAV EN ENDA I DETTA GÄNG??
Ja, vem fan är dummast? Dåren eller den som följer dåren????
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-21 kl. 23:38.
Citera
2016-11-21, 23:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Verkar som Peo varit in en vända på Säter under häktningstiden. Han nämner det i förhöret den 14/9.

H: Det har hänt så jävla mycket under tiden jag har varit här jag vart inlagd på Säter å så det.

Huvudprotokoll s904 (s922 i pdf)

På ett annat ställe när han pratar om arbetsbyxorna han hade på sig vid mordet så bekräftar han väl att hissen inte går ända upp. Han har bränt fleecetröjan och sina tennisskor, men byxorna var tydligen för värdefulla att eldas.

H: Mina har ni väl hittat hemma i lägenheten i garderoben... de ville kasta bort byxorna på 800 kronor.

Senare i förhören återkommer de till byxorna igen.

H: Ja, mina det är klart att de är på SKL. Bara de inte förstör byxorna, då får de bror min på sig... Det är min bror som köpt dem då.

F: Som köpt dem till dig?
H: Ja

F: I present, eller?
H: Nej, jag skulle väl jobba hela sommaren på hans gård...

F: Nu i sommar?
H: Ja, och nu sitter jag här.

F: Mmm
H: Synd nog.
Bekräftar vad jag tidigare har sagt om att de här lirarna inte har förstört bevis, de värdesätter sina ägodelar, byxor för 800:- är rena lyxartikeln, sånt kastar man inte oavsett hur mycket de byxorna kan ta en hela vägen till Kumla eller Säter.

De levde i en helt annan verklighet än normala människor.
Citera
2016-11-21, 23:48
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är riktigt. Jag bara använde fakta mot det här påståendet: "Och eftersom detta är i Sverige så lär livstidarna vara ute på gatan igen, med fullt bidrag, efter 6-9 år? Pga "gott uppförande"? Kanske tom tidigare?"
Tyvärr har du rätt.
Dock anser jag att strafftiden i Sverige ska stå fast för dom som sköter sej, men förlängas om fängslade missköter sej.
Straffrabatter bör med andra ord tas bort,enligt mej
Citera
2016-11-21, 23:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bekräftar vad jag tidigare har sagt om att de här lirarna inte har förstört bevis, de värdesätter sina ägodelar, byxor för 800:- är rena lyxartikeln, sånt kastar man inte oavsett hur mycket de byxorna kan ta en hela vägen till Kumla eller Säter.

De levde i en helt annan verklighet än normala människor.

Ja, vad fan ska man säga... Verkar lite "hullu" minst sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in