2016-11-16, 21:47
Medlem
Jag är ju utan tvekan spelets mest oturliga spelare. 90 % av mina förluster handlar om att jag dominerar matchen igenom, där motståndarens målvakt räddar allt som går att rädda, medan min motståndare skjuter ett/två skott på mål på hela matchen som går in, och jag förlorar. Och när jag väl leder en match så tappar jag givetvis kontakten med EA's servrar. Detta händer alltid i division 3 och uppåt också, av någon jävla skum anledning. Jag har inget emot att förlora en match om jag faktiskt förtjänar att förlora, men att förlora på ett sådant här sätt 90 % av gångerna är bara efterblivet. Jag och min motståndare kan alltså spela med samma lag, men ändå kommer hans målvakt rädda allt möjligt medan min släpper in en jävla hemåtpass (ja, det har hänt). Jag trodde FIFA 16 var efterblivet, men detta är på en helt ny nivå.
Citera
2016-11-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Jag är ju utan tvekan spelets mest oturliga spelare. 90 % av mina förluster handlar om att jag dominerar matchen igenom, där motståndarens målvakt räddar allt som går att rädda, medan min motståndare skjuter ett/två skott på mål på hela matchen som går in, och jag förlorar. Och när jag väl leder en match så tappar jag givetvis kontakten med EA's servrar. Detta händer alltid i division 3 och uppåt också, av någon jävla skum anledning. Jag har inget emot att förlora en match om jag faktiskt förtjänar att förlora, men att förlora på ett sådant här sätt 90 % av gångerna är bara efterblivet. Jag och min motståndare kan alltså spela med samma lag, men ändå kommer hans målvakt rädda allt möjligt medan min släpper in en jävla hemåtpass (ja, det har hänt). Jag trodde FIFA 16 var efterblivet, men detta är på en helt ny nivå.
På vissa grejer är jag beredd att hålla med. Att man inte tjänar på att lira possession är uppenbart. Tog mig ett gäng matcher i FUT för att haja det. Lirar nu mest bara kombinationer snabba korta passar och försöker köra rakt på mål istället för att hålla i bollen. Håller du i bollen och kontrollerar spelet för mycket så kommer du missa 9/10 målchanser och motståndare kommer garanterat kontra in 2-3 bollar per match.

En sak som stör mig med nya patchen är att legendariska motståndaren förvisso bjuder på lite motstånd men man blir ju måttligt less när det känns som att den största skillnaden är att domaren är en tolfte spelare. Spelade nyss en match i karriären med City mot Spurs, torskade 2-1 och fick två helt sjuka röda kort, ett gult kort som inte skulle varit något och blev samtidigt kapad, knuffad och i princip antastad så fort jag hade bollen av en motståndare. Detta självklart utan ens en frispark från domaren. Trist att EA inte kan göra något vettigt, nästa FIFA blir det första på ett bra tag som jag definitivt inte kommer köpa.
Citera
2016-11-16, 22:30
Bannlyst
Jag har inte gillat Fifa till PS4 sen Fifa 11. Sålt det efter en vecka hur är Fifa 17 jämfört med 16?
Citera
2016-11-17, 08:42
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Jag har inte gillat Fifa till PS4 sen Fifa 11. Sålt det efter en vecka hur är Fifa 17 jämfört med 16?

PS4an kom i slutet på 2013, hur lyckades du spela Fifa 11 på PS4 undrar jag då?
Citera
2016-11-17, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
PS4an kom i slutet på 2013, hur lyckades du spela Fifa 11 på PS4 undrar jag då?
Helt ute och cyklar märker jag jag avgår haha. Menade till PS3.
Citera
2016-11-18, 21:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jag har alltid älskat mitt 4-3-3 i herrans massa upplagor nu. Jag älskar spela bollen till en ytterback som ska försöka få bollen till min ytter, som förhoppningsvis kan försöka slå sin gubbe och ta sikte mot kortlinjen för inlägg eller vika in i boxen. Jag gillar när min ytter ligger högt och fiskar efter en genomskärare som han kan använda sin fart på.

Det är så mina anfall oftast ser ut. Det är så jag gillar spela.

FIFA 17 är det första spel som fått mig att fundera i andra banor. Först var det genomskärarna som begränsades. Sen lobb-genomskärarna som nu är på gränsen till värdelösa. Och i de två senaste upplagorna, pace.

Det känns som att ytterspel har blivit sämre och sämre över de senaste åren. Nu när pace knappt påverkar - en 75a kommer hinna ikapp en 93a utan problem - funderar jag så sakteliga på att byta till en formation som anfaller via mitten. Det känns som ett paradigmskifte i mitt fotbollsspel. Hjälp mig! Vad ska jag testa formationsmässigt och vad ska jag tänka på?
Citera
2016-11-19, 21:07
Medlem
gollys avatar
Ville spela 3on3 på samma konsol men det vekar som 2on2 är max? Har det alltid varit så?
Citera
2016-11-21, 16:02
Medlem
__Alez__s avatar
Drog igång spelet och får fram att en uppdatering finns tillgänglig. Laddar ner och går sedan in på min karriär, där ser jag att det är fel namn på alla spelare.

Alla spelare i hela spelet har fått hitte-på-namn.

Vad gör jag för att åtgärda detta?
Citera
2016-11-21, 17:21
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Drog igång spelet och får fram att en uppdatering finns tillgänglig. Laddar ner och går sedan in på min karriär, där ser jag att det är fel namn på alla spelare.

Alla spelare i hela spelet har fått hitte-på-namn.

Vad gör jag för att åtgärda detta?

Testa starta om hela spelet kanske fungerar? Har aldrig råkat för detta själv.
Citera
2016-11-21, 19:44
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Testa starta om hela spelet kanske fungerar? Har aldrig råkat för detta själv.

Testat det.
Läser runt lite på Twitter fler det hänt för efter senaste uppdateringen. Vi som drabbats är 360 och PS3-spelare.

De kanske jävlas och vill att vi köper nya konsoler och spel.
Sjukt frustrerande när man har en save man kört länge på, suget försvinner om detta inte går att lösa.
Citera
2016-11-21, 19:56
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Testat det.
Läser runt lite på Twitter fler det hänt för efter senaste uppdateringen. Vi som drabbats är 360 och PS3-spelare.

De kanske jävlas och vill att vi köper nya konsoler och spel.
Sjukt frustrerande när man har en save man kört länge på, suget försvinner om detta inte går att lösa.

Exakt samma hände mig nu, finns det någon lösning? Helt stört irriterande...
Citera
2016-11-21, 21:00
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag har alltid älskat mitt 4-3-3 i herrans massa upplagor nu. Jag älskar spela bollen till en ytterback som ska försöka få bollen till min ytter, som förhoppningsvis kan försöka slå sin gubbe och ta sikte mot kortlinjen för inlägg eller vika in i boxen. Jag gillar när min ytter ligger högt och fiskar efter en genomskärare som han kan använda sin fart på.

Det är så mina anfall oftast ser ut. Det är så jag gillar spela.

FIFA 17 är det första spel som fått mig att fundera i andra banor. Först var det genomskärarna som begränsades. Sen lobb-genomskärarna som nu är på gränsen till värdelösa. Och i de två senaste upplagorna, pace.

Det känns som att ytterspel har blivit sämre och sämre över de senaste åren. Nu när pace knappt påverkar - en 75a kommer hinna ikapp en 93a utan problem - funderar jag så sakteliga på att byta till en formation som anfaller via mitten. Det känns som ett paradigmskifte i mitt fotbollsspel. Hjälp mig! Vad ska jag testa formationsmässigt och vad ska jag tänka på?
4-1-2-1-2 och 4-3-2-1 är riktigt bra. Du får mycket possession vilket gör att du inte kommer släppa till lika mycket målchanser för motståndaren. Dessutom är det enkelt att passa sig igenom mittfältet upp till anfallarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in