2016-11-06, 17:25
Medlem
Concubines avatar
Bara jag som tycker att The Journey kan vara, ibland till och med riktigt, underhållande? Ja, jag vet, förutsägbart som fan och "storyn" har inte ens ett värde från en papperskorg men gillar ändå själva spelandet och hur man utvecklar Alex. Kan iofs ha att göra med att jag spelar som hela laget (Swansea) och att det då kanske mer blir mer vanligt karriärmode, men ändå.
Citera
2016-11-06, 17:44
Medlem
Ja, jag vet, det är ingen spelsimulator men lite mer trovärdigt hade inte skadat! Synd att inte spelet är gjort i europa för i Kanada kan dom bara spela hockey!
Att gå upp en svårighetsgrad betyder inte att lagen man möter spelar bättre utan att mitt lag har helt plötsligt mycket svårare för att lägga en passning på 5 m åt rätt håll, skott som är lösare än en bakåtpassning och fast man siktar mitt i målet så går skottet 3 m utanför! Cpu spelarna har en reaktionsförmåga som skulle göra en mamba grön av avund! Försvarare som med 2 brutna ben springer fortare än Vardy!
Det finns bara två alternativ till att det inte blir bättre än så här: spelutvecklarna spelar inte spelet själva eller så är dom helt verklighetsfrånvarande!
Meningen är väl att man ska bli så pass bra på att spela så att man kan övervinna dessa sjukt overkliga spelingredienser i denna soppan! Det är väl bara att jobba på det, om man nu orkar
Citera
2016-11-06, 21:08
Medlem
Jag har spelat en hel del FIFA 14 på XBOX och mest spelat i div 1/2.

Nu spelar jag FIFA 17 och blir katastrofägd. Kämpar på för att ta mig till div 6.

Jag tycker ju det här känns mer som PES än FIFA? Dom har gjort om hela motorn känns det som.

Tycker det är svårt att försvara sig när motståndaren kontrar, och har dom t.ex. Ronaldo så kan han bara slalomspringa genom hela försvaret och göra mål.

Känns också som det är mer slump i FIFA 17. Bara jag?
Citera
2016-11-09, 11:30
Avslutad
Nästan problem, upplever ni att det är skillnad på vilken kontroll man har och input lag? Har en logitech F310 och den beter sig riktigt knackigt emellanåt. Xbox-kontroll bättre?
Citera
2016-11-09, 13:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Nåt nytt gällande spelarkarriär? Kontra 16 alltså.
Citera
2016-11-10, 22:11
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Det var då själva fan vad man åker på skador i karriärläget! har snittat minst en skada per match. Börjar bli jävligt frustrerande detta! någon som känner igen sig?
Citera
2016-11-11, 09:28
Medlem
Gallagherss avatar
Bra grafik på nya FIFA 17 på PS4Pro?
Citera
2016-11-11, 09:38
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Det var då själva fan vad man åker på skador i karriärläget! har snittat minst en skada per match. Börjar bli jävligt frustrerande detta! någon som känner igen sig?
Trodde det bara var jag. Men ja, första säsongen med Millwall fick jag ungefär 5-6 skador inom loppet av tre matcher kanske. Men nu på andra säsongen har jag inte fått det. Kanske någon skada här och där, men mer utspritt. Inte i säsongsupptakten.
Citera
2016-11-12, 19:47
Medlem
Någon som vet varför dom tagit på Virgingaming? (där man kunde lira om pengar) eller finns det något liknande? Tyckte tjänsten var bra då själva spelandet får en mycket större mening om det gäller lite mer än bara äran
Citera
2016-11-16, 13:13
Medlem
Gregory.Houses avatar
Frisparkar är mycket svårare än FIFA 16 eller vad säger ni?
Citera
2016-11-16, 13:27
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Frisparkar är mycket svårare än FIFA 16 eller vad säger ni?
Straffarna är förfan svåra till och med. Har missat flera gånger än jag gjort mål.
Citera
2016-11-16, 13:31
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Straffarna är förfan svåra till och med. Har missat flera gånger än jag gjort mål.

Samma här antingen blir för hårda straffar eller lätta så att målvakten tar de hur enkelt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in