2016-11-21, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
MH hjälper Madde att handla på IKEA och El-Giganten dagen innan mordet och förklara att han är för snäll. Jag har inte blivit klok på hans medverkan och det är fan så jag tror honom, han är för snäll men samtidigt så svag som människa och ett IQ på gränsen till utvecklingsstörning att han inte kan motstå att vara chaufför. Det har varit hans roll i det här gänget hela tiden för att överhuvudtaget ha något umgänge. Mobiltrafiken visar ju också att inte finns med alls i någon planering och efterarbete. Jag tror han är den ende som mår dåligt just nu och hoppas han kommer lindrigare undan än de andra som ska livstid.

Jag är benägen att hålla med. MH känns malplacerad i viss mån. Fast ändå blundade han och ville inte se när de ströp henne, så han kanske fick reda på planen relativt sent och bara agerade som den follower han är.
Citera
2016-11-21, 16:11
Medlem
Jofs avatar
Är detta ett inavelsgäng?

I så fall kan försvaret åberopa Inavelsdepression. Som INTE har något med depression att göra. Mer med degeneration. Kognitivt såväl som känslomässigt.
Senast redigerad av Jof 2016-11-21 kl. 16:15.
Citera
2016-11-21, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
I J*smos förhör säger hon att hennes kille(minns inte vem av dom det var) bodde hos henne men var inte skriven där. Kan hon bli anklagad för försäkringsbedrägeri pga det?

Haha, jag tror att det är hennes sista problem.
Citera
2016-11-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
MH hjälper Madde att handla på IKEA och El-Giganten dagen innan mordet och förklara att han är för snäll. Jag har inte blivit klok på hans medverkan och det är fan så jag tror honom, han är för snäll men samtidigt så svag som människa och ett IQ på gränsen till utvecklingsstörning att han inte kan motstå att vara chaufför. Det har varit hans roll i det här gänget hela tiden för att överhuvudtaget ha något umgänge. Mobiltrafiken visar ju också att inte finns med alls i någon planering och efterarbete. Jag tror han är den ende som mår dåligt just nu och hoppas han kommer lindrigare undan än de andra som ska livstid.
Håller med, mystisk person, så jag-svag, och helt under inflytande av "dennadära".
Nog tolkar man honom - skör och känslig, väcker ens sympati. Men jag kan ha fel.
Vem vet vad som rör sig i hans skalle.
Citera
2016-11-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Håller med, mystisk person, så jag-svag, och helt under inflytande av "dennadära".
Nog tolkar man honom - skör och känslig, väcker ens sympati. Men jag kan ha fel.
Vem vet vad som rör sig i hans skalle.
Tror att i ett vittnesförhör av en kvinna som hyr MH:s hus i Långshyttan, påstår hon, att MH är styrd av Benita...
Citera
2016-11-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
I J*smos förhör säger hon att hennes kille(minns inte vem av dom det var) bodde hos henne men var inte skriven där. Kan hon bli anklagad för försäkringsbedrägeri pga det?
Det är så det går till, man säger att man bor ensam -för bostadsbidraget. Mycket vanligt, men så klart bedrägligt.
Trots allt är det väl en petitess i hela denna mordhärva- värre att hon inte agerade när hon enligt alla andra visste om att mord var i antågande.
Önskar att denna tjejen tar fram sanningen som hon bär på.
Citera
2016-11-21, 16:30
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Samtliga inblandade, inklusive Mats Karlsson ("Madeleine Delbom"), är ju uppenbart skadat gods. Jag har aldrig sett en så absurd freakshow. Det mest stinkande slemmet på botten av Dalarnas genpool har lyfts till ytan till allmän beskådan.

Kronan på det bizarra verket är när det står "Mord (utan användning av skjutvapen mot kvinna)" i FUP och andra dokument (som f.ö. tycks vara författade av funktionella analfabeter - stackars svenska polisväsende!).

Rättsväsendet utgår alltså i sin verklighetsbeskrivning från en enskilds subjektiva vanföreställning. De enda som inte lallar med i den avskyvärda charaden tycks vara Mats barn, som omnämner honom vid hans rätta namn och "far". De mördande missfostren hade alltså bara otur att Mats tyckte att han var kvinna, hade han istället identifierat sig som attackhelikopter hade de väl enligt postmarxistisk rättskipning bara åkt dit för skadegörelse...
Reagerade på samma sak. Onödigt att skriva så.. samma sak som när polisen skriver "Narkotikabrott - har intagit narkotika inom Sveriges gränser" och sedan lägger ner åtalet om den åtalade har varit i Spanien och rökt t.ex.
Citera
2016-11-21, 16:35
Medlem
Jofs avatar
En låg begåvning, inom den sk normalzonen, behöver inte vara något som gynnar de åtalade i valet av dom/åtgärd. Man behöver komma ned till nivån - utvecklingsstörning för att man överhuvudtaget skall väga in den kognitiva delen när man väljer påföljd.
En del tyder på att det här gänget kan vara moraliskt och socialt lågt stående, men fortfarande intellektuellt ligga inom normalzonen.
Men jag har hört dom eller läst fuppen.
Citera
2016-11-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tror att i ett vittnesförhör av en kvinna som hyr MH:s hus i Långshyttan, påstår hon, att MH är styrd av Benita...
Kollat igenom senaste nyheter nu, sju person har gjort psyk-utredning, sex av dem anses/ansågs lida av psykiskt störning. Den sjunde personen anses inte ha någon psykisk-störning.
Tjejen A.L har förklarat att hon trodde att de skulle ut på spök-jakt!!!
Men i Fup anges att hon kommit med mord- förslaget, att kväva offret med en påse. Nu förnekar hon all kännedom om att ha känt till mordplanerna. Alltså ska hela rättegången bli så här.
Trots styrkt-fakta så ljuger man in absurdum .
Citera
2016-11-21, 17:00
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kollat igenom senaste nyheter nu, sju person har gjort psyk-utredning, sex av dem anses/ansågs lida av psykiskt störning. Den sjunde personen anses inte ha någon psykisk-störning.
Tjejen A.L har förklarat att hon trodde att de skulle ut på spök-jakt!!!
Men i Fup anges att hon kommit med mord- förslaget, att kväva offret med en påse. Nu förnekar hon all kännedom om att ha känt till mordplanerna. Alltså ska hela rättegången bli så här.
Trots styrkt-fakta så ljuger man in absurdum
.
Rättegången beräknas ta 20 dagar har jag för mig jag läst, så länge kan dom inte hålla fasaderna, rätten kommer se rakt igenom dom så fort förhören börjar och då är det slut med att tycka synd om.
Citera
2016-11-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Hur snygg e du själv då? Och vad har det egentligen för relevans?
Blev ändå nyfiken på vem i hjärngänget du avsåg?

Vem av dom är inte ful som stryk? Har inte läst några av dokumenten, men de foton som länkats i tråden... ja, vad skall man säga, det är inga roliga gener vi snackar här, stackars satar.

För det första kan man ju konstatera att dom antagligen lever jävligt osunda liv, fettmängden som dom tillsammans bär runt på bör vara jämbördig med ett par fullvuxna flodhästar. Läste att mycket av deras kost inhandlades på mackar och snabbmatskedjor, det förklarar en del. Ph värdena i svullotjejens va-jay-jay lär ju inte göra henne mer inbjudande, sur fitta, ordagrant.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-21 kl. 17:05.
Citera
2016-11-21, 17:02
Medlem
yoloswagetcs avatar
De plockar in genierna som lämnar mer eller mindre samstämmiga vittnesuppgifter. Visade sig att det inte var så kul att sitta frihetsberövad så nu tar de tillbaka sina erkännanden och samtliga nekar till anklagelserna och ingen vill kännas vid det inträffade? Jösses. Lycka till u guys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in