Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
DU skrev "
vi vet att de gudar som ges i religionerna inte existerar". Det är
du kommer med ett starkt påstående om att "vi vet" hur det faktiskt är. Och därmed är ju bevisbördan din. Förstår du?
Ang fysik är du som alla andra välkomna till fysikforumet för att sopa mattan med mig. Om du kan.

Ja med "vi" menade jag måttligt begåvade och de som är lyckligt lottade att de som fått mer av den varan och förklarade även hur det visas av vilket du tydligen inte förstod innebörden av.
Men jag räknade iofs inte in dig i den gruppen då du inte tillhör den skaran vilket du frekvent visar i dina inlägg gång på gång.
Och vad ska du sopa mattan med mig med?
Du förstår ju inte ens att tillskrivna transcendenta egenskaper som omnipotent eller att Gud skapade universum är per se mänskliga påhitt då ingen människa kan kan hävda/bevisa att så är fallet.
Det är ju liksom grunden inom vetenskapen att hävdar du sådant så har du en bevisbörda för den definitionen och klarar man inte av att leda en sådan utsaga i bevis så är den falsk för då är inte det du hävdat korrekt.
Därav saknar faktiskt den kristna Guden ens en definition att förhålla sig till.
Hen blir till endast ett "void".
Så det enda jag gjort är att konstatera att de egenskaper Gud tillskrivs i Bibeln kan inte hävdas då man saknar grund och förmågan att kunna avgöra om Gud besitter dessa egenskaper eller gjort dessa gärningar.
Förstår du?
Eller måste jag ta det än mer långsamt för att en sådan egenhävdad fysikgigant som du skall hänga med?