2016-05-21, 15:06
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det får i så fall bli hela familjen...
Jag tror du kan få bidrag på upp till 75% av kostnaden hos din kommun. Avgiftning på makrillprogrammet är rikstäckande och de har ofta familjerabatt. Makrillmissbruk har tyvärr utvecklats till en form av epidemi.
Citera
2016-05-21, 15:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag tror du kan få bidrag på upp till 75% av kostnaden hos din kommun. Avgiftning på makrillprogrammet är rikstäckande och de har ofta familjerabatt. Makrillmissbruk har tyvärr utvecklats till en form av epidemi.

Låter skrämmande...

Hur ser dina egna erfarenheter ut?
Citera
2016-05-21, 15:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Låter skrämmande...

Hur ser dina egna erfarenheter ut?
Jag lyckades ta mig ur av egen maskin. Fast det blev cold turkey, eller rättare sagt cold mackerel, i en vecka inlåst i ett isolerat rum. Jag hallucinerade kraftigt och såg flygande makrillburkar både i singelpack och 3-pack de sista dagarna.
Citera
2016-05-25, 02:52
Medlem
Ni har mitt beroende utvecklats till tyngre kombinationer. Keso + makrill + rödlök med peppar. Proteinbomb som smakar gott.
Citera
2016-11-15, 01:27
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Om man skulle försöka göra denna underbara rätt hemma, men har inte sett Makrill någonstans, vilken fisk vore bästa substitut?

Samt, vad skulle ni ha i såsen?
Citera
2016-11-15, 07:24
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Om man skulle försöka göra denna underbara rätt hemma, men har inte sett Makrill någonstans, vilken fisk vore bästa substitut?

Om du menar färsk makrill så är det för sent. Säsongen för svensk makrill är mellan maj-augusti ungefär.
Citera
2016-11-15, 10:00
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Stekt strömming eller en "låda" i ugn där fisk och tomatsås är grunden ?
Citera
2016-11-15, 13:36
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Om du menar färsk makrill så är det för sent. Säsongen för svensk makrill är mellan maj-augusti ungefär.

Bor inte i Sverige, så letar mer efter ett substitut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Stekt strömming eller en "låda" i ugn där fisk och tomatsås är grunden ?

Nja, mer som att göra egen makrill i tomatsås för pålägg. Dock med ett substitut för makrill.
Citera
2016-11-15, 13:38
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Bor inte i Sverige, så letar mer efter ett substitut.

Nja, mer som att göra egen makrill i tomatsås för pålägg. Dock med ett substitut för makrill.

Jag kanske svär i kyrkan om jag säger att strömming i tomatsås är ett bra substitut för makrill i tomatsås.
Citera
2016-11-15, 13:44
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jag kanske svär i kyrkan om jag säger att strömming i tomatsås är ett bra substitut för makrill i tomatsås.

Ska se om jag kan hitta någon strömming! Tack för tipset
Citera
2016-11-15, 13:48
Medlem
Nemjungs avatar
vilken makrill i tomatsås är creme de la creme då? Brukar aldrig käka de men rätt gött att ha på mackan.. Brukar då bara köpa dom hör röda införpackade standard varienterna :P
Citera
2016-11-20, 21:13
Medlem
Isnatts avatar
Tjena!

Jag ska försöka äta lite mer fisk eftersom jag försöker gå ner i vikt, men jag är allergisk eller dylikt mot färsk/fryst vit fisk (men pannetter/fiskpinnar brukar gå bra) så får hålla mig till konserver.
Åt ett par burkar makrill i tomatsås idag och kollade upp vad mer för fiskkonserver det finns och hittade sardinmästarens 'brissling i tomatsås'. Även 'Kung Gustaf lättrökta sardiner i finaste tomatsås' finns.
Nån som testat, är det gott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in