2016-11-20, 20:04
Medlem
LT10s avatar
24 raka år blev det alltså för Henkeborg. Blir intressant att se hur länge det dröjer innan man är tillbaka, känslan är att det kan bli ''en bajen'' och det ser inte särskilt ljust ut i alla fall. De får gärna bli kvar där nere ett bra tag.
Citera
2016-11-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
24 raka år blev det alltså för Henkeborg. Blir intressant att se hur länge det dröjer innan man är tillbaka, känslan är att det kan bli ''en bajen'' och det ser inte särskilt ljust ut i alla fall. De får gärna bli kvar där nere ett bra tag.
Det är 24 år och 11 dagar sedan Helsingborg gick upp, innan dess hade man varit utanför Allsvenskan i 24 och 11 dagar. Jag räknar kallt med att vara Salorm-gammal nästa gång det är dags att åka till Olympia.
Citera
2016-11-20, 20:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det är 24 år och 11 dagar sedan Helsingborg gick upp, innan dess hade man varit utanför Allsvenskan i 24 och 11 dagar. Jag räknar kallt med att vara Salorm-gammal nästa gång det är dags att åka till Olympia.
Dags för Malmö att skeppa över lite personal i sann kamratanda och hjälpa HeIF upp igen? Ett skånederby kan ju höja tempen på säsongen lite.
Citera
2016-11-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla plastlag i allsvenskan kan fara åt h*lv*te. Träna under försäsong är okej men annars, nix. För helvete det är vår första liga, vår stolthet. Hybrid är ett godtagbart alternativ.
Är du säker på hybrid? Är det något lag i Sverige som spelar på det? Borde det inte vara fler om det är ett godtagbart alternativ till konstgräs?
Citera
2016-11-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Henke lämnar besked att han kommer fortsätta nästa säsong också. Om han inte blir sparkad dvs.
Kanske även sparka sportchefen som inte bytte tränare tidigare? Det var inte bara idag de förlorade. Henke till trots - så kanske en "ny röst" i somras hade lyft.
Vem är sportchefen?
😀
Citera
2016-11-20, 20:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är du säker på hybrid? Är det något lag i Sverige som spelar på det? Borde det inte vara fler om det är ett godtagbart alternativ till konstgräs?

Det är ett lag i SE, Värnamo men inte säker. Har väl pågått tester sedan -13.

De ligger väl ungefär mittemellan plast och gräs i kostnad. Det är kanske det som gör att kommunerna tvekar. Jag vet inte hur ofta man måste byta hybrid men gräs är väl ca vart 3:e år.
Citera
2016-11-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Det där hörde jag dem mumla om i sändningen, men 7:e november 1992 får iaf jag till 24 år och 13 dagar sedan, jag fattar inte alls deras matematik. Sjukt synd, det hade vart ruskigt snygg symmetri...
Citera
2016-11-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kanske även sparka sportchefen som inte bytte tränare tidigare? Det var inte bara idag de förlorade. Henke till trots - så kanske en "ny röst" i somras hade lyft.
Vem är sportchefen?
😀

Äh; det är som det är, som Henke brukar säga.
Talanger som skeppats iväg: Elias Andersson, Anton Kinnander.
Piss som tagits in: Cristensen (RIP) Mårtensson (RIP) Atakora (rip) osv osv

Skrämmande om HIF inte sparkar Henke, då är det kris på riktigt.

Näväl ny tränar och Darijan Bojanic som spelfördelare och lagkapten så joggar vi igenom superettan Om vi inte konkar längs vägen
Citera
2016-11-20, 21:02
Medlem
Citat:

Det var Ljungby IF som fick en hybridmatta inför säsongen, de håller till i division 3 tror jag.
Citera
2016-11-20, 21:02
Medlem
Citat:

Nä, Finnvedsballen har (dåligt) naturgräs. Landets första (och hittills enda) plan avsedd för tävlingsspel på hybridgräs invigdes på Lagavallen i Ljungby sent i somras med en 5-2 seger för hemmalaget mot Älmeboda/Linneyd i Div 3 Sydöstra Götaland.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/09/03/historisk-forsta-hybridgrasmatch-i-sverige-hyllas-jattebra/

EDIT: pucktvåa, skyller på att jag letade länk.
Senast redigerad av ondskefull 2016-11-20 kl. 21:08.
Citera
2016-11-20, 21:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Äh; det är som det är, som Henke brukar säga.
Talanger som skeppats iväg: Elias Andersson, Anton Kinnander.
Piss som tagits in: Cristensen (RIP) Mårtensson (RIP) Atakora (rip) osv osv

Skrämmande om HIF inte sparkar Henke, då är det kris på riktigt.

Näväl ny tränar och Darijan Bojanic som spelfördelare och lagkapten så joggar vi igenom superettan Om vi inte konkar längs vägen

Det är ingen kris på riktigt nu?
Citera
2016-11-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är ingen kris på riktigt nu?

Ekonomiskt ja absolut.
Annars är nog degraderingen det bästa som kunde hända HIF. Börja om & bygga från grunden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in