2016-11-20, 17:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så

Falkenberg, Helsingborg, Gefle ned.
Sirius, AFC/Eskilstuna/Väsby/Oklart, Halmstad upp

Vad tycker ni om det?

AFC-laget kan ju fara åt helvete, annars ser det väl bra ut.
Citera
2016-11-20, 17:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
AFC-laget kan ju fara åt helvete, annars ser det väl bra ut.

Alla plastlag i allsvenskan kan fara åt h*lv*te. Träna under försäsong är okej men annars, nix. För helvete det är vår första liga, vår stolthet. Hybrid är ett godtagbart alternativ.
Citera
2016-11-20, 18:30
Medlem
P.Gs avatar
Skönt att bli av med det kommundopade pisslaget Helsingborg. Vågar man hoppas på konkurs nu?
Citera
2016-11-20, 18:39
Medlem
blockbennys avatar
HIF hade varit ett allsvenskt lag 2017 om man behållit Pär Hansson.
Citera
2016-11-20, 18:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Tror inte Helsingborg kommer tillbaka på studs, det ser rejält jävla mörkt ut för föreningen.
Citera
2016-11-20, 18:49
Medlem
simonvps avatar
Två "klassiska" lag men om jag hade fått välja en vinnare hade jag valt HBK. Heif känns mer osympatiska med Henke som tränare, och Mygelberg-kopplingen gör att man blir lite skadeglad i alla fall. Som bajare är man glad också över att Superettan-spöket (Cech-wannaben som jag inte orkar googla fram stavningen till) får lämna Allsvenskan, och Hallenius-kopplingen blir ju lite smålustig (även om han kanske inte direkt gråter blod över degraderingen...)

Men snacka om mardrömsutfall för Heif; lyckas greja kvalplatsen på håret och få allt hopp tillbaka. Tar dessutom ledningen i första matchen för att åka på ett självmål i slutminuterna. Tar sedan ledningen i 85e(?) minuten idag och släpper ÄNDÅ in två mål och åker ur serien.

Tycker man ska göra allt för att få Nanne när han är ledig nu. Henke tror jag kommer bli ohållbart med nästa säsong, och framförallt är han inte en tillräckligt bra tränare.
Senast redigerad av simonvp 2016-11-20 kl. 18:52.
Citera
2016-11-20, 19:11
Medlem
Steff83s avatar
Jag gissar också att Nanne gör comeback i Helsingborg nu för en utmaning likt den han antog i Hammarby.
Citera
2016-11-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Skönt att bli av med det kommundopade pisslaget Helsingborg. Vågar man hoppas på konkurs nu?

Blir inte så lätt nu då HIF inte längre kan komma med sina låtsaspengar för att dränera ÖSTER på varje vettig talang.
Vi är förbi dem inom två säsonger och personligen tycker jag att HIF kan pendla mellan trean och Superettan framöver.
Citera
2016-11-20, 19:23
Medlem
Isnatts avatar
Jag tror Per-Ola Ljung kliver upp som tränare för HIF. Han finns redan i organisationen och var väl assisterande tränare när HIF tog guld senast.
Citera
2016-11-20, 19:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag tror Per-Ola Ljung kliver upp som tränare för HIF. Han finns redan i organisationen och var väl assisterande tränare när HIF tog guld senast.
Jo. Det är ju sant. Han är ju dessutom redan erfaren som huvudtränare i Allsvenskan i Örebro. Även GAIS i Superettan.
Citera
2016-11-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Heif skulle då byta ut en av Sveriges grinigaste gubbar till... en av Sveriges grinigaste gubbar.

Samma beskrivning gäller på Nanne om han också skulle vara ett tänkbart namn.
Citera
2016-11-20, 19:56
Medlem
https://www.thesun.co.uk/sport/football/2224648/henrik-larssons-son-attacked-by-masked-hooligans-after-helsingborg-relegated-for-first-time-in-23-ye ars/

Henke vilken tränare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in