2016-11-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElizaDane
Jag förstår att materialet måste vara en guldgruva för polisen i uppklarandet av andra brottsfall och det finns säkert en hel del som kommit fram i utredningen son inte offentliggörs FUP. En sak som fick mig att haja till var att Benita hade avslöjat mordet för en kvinnlig bekant, som själv hade tre liv på sitt samvete!? Ljudfiler utskrivna från Benitas mobil 1, sid 345, (355 i PDF:en).
"Benita: Jag vet det. Men det är bara att bilen står inte på mig. Min pappa ... alltså min familj är totalt ovetande. Det är en enda människa som jag vet som vet om det och hon fick reda på det igår och det är omöjligt för hon säger ingenting för hon har själv 3 stycken på sitt eget samvete"
Just det samtalet verkar inte ha spelats in, så vem menar hon och vad kan det vara för uppklarade eller ouppklarade mord det handlar om? Naturligtvis kan det vara tomt kåkfararskryt, men ingenting förvånar mig längre...

Jaha, hon slår på och av den där inspelningsgrejen. Fick intrycket av att hon spelade in allt.
Citera
2016-11-20, 12:23
Medlem
ElizaDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Jaha, hon slår på och av den där inspelningsgrejen. Fick intrycket av att hon spelade in allt.

Det verkar ju riktigt utstuderat i så fall, men omöjligt är det ju inte. Jag skulle nog hellre tro att hon träffade personen IRL. Går nog att få en bild av vilka hon umgicks med 29 juni via historiken i så fall.
Citera
2016-11-20, 12:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men varför är alla så in i helvete feta?? Varenda en ser ju ut som fettsäckar!!

De kanske går på medicinering, antidepressiva eller nåt. Det är extremt vanlig biverkning att man går upp i vikt på dem, även om man äter nyttigt och motionerar, vilket det kanske är tveksamt om dessa gör.
Citera
2016-11-20, 12:25
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElizaDane
Jag förstår att materialet måste vara en guldgruva för polisen i uppklarandet av andra brottsfall och det finns säkert en hel del som kommit fram i utredningen son inte offentliggörs FUP. En sak som fick mig att haja till var att Benita hade avslöjat mordet för en kvinnlig bekant, som själv hade tre liv på sitt samvete!? Ljudfiler utskrivna från Benitas mobil 1, sid 345, (355 i PDF:en).
"Benita: Jag vet det. Men det är bara att bilen står inte på mig. Min pappa ... alltså min familj är totalt ovetande. Det är en enda människa som jag vet som vet om det och hon fick reda på det igår och det är omöjligt för hon säger ingenting för hon har själv 3 stycken på sitt eget samvete"
Just det samtalet verkar inte ha spelats in, så vem menar hon och vad kan det vara för uppklarade eller ouppklarade mord det handlar om? Naturligtvis kan det vara tomt kåkfararskryt, men ingenting förvånar mig längre...
Jag uppfattade det som att hon hade berättat f2f.

"3 st på sitt samvete", det är Benita vi pratar om, mytomanen från Dalarna, tror inte det finns ett uns substans i detta uttalande, precis som att hon kan twerka, BDSM, Dalarnas knarkdrottning, att killar åtrår henne, att hon är het, osv.
Citera
2016-11-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Har läst förhöret med Mats. Han verkar vara en sån där Chaufförstyp som många kompisgäng verkar ha. En jagsvag typ som skjutsar folk för att få vara med eller för att han har svårt att säga nej. Otur för honom att det här gänget var mördare. Jag kan ha viss sympati för honom. Han var för mesig för att hoppa av eller säga nej. Men det är fortfarande mystiskt att Benitas farsa låter honom bo där.

Det kanske är någon som har något slags lättare begåvningshandikapp? Som tar sig uttryck i att vara lite dumsnäll, en i sak genomhygglig mänska som kanske lätt halkar med på andras dumhetermen inte gärna är delaktig. Jag vet inte hur jag ska beskriva det men typen finns ofta, det är dom som kan bli lite allt i allo på arbetsplatser eller i föreningar. De har lätt att lära sig vissa saker och kan vara extremt rutinbundna, ofta är de lillgamla som barn.
Citera
2016-11-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
BH, MB och DW är enbart åtalade för mord, inte medhjälp. För visst funkar det så att om inte åklagaren åtalar för ett brott så kan inte rätten döma det?

Åklagaren är väldigt säker på att dessa tre tillsammans med JH gemensamt genom sitt handlade stått för dödandet.

Jag hoppas verkligen att deras misslyckande att döda genom strypning inte skulle innebära att bara JH åker på mord. Jag är lika säker som åklagaren att alla fyra åker för mord, men att JH kanske får hårdast påföljd.

Jo så är det. Jag vet inte, rent taktiskt hade det kanske varit vettigt att slänga in medhjälp som alternativ åtalspunkt. De har ju dock försatt offret i vanmakt på ett konkret och fysiskt sätt som markant underlättar för den som sedan då knivar henne till döds. Men det kan kanske tänkas att de som var med på strypningen menar sig att deras syfte var misshandel i syfte att skrämmas? Ska bli intressant att se i huvudförhandlingen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-20 kl. 13:02.
Citera
2016-11-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Nej då, jag sprider icket vilseledande information...
Jag kan bara utgå ifrån det jag vet, fram tills den dag när Maddes och min kontakt blev mer eller mindre obefintlig..
Och det är ju några år sedan... runt 2010 cirka och fram tills dess hade nykterhet varit i minst 10 år... och till och med längre, vad som hänt efter den tiden, har jag ingen aning om... så tidsperspektiven är kanske lite olika.. det var ju ett tag sedan.. och om det nu är så att hen klivit på sitt missbruk igen, har jag ingen uppfattning om när det inträffade..

Jo men det blir det som kan bli vanskligt. Jag menar inte att hacka direkt, utan påpekar som en påminnelse om att det är gammal information som kanske inte gör sig gällande vid tiden när gärningen inträffade (och någon tid innan).
När jag var på behandlingshhem för typ hundra år sedan så var jag där med människor jag inte kände innan, inte umgicks speciellt med efteråt(förutom en). Det är som en internatskola (de manliga brukar säga att de ärlite som att göra lumpen), en drogfri miljö, man lever ungefär som syskon och lär känna varandra ganska hyfsat. Hur dessa är "ute" om de super till eller börjar knarka vet jag dock inte, även om jag sanningsenligt skulle säga att "det är världens hyggligaste och ärligaste människa" om det är så jag känner dem, så hindrar det ju inte att personen sannolikt är något annorlunda efter någon tids missbruk, om de exempelvis fått återfall. Vilket kanske är fallet med Madelene. Hon har måhända haft det jobbigt som förklarar ett ev återfall men det kanske ändå inte gör henne till en trevligare person om hon super, det skulle exempelvis kanske förklara de hot som påstås förekommit medan några mer utifrån historisk kännedom om henne menar att det inte kan vara så?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-20 kl. 13:30.
Citera
2016-11-20, 13:10
Medlem
När börjar rättegången? Eller om jag själv ska ringa /maila Falu tingsrätt och fråga, vad behöver frågas?
Står målnummret i fupen eller kanske uppge deras pers nr och fråga när deras åtal tas upp i rätten
Citera
2016-11-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holgerman
När börjar rättegången? Eller om jag själv ska ringa /maila Falu tingsrätt och fråga, vad behöver frågas?
Står målnummret i fupen eller kanske uppge deras pers nr och fråga när deras åtal tas upp i rätten

De är säkert hjälpsamma nog bara du uppger att det är fallet Delbom du är intresserad av. Annars persnr, målnr som du skrev.
Citera
2016-11-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men varför är alla så in i helvete feta?? Varenda en ser ju ut som fettsäckar!!

Därför att dom är allmänt sinnesslöa hela bunten, att tvätta sina kläder, städa sin lägenhet, motionera och äta nyttig mat istället för att vräka i sig skräpmat och bärs står inte på deras dagordning. Dom klarar inte att tänka eller planera längre än näspiercingen räcker. Degenererat slödder som aldrig borde sett dagens ljus kan man väl sammanfatta.
Citera
2016-11-20, 13:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerman

Börjar inte rättegången imorgon va? Uppskattat i stämningsansökan att det tar 20 dagar och avslutas därför strax före jul. Dom bör komma i slutet av januari.
Citera
2016-11-20, 14:35
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Börjar inte rättegången imorgon va? Uppskattat i stämningsansökan att det tar 20 dagar och avslutas därför strax före jul. Dom bör komma i slutet av januari.

Ja, den börjar i Falu tingsrätt imorgon. Även om det i mycket inte är ett komplicerat mål så låter det optimistiskt i mina öron att klara av det på 20 dagar med tanke på förundersökningens omfattning och antalet åtalade.

Man funderar ju om de har en tingssal stor nog för hela det här gänget med advokater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in