Citat:
Ursprungligen postat av
knepplenning
Nej då, jag sprider icket vilseledande information...
Jag kan bara utgå ifrån det jag vet, fram tills den dag när Maddes och min kontakt blev mer eller mindre obefintlig..
Och det är ju några år sedan... runt 2010 cirka och fram tills dess hade nykterhet varit i minst 10 år... och till och med längre, vad som hänt efter den tiden, har jag ingen aning om... så tidsperspektiven är kanske lite olika.. det var ju ett tag sedan.. och om det nu är så att hen klivit på sitt missbruk igen, har jag ingen uppfattning om när det inträffade..
Jo men det blir det som kan bli vanskligt. Jag menar inte att hacka direkt, utan påpekar som en påminnelse om att det är gammal information som kanske inte gör sig gällande vid tiden när gärningen inträffade (och någon tid innan).
När jag var på behandlingshhem för typ hundra år sedan så var jag där med människor jag inte kände innan, inte umgicks speciellt med efteråt(förutom en). Det är som en internatskola (de manliga brukar säga att de ärlite som att göra lumpen), en drogfri miljö, man lever ungefär som syskon och lär känna varandra ganska hyfsat. Hur dessa är "ute" om de super till eller börjar knarka vet jag dock inte, även om jag sanningsenligt skulle säga att "det är världens hyggligaste och ärligaste människa" om det är så jag känner dem, så hindrar det ju inte att personen sannolikt är något annorlunda efter någon tids missbruk, om de exempelvis fått återfall. Vilket kanske är fallet med Madelene. Hon har måhända haft det jobbigt som förklarar ett ev återfall men det kanske ändå inte gör henne till en trevligare person om hon super, det skulle exempelvis kanske förklara de hot som påstås förekommit medan några mer utifrån historisk kännedom om henne menar att det inte kan vara så?