2016-11-20, 10:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Håller med här. Jag kan inte se någon annan förklaring. Sen har jag full förståelse för att man vill jävlas med de här människorna.
Jag nöjer mig med viss förståelse. Det är inte polisens sak att verkställa påföljd genom att förnedra en misstänkt, särskilt inte innan fällande dom.
Citera
2016-11-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Nog för det är en 945a, men åka så många, lätt att bli stoppad med sån bil
Ströp de henne bakifrån genom lastgallret då?
Enligt fup hade de fällt upp gallret...
Citera
2016-11-20, 10:15
Medlem
Ingen med mycket tid och talang som är sugen på (utifrån fupen) skriva The sammanfattning ?

Känns som om det skulle kunna bli riktigt smaskigt. Själv har jag tyvärr inte tiden till det
Citera
2016-11-20, 10:15
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De behöver inte visas på bild för det. Syftet verkar vara att förnedra den misstänkta.
Eller att vilja jävlas med framtida snokande Flashback-läsare
Citera
2016-11-20, 10:36
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De behöver inte visas på bild för det. Syftet verkar vara att förnedra den misstänkta.

Löjligt snack.

Dels visas dom för dom köpts med Maddes kort och om du kollar andra fup t ex krogmorden i gbg så är det foton på kläder överallt.
Citera
2016-11-20, 10:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Har det blivit någon klarhet kring vad sjutton Mats' roll är? Han bor hos Benitas farsa och lyder Benita i allt, enligt nån här. Någon annan påstod att han var nykter. Hur passar han in? Vad tycker farsan om att han umgås med hans dotter?
Jag har ju varit inne på det också och förstår inte. Tittar man på all trafik med mobilerna och vilka GMs varit i kontakt med så finns han inte med någonstans.

F.ö. så är det ju tacksamt att de kriminella inte förstått att det går att kartlägga alla rörelser med att analysera uppkoppling mot master.
Citera
2016-11-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så hundknullarens son är redan upp i tre barn?

Han har tydligen flera:
https://sv-se.facebook.com/people/Ronja-Broling-Pettersson/100006031459491
Men varför är alla så in i helvete feta?? Varenda en ser ju ut som fettsäckar!!
Citera
2016-11-20, 10:56
Medlem
Har läst förhöret med Mats. Han verkar vara en sån där Chaufförstyp som många kompisgäng verkar ha. En jagsvag typ som skjutsar folk för att få vara med eller för att han har svårt att säga nej. Otur för honom att det här gänget var mördare. Jag kan ha viss sympati för honom. Han var för mesig för att hoppa av eller säga nej. Men det är fortfarande mystiskt att Benitas farsa låter honom bo där.
Citera
2016-11-20, 10:58
Medlem
Mimurs avatar
Sitter och plöjer igenom JH:s förhör ifrån mitten på september och han ger ju ett helt tiltat intryck. Är det verkligen möjligt att ha så dålig koll eller spelar han dum. Jag trodde han skulle få fängelse, men utan att ha stenkoll på vad som krävs så ligger han väl inte jättelångt ifrån att få rättspsykiatrisk vård. En stor sinnesundersökning måste i alla fall inledas
Citera
2016-11-20, 11:04
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Löjligt snack.

Dels visas dom för dom köpts med Maddes kort och om du kollar andra fup t ex krogmorden i gbg så är det foton på kläder överallt.

Jag har letat och inte hittat några inköp på Cubus i FUP. Den affären verkar ligga i Kupolen så det hade inte varit helt otroligt att de var inköpta där, men jag kan inte hitta några såna köp.

Enligt beslagsdokumentet så hade åklagaren av forensikern efterfrågat:
1.Fotodokumentation
2.Undersökning avseende eventuellt förekommande blod.

Trosorna (G35) var också en av sakerna som skickades till NFC för analys av eventuellt förekommande DNA.

Eftersom såna rapporter alltid presenteras i sin helhet i FUP så är det helt naturligt att det finns bilder på sakerna.
Citera
2016-11-20, 11:24
Medlem
ElizaDanes avatar
Jag förstår att materialet måste vara en guldgruva för polisen i uppklarandet av andra brottsfall och det finns säkert en hel del som kommit fram i utredningen son inte offentliggörs FUP. En sak som fick mig att haja till var att Benita hade avslöjat mordet för en kvinnlig bekant, som själv hade tre liv på sitt samvete!? Ljudfiler utskrivna från Benitas mobil 1, sid 345, (355 i PDF:en).
"Benita: Jag vet det. Men det är bara att bilen står inte på mig. Min pappa ... alltså min familj är totalt ovetande. Det är en enda människa som jag vet som vet om det och hon fick reda på det igår och det är omöjligt för hon säger ingenting för hon har själv 3 stycken på sitt eget samvete"
Just det samtalet verkar inte ha spelats in, så vem menar hon och vad kan det vara för uppklarade eller ouppklarade mord det handlar om? Naturligtvis kan det vara tomt kåkfararskryt, men ingenting förvånar mig längre...
Senast redigerad av ElizaDane 2016-11-20 kl. 11:27.
Citera
2016-11-20, 11:42
Medlem
Mimurs avatar
Det är inte utan att man drar på munnen lite grand när man läser förhören.
Från DW:s förhör: "Jag jobbat där ett och ett halvt år då, har chans för och få fast anställning nu i augusti."
Eeeh... nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in