2016-11-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon kanske inte var så in på det som hon ger sken av i vissa kommentarer, eller att gardera sig mot att hon specifikt skulle bli utpekad som "syndabock", yngst, är hin inte ensamstående morsa också? Det kanske lätt sett som bekvämt att hon skulle vara det.

Bilderna på henne som vissa kommenterar med "kolla sexbomben" är enligt datumen på foto taget när hon var ett par år under sexalmyndighets ålder. Hon ser heller inte ut att posera isyfte att verka sexig, utan mer att hon gör en sådan min för att någon tjatar. Där hon står med pinnen har hon ju snarare ett irriterat anisktsuttryck som att hon är arg/kränkt snarare än att hon försöker se sexig ut?

Det kan ju iofs vara så att bilderna är tagna av en jämnårig kompis som inte vill illa utan mer spexa och Bettina motvilligt ställer upp.

Om man läser BH:s sms och de samtal hon har..
Så är det mycket prat med MB och DW, om vad hon vill göra med dem sexuellt...
Anneli L, vet inte om vilka affärer MB och BH har...
MB och DW, verkar inte heller veta om vad BH, håller på med mot de båda...
Mycket märkligt...
Citera
2016-11-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Enligt någon uppgift i tråden ska Madde ha LOBats 2014, stämmer den uppgiften så har hon inte varit nykter i många år... inte för att säga att knepplänning medvetet sprider vilseledande information men särskilt objektivt är det väl inte

Likaså lite den uppgiften om att hon skulle vara alkoholterapeut, och följa med dessa på öl och pizzapartyn...kanske planen var att detta gänget skulle påstås vara hennes klienter, att de liksom skulle vara hennes försörjningskrok, liknande de härvor av assistensstöds bedrägerierna i Södertälje bl. a.. .. men att hon fick avslag någonstans... och därav nödgades försöka begära åter utlägg för det som initialt skulle försöka kalla representation?

Nej då, jag sprider icket vilseledande information...
Jag kan bara utgå ifrån det jag vet, fram tills den dag när Maddes och min kontakt blev mer eller mindre obefintlig..
Och det är ju några år sedan... runt 2010 cirka och fram tills dess hade nykterhet varit i minst 10 år... och till och med längre, vad som hänt efter den tiden, har jag ingen aning om... så tidsperspektiven är kanske lite olika.. det var ju ett tag sedan.. och om det nu är så att hen klivit på sitt missbruk igen, har jag ingen uppfattning om när det inträffade..
Citera
2016-11-20, 08:41
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Fasen vad fint. Stort tack.

Hörde nämnas att AL är gravid - hur blir det för ett eventuellt barn i så fall? Fosterfamilj från dag 1?
Hon fick missfall. Om jag inte kommer i håg fel så var det 30 juni. Hon säger i förhör att hon var nykter när de tog Madelaine av daga pga hon var gravid.
Citera
2016-11-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Vad har det med nånting att göra?

Kan också tänka mig in hur tankegångar kan vara i mindre orter Dalarna.

Tänkte mer på att offret inte verkar ha gjort något som helst motstånd, verkar lite som apatisk.

Okej, att offret inte gjort motstånd, eller ens försökt att försvara sig, är för mig inte så konstigt...
Först är hen rejält berusad, vilket antagligen var tanken att hon skulle bli...
Och sedan sitta i mitten i ett baksäte, omringad med människor som är så mycket större än hen själv.. MB med AL i knät på sin vänstra sida, och BH på sin högra sida, JH och DW, bakom sig... hade hen någon chans att ens försöka ta sig ur bilen?? Slå sig ur?? Näää. Hen insåg nog ganska tidigt att hon var chanslös....
Citera
2016-11-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Vet inte om jag missuppfattat, men var det inte någon som hade bangat mordet och hoppat ur bilen och sprungit därifrån?
Har letat i fupen men inte hittat så kanske det bara var en trådsanning?

Nä då, enligt DW:s utsago i de första förhören så hade han hoppat ur bilen, och backat ur, och gått därifrån...lite flummigt kanske...
Citera
2016-11-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Något jag funderat över är hur Delbom sågs i samhället/byn i krokarna där hon levde. Nu tänker jag på de människor som inte ingått i denna gruppering av lortgrisar som hon delade groggvirke med, utan ortsbefolkningen. Hur såg dem på Delbom?

Då jag är särbo med kvinna och barn i Dalarna (Mora) är jag tämligen införstådd och medveten om att det inte är lika "högt i tak" i det landskapet. Det är ju ingen hemlighet att Dalarna är ganska konservativt, delvis bakåtsträvande och patriotiskt generellt, särskilt inte i de mindre orterna.

På ren svenska känns inte Dalarna som en idealplats för en person som Delbom. Särskilt inte på den ort hon huserade, vad jag har hört personer i Mora med omnejd då har Hedemora och Långshyttan sämre rykte av orter i Dalarna.

Det känns spontant som att Delbom var "dödsdömd" redan från start där uppe, så att säga.

Utveckling är inte dalarnas starka sida...
Komikern Ismael kör ju sina skämt om dalarna.. det är som alltid, ingenting har hänt sedan gustav wasa
Citera
2016-11-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Okej, att offret inte gjort motstånd, eller ens försökt att försvara sig, är för mig inte så konstigt...
Först är hen rejält berusad, vilket antagligen var tanken att hon skulle bli...
Och sedan sitta i mitten i ett baksäte, omringad med människor som är så mycket större än hen själv.. MB med AL i knät på sin vänstra sida, och BH på sin högra sida, JH och DW, bakom sig... hade hen någon chans att ens försöka ta sig ur bilen?? Slå sig ur?? Näää. Hen insåg nog ganska tidigt att hon var chanslös....

Nog för det är en 945a, men åka så många, lätt att bli stoppad med sån bil
Ströp de henne bakifrån genom lastgallret då?
Citera
2016-11-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Mina spekulationer utan kunskap om lagar:

DW och JH bör ju få livstid, de skötte själva mördandet. Med tanke på hur mesig och PK-skadad våra domstolar är så kan nog DW få sänkt straff för sin "ringa" ålder (varför detta finns förstår jag ej)

BH var delaktig i att hon startade låten som var signalen, så även där är livstid rimligt. Hur delaktig BH och MB var i att hålla fast offret har jag ingen uppfattning om, men MB bör nog få livstid om han höll fast, möjligen att det räknas som medhjälp istället för mord då, men straffet borde vara samma. Precis som DW kan kanske BH komma undan livstid pga ålder. Dessutom är hon kvinna och domstolarna är antagligen som övriga samhället...

P-O och Anneli verkar ha varit lite mer hang around och borde få klart lägre straff. Troligen inte ens medhjälp, om det inte framkommit något om att de hetsat på de övriga i planerandet. Skulle inte förvåna mig om de kommer undan helt faktiskt. Rättssystemet är ju extremt slapphänt.

MH bör få 10 år för medhjälp, men om någon advokat lyckas överyga om att han var manipulerad av de övriga eller så, så kan han nog komma undan väldigt lindrigt. Några år kanske, men nu gissar jag vilt.

P-O å Anneli ska åka dit lika mycket på medhjälp då dom var i samma bil å försökte inte stoppa det.

Hade någon av dom försökt stoppa det hade läget vart klart annorlunda. Men nu sket dom båda i de å kolla fram å höll för öronen.. Gör det att dom ska få mildare straff? Du är ju lika patetisk som vårat rättsystem.

ALLA av dom ska få livstid oavsett ålder som satt i bilen, kom igen Sverige visa att brott straffas på riktigt nu
Senast redigerad av Amenvisstva 2016-11-20 kl. 09:06.
Citera
2016-11-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amenvisstva
P-O å Anneli ska åka dit lika mycket på medhjälp då dom var i samma bil å försökte inte stoppa det.

Hade någon av dom försökt stoppa det hade läget vart klart annorlunda. Men nu sket dom båda i de å kolla fram å höll för öronen.. Gör det att dom ska få mildare straff? Du är ju lika patetisk som vårat rättsystem.

ALLA av dom ska få livstid oavsett ålder som satt i bilen, kom igen Sverige visa att brott straffas på riktigt nu

Chill. Jag spekulerar utifrån rättssystemet vi har, inte vad som är rätt enligt min subjektiva åsikt. Däremot bör det vara en skillnad beroende på hur drivande och medverkande man varit. I det här fallet när det är så pass klart att de är skyldiga så kunde dödsstraff vara rimligt för BH, MB, DW och Joakim. Övriga är lurigare, där har jag inte läst tillräckligt för att säga säkert. Men eftersom de nog kände till vad som skulle ske så borde de få fängelse.
Citera
2016-11-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De behöver inte visas på bild för det. Syftet verkar vara att förnedra den misstänkta.

Håller med här. Jag kan inte se någon annan förklaring. Sen har jag full förståelse för att man vill jävlas med de här människorna.
Citera
2016-11-20, 09:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElizaDane
Annelies graviditet bekräftas i Protokollbilaga Mobil- och datatömning sid 2415, (2420 i PDF-filen) med bild på teststickan den 27 juni. Allt eftersom dagarna går byggs spänningen upp samtidigt som glädjen övergår i ångest och växande panik. Läsvärt!
Inte blir det bättre av att Martin sviker henne när hon behöver honom som mest och tillbringar sista natten innan de blir gripna i säng med Benita, se Ljudfiler utskrivna från Benitas mobil 1, sid 393, (403 i PDF:en). Blir det inte film av det här så...

Så hundknullarens son är redan upp i tre barn?

Han har tydligen flera:
https://sv-se.facebook.com/people/Ronja-Broling-Pettersson/100006031459491
Senast redigerad av PeterNoster 2016-11-20 kl. 10:06.
Citera
2016-11-20, 10:04
Medlem
Har det blivit någon klarhet kring vad sjutton Mats' roll är? Han bor hos Benitas farsa och lyder Benita i allt, enligt nån här. Någon annan påstod att han var nykter. Hur passar han in? Vad tycker farsan om att han umgås med hans dotter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in