2016-11-19, 22:19
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Det skulle passa bra med Lasse Spang Olsen som regissör. I samma anda som I Kina Käkar Dom Hundar och Gamla Män I Nya Bilar, helt skruvat men våldsamt.

Frågan är, vid en filmatisering, vilken karaktär fokuseras det på, huvudrollen som man följer?

Tycker regissören Rob Zombie skulle passa perfekt för detta, han skulle kunna fånga hela gorekänslan, långt innan mordet. Detta gäng kan ju faktiskt liknas med Devils Rejects. Kanske inte på iq-skalan, däremot på snuskskalan.

Skulle inte förvåna mig om de hade en sexorgie direkt efter mordet över den döda kroppen.
Citera
2016-11-19, 22:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Tycker regissören Rob Zombie skulle passa perfekt för detta, han skulle kunna fånga hela gorekänslan, långt innan mordet. Detta gäng kan ju faktiskt liknas med Devils Rejects. Kanske inte på iq-skalan, däremot på snuskskalan.

Skulle inte förvåna mig om de hade en sexorgie direkt efter mordet över den döda kroppen.

Varför inte bröderna Cohen? Är det inte lite Fargo över det hela?
Citera
2016-11-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag undrar i ärlighetens namn vilket land som kommer att hinna göra en filmatisering av detta märkliga fall först. Tyvärr tror jag inte att en svensk skulle bli särskilt lyckad, det skulle antagligen bli en kalkon.

Jag sätter mina besparingar på en engelsk filmatisering, lite grann i samma miljö som Eden Lake. Kanske att fransmännen eller rent av finnarna skulle få till det också. Tyvärr tror jag att en amerikansk filmatisering skulle bli en b-film, en sådan där som en vecka efter den förmodade dvd-only-releasen sjunker som en sten och har 3.8 på IMDB.

Kommer bli spännande att se, men tippar att en engelsk filmatisering ute på vischan blir grejen.

Inte om David Lynch eller bröderna Cohen skulle göra den.
Citera
2016-11-19, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Om det blir en film, ska det vara realistiska utseenden på gänget. Inte modeller som springer runt i magtröjor och är hemliga bakom husknuten med en öl i handen.

Jag har börjat hata filmer och tv-serier med enbart snygga skådisar. Jag vill ha realism och känslan av att det faktiskt passar in i manuset/miljön/handlingen.
Citera
2016-11-19, 22:38
Bannlyst
Jag har inte detaljläst allt men jag hittar tex. inga frågor till Joakims sambo Jismo om hans dåliga minne?

Har man inte slagit hål på egna uppgiften om att Joakim tappat minnet för han slagit i huvudet i bilolycka, asfalt och av farsgubben?

Inte för att jag inte tror att han tappats hårt och ofta men selektiv minnesförlust...
Citera
2016-11-19, 22:52
Moderator
blomvattnares avatar
Nu räcker det med filmsnack.

/Mod
Citera
2016-11-19, 22:53
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Jag efterlyser bilden på MB och AL där de står tillsammans med PeoH och hans tjej. Tror de har varsin öl i handen och MB ser verkligen ut som en gigant intill AL. Den fanns i tråden tidigare men försvann. Kolla gärna era catcher i fall ni sett den
https://www.pixeltopic.com/image/ofydjjsfhblir
Citera
2016-11-19, 23:07
Medlem
flippflopp82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Good catch! Ja, det förändrar ju bilden totalt. Hennes sökningar alldeles innan bekräftar ju också att det var ett aktivt val.

"avlyssna andras mobiler"
"inspelning av samtal"

Den planen vad den nu kan ha varit blev ju inte helt lyckad.

Mobil och datamining s683 (s688 i pdf)

Ja, frågan är vad hon tänkte ha dessa inspelningar till. Har inte detaljstuderat förhör med BH så vet ej hur mycket polisen frågat om detta, om de alls gått in på det? Att det skulle vara en slump kan vi nog glömma med tanke på när i tiden appen installerades. Ville hon ha en "säkerhet" om de andra skulle skylla på henne?
Citera
2016-11-19, 23:13
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Något jag funderat över är hur Delbom sågs i samhället/byn i krokarna där hon levde. Nu tänker jag på de människor som inte ingått i denna gruppering av lortgrisar som hon delade groggvirke med, utan ortsbefolkningen. Hur såg dem på Delbom?

Då jag är särbo med kvinna och barn i Dalarna (Mora) är jag tämligen införstådd och medveten om att det inte är lika "högt i tak" i det landskapet. Det är ju ingen hemlighet att Dalarna är ganska konservativt, delvis bakåtsträvande och patriotiskt generellt, särskilt inte i de mindre orterna.

På ren svenska känns inte Dalarna som en idealplats för en person som Delbom. Särskilt inte på den ort hon huserade, vad jag har hört personer i Mora med omnejd då har Hedemora och Långshyttan sämre rykte av orter i Dalarna.

Det känns spontant som att Delbom var "dödsdömd" redan från start där uppe, så att säga.
Citera
2016-11-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippflopp82
Ja, frågan är vad hon tänkte ha dessa inspelningar till. Har inte detaljstuderat förhör med BH så vet ej hur mycket polisen frågat om detta, om de alls gått in på det? Att det skulle vara en slump kan vi nog glömma med tanke på när i tiden appen installerades. Ville hon ha en "säkerhet" om de andra skulle skylla på henne?

Eller om hon uppfattat att hon hotats vid något tillfälle och detta då ifall det skulle upprepas? Ellerom hon råkat ut för ryktesspridning att hon skulle sagt något hon inte sagt?
Citera
2016-11-19, 23:18
Avslutad
DW låter ju som en skön grabb. Han har bl.a. misshandlat sin mamma.
Citera
2016-11-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrosafisk
https://www.pixeltopic.com/image/ofydjjsfhblir

Fasen vad fint. Stort tack.

Hörde nämnas att AL är gravid - hur blir det för ett eventuellt barn i så fall? Fosterfamilj från dag 1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in