2016-11-18, 19:43
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tänk när man sitter på toan och posten dimper in och brevbäraren kanske skymtar ens fötter eller hör en fis haha. Ett draperi hade jag prioriterat vid den dörren.

Man gör nog bäst i att ligga still som en död fisk i det där badkaret, alla vet nog hur känslig huden är när man är blöt, cementstrukturen måste vara hemsk när man råkar dra armbågen mot knölarna medan man tvålar in sig.

Ja, jisses. Det är ju ingen tillfällighet att det mesta i ett badrum är HALKIGT - kakel, porslin och emalj. Men man riskerar ju å andra sidan inte att halka i badkaret...
Citera
2016-11-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ja, jisses. Det är ju ingen tillfällighet att det mesta i ett badrum är HALKIGT - kakel, porslin och emalj. Men man riskerar ju å andra sidan inte att halka i badkaret...

Tänkte också på halkrisken, jag vet ärligt talat inte hur halkigt ett behandlat/fuktspärrat betonggolv är när det är blött, men halkar man mot badkarshörnet så lär det göra ont. Tänk om man hämtar posten, halkar och slår huvudet i det hörnet. Man kanske får pimpa badkaret med Ikeas patrull hörnskydd -gulligt och fin industrikänsla
Citera
2016-11-18, 21:26
Medlem
Här har vi en mäklare som inte ens orkade ta undan smutstvätten. Var nog längesen jag såg ett sådant ofixat ratobjekt. Hur kommer det sig att man inte ens orkat tömma huset från alla jävla skitsaker?

http://www.lansfast.se/hitta/villa/stockholm/botkyrka/tullinge/platslagarvagen-64/4irjr34tr1ccdn7e/
Citera
2016-11-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisskitfittan
Här har vi en mäklare som inte ens orkade ta undan smutstvätten. Var nog längesen jag såg ett sådant ofixat ratobjekt. Hur kommer det sig att man inte ens orkat tömma huset från alla jävla skitsaker?

http://www.lansfast.se/hitta/villa/stockholm/botkyrka/tullinge/platslagarvagen-64/4irjr34tr1ccdn7e/
Huga, fast det är inte mäklaren eller ens fotografens uppgift att städa huset. Styling är ett tillval och husägaren får ju alltid vad jag vet, information om att det kan vara bra att ta bort det lite mer udda eller städa lite.
Citera
2016-11-18, 21:31
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisskitfittan

Skönt avslappnad stämning i de bilderna. Hellre såna foton än de vitvita kliniskt antiseptiska mäklarbilder som vanligtvis brukar serveras. Men jag erkänner att det är svårt att se rummen bakom all bråten!

Bebos huset av någon sorts kollektiv för övrigt? Räknade till ungefär sju sängar, varav ingen barnsäng.
Citera
2016-11-18, 21:45
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Skönt avslappnad stämning i de bilderna. Hellre såna foton än de vitvita kliniskt antiseptiska mäklarbilder som vanligtvis brukar serveras. Men jag erkänner att det är svårt att se rummen bakom all bråten!

Bebos huset av någon sorts kollektiv för övrigt? Räknade till ungefär sju sängar, varav ingen barnsäng.

De som bor där nu är ju uppenbarligen inte samma personer som har möblerat. Har nog bott någon gammal där som fick flytta till hemmet, under tiden bodde något barnbarnsbarn där med sina polare. Nu har den gamle avlidit och huset ingår i dödsboet och måste därför säljas.

Min gissning. Skulle man hyrt ut det till utomstående skulle man ju tagit bort ganska mycket grejer, gamla fotografier och sånt.
Citera
2016-11-18, 21:53
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
De som bor där nu är ju uppenbarligen inte samma personer som har möblerat. Har nog bott någon gammal där som fick flytta till hemmet, under tiden bodde något barnbarnsbarn där med sina polare. Nu har den gamle avlidit och huset ingår i dödsboet och måste därför säljas.

Min gissning. Skulle man hyrt ut det till utomstående skulle man ju tagit bort ganska mycket grejer, gamla fotografier och sånt.

Ja det låter mycket troligt.

På adressen finns bara en person registrerad, en 49-årig man, enligt birthday.se.
Citera
2016-11-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ja det låter mycket troligt.

På adressen finns bara en person registrerad, en 49-årig man, enligt birthday.se.
Ja jag såg också det, en ogift man, men med det möblemanget kan det inte vara han som möblerat heller, kanske det är han som ärvt och nu säljer efter att ha bott där en tid med ev. sina nästan vuxna barn. Står lite badleksaker ovan badkaret men det kan ju vara kvar sen stenåldern.
Citera
2016-11-18, 23:28
Medlem
Citat:

Jag tyckte samma sak, att det var roligt att se hur folk lever och har det. Huset verkar stort inifrån, men litet utifrån. Kan det varit uthyrt till studenter?

Väldigt mycket stuga för att vara förort. Annars är det ett enkelt och bra boende för under 3 miljoner.
Citera
2016-11-20, 01:56
Medlem
Renoveringsobjekt har blivit för ärligt och nedsättande när man säljer en lägenhet. Nu är det "Moderniseringsbehov" som gäller.

http://www.husmanhagberg.se/objekt/?objectid=OBJ25420_1516681736

Lär bli billigt. Bara lite finslipning så är diamanten till bostad med toppenläge redo.

Hjälp
Citera
2016-11-20, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Renoveringsobjekt har blivit för ärligt och nedsättande när man säljer en lägenhet. Nu är det "Moderniseringsbehov" som gäller.

http://www.husmanhagberg.se/objekt/?objectid=OBJ25420_1516681736

Lär bli billigt. Bara lite finslipning så är diamanten till bostad med toppenläge redo.

Hjälp

Det var ju ändå parkett i två rum som säkert kan behållas, köket var ganska intressant helt öppet under diskhon :S
Citera
2016-11-20, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevexz
Det var ju ändå parkett i två rum som säkert kan behållas, köket var ganska intressant helt öppet under diskhon :S
Köket är rullstolsanpassat. Verkar besvärligt att ha bott i ett hem med så lite utrymme i toa och separat dusch. Nikotingult kök dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in