2016-11-19, 17:53
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ska man vara programledare eller filmstjärna är det naturligtvis viktigt att ha ett bra utseende som man. Annars räcker det med att vara hel och ren.

hahaha sned verklighetsuppfattning
Citera
2016-11-19, 17:57
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ska man vara programledare eller filmstjärna är det naturligtvis viktigt att ha ett bra utseende som man. Annars räcker det med att vara hel och ren.
Jag håller inte med dig, generellt ställs det lika stora krav på mäns utseende som på kvinnors. Skillnaden är att män i större grad tänder på det visuella, vilket gör att det på individnivå är viss skillnad. För attraktionen är en snygg kropp viktigare för en man än för en kvinna. Men, samhället objektifierar mannen lika mycket som kvinnan i dagsläget och frågan är om detta inte över tid kommer att förändra det även på individnivå.
Citera
2016-11-19, 18:01
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag håller inte med dig, generellt ställs det lika stora krav på mäns utseende som på kvinnors. Skillnaden är att män i större grad tänder på det visuella, vilket gör att det på individnivå är viss skillnad. För attraktionen är en snygg kropp viktigare för en man än för en kvinna. Men, samhället objektifierar mannen lika mycket som kvinnan i dagsläget och frågan är om detta inte över tid kommer att förändra det även på individnivå.

min erfarenhet är att tjejer har nästan högre utseendekrav än killar, jag däribland är rätt kräsen av mig.
Citera
2016-11-19, 18:05
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohtalotar
min erfarenhet är att tjejer har nästan högre utseendekrav än killar, jag däribland är rätt kräsen av mig.
Utseendekrav ja, men inte specifikt kroppskrav, även om det nog håller på att förändras som sagt. Jag tror att män, generellt, mer kåtar upp sig över stora, fasta bh-lösa bröst under en tunn tröja, oavsett vems brösten är, än vad kvinnor gör om de anar en kuk genom ett par jeans på stan.
Citera
2016-11-19, 18:15
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Utseendekrav ja, men inte specifikt kroppskrav, även om det nog håller på att förändras som sagt. Jag tror att män, generellt, mer kåtar upp sig över stora, fasta bh-lösa bröst under en tunn tröja, oavsett vems brösten är, än vad kvinnor gör om de anar en kuk genom ett par jeans på stan.

krav på kropp och behåring (eller icke behåring) finns definitivt bland kvinnor. sedan är dom flesta av oss inte ens i närheten så pryda som killar tror. vi har också en sexdrift och går igång när vi ser något vi gillar :-)
Citera
2016-11-19, 18:23
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
krav på kropp och behåring (eller icke behåring) finns definitivt bland kvinnor. sedan är dom flesta av oss inte ens i närheten så pryda som killar tror. vi har också en sexdrift och går igång när vi ser något vi gillar :-)
Handlar väl inte om prydhet utan om sexuella mekanismer. De flesta män blir kåta av att se en bild på en fitta. Är bara fittan tilltalande så räcker det oftast. Kvinnor blir väl sällan kåta av random kukbild.
Citera
2016-11-19, 18:29
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Handlar väl inte om prydhet utan om sexuella mekanismer. De flesta män blir kåta av att se en bild på en fitta. Är bara fittan tilltalande så räcker det oftast. Kvinnor blir väl sällan kåta av random kukbild.

vissa blir vissa inte
Citera
2016-11-19, 18:30
Bannlyst
Jag skiter fullständigt i om en kvinna inte rakar sig. Det är naturligtvis resandes ensak, men jag personligen tycker det ser ofräscht ut.

Jag skulle ha svårt att vara intim med en tjej som inte rakar sig på benen eller under armarna. Inte förtrycker jag nån för det, de sållas bara automatiskt bort i mitt filter.
Citera
2016-11-19, 18:37
Medlem
Man kan stilla undra hur människorna fortplantade sig innan det blev på modet att kvinnor ska vara rakade mellan benen. Männen måste ju ha tänt till oavsett buskagets omfång.
När det gäller rakade kön har hårdporren haft en klar påverkan, tror åtminstone jag. Sak samma med analsex. Unga killar får för sig att det ska så vara, för det har dom sett på videofilmer på nätet.
I min värld är en kvinna som ansar sig en aning nertill, typ bikinilinje, väldigt attraktiv. Det visar att hon faktiskt bryr sig om hur hon ser ut, och som man tar jag det som en sorts komplimang. Helrakat går väl inte bort helt, men är absolut inget krav från min sida. Hygienen är desto viktigare.
Citera
2016-11-19, 19:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Att se bra ut ger en fler fördelar än att bara hitta en partner. Speciellt om du är av kvinnokön.

Jo. Så är det nog.

Kvinnor pratar otroligt mycket om andra kvinnors utseenden, så det är ju klart att det finns social pressure att se bra ut.

Men du behöver inte falla för grupptrycket, eller hitta en grupp fula feministradikala som sätter grupptryck att kvinnor inte ska sminka sig eller raka sig.

Det är ju upp till var och en vad de vill göra av sitt liv, ingen kan förvänta sig att omvärlden ska anpassa sig till dina preferenser.
Citera
2016-11-20, 04:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag också, och en kvinna är aldrig så vacker som när hon kommer direkt ur en bastu.
Citera
2016-11-20, 05:56
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag också, och en kvinna är aldrig så vacker som när hon kommer direkt ur en bastu.
Med en korv i ena näven,och i den andra folköl som är sparkad av T-röd
och fiser högt
så tycker iaf jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in