2016-03-26, 00:28
Medlem
Jag är kvinna och tycker att kvinnor ska raka sig av samma anledning som män ska raka och trimma sig.

Svar till TS:

Hår börjar lukta lättare än hårfria intima kroppsdelar för att bakterierna lättare kan stanna kvar i hår trots att man tvättar sig mycket noga.
Jag skiter i att min gynekolog en gång sa att håret är till för att skydda kroppens känsliga delar.
- JA, JAG HÅLLER MED MEN HÅR MED MÅTTA! ..i så fall...

Jag har alltid under uppväxten tillhört de få lite mer buskiga kvinnor. När man vill ha en snygg bikini måste man därför ansa.
Men viktigaste är ändå att vara fräsch!
Killar och tjejer men mycket hår får fortare dålig lukt under exempelvis armarna eftersom svett fastnar där (trots deo) vilket bakterierna äter på och då de ger ifrån sig sin gas eller sitt avskräde så stinker det fortare än om du har mindre hår.
Därför föreslår jag trimmning och/eller rakning under armar samt omkring vissa delar av underlivet för den som inte tror på mig, såfår ni testa själva vilket som funkar bäst för att hålla sig fräsch.
Citera
2016-03-28, 14:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan man vara så främmande för verkligheten att man tror att sexighet ligger i personligheten?

Kom igen nu, män blir nästan uteslutande visuellt upphetsade. Det vet väl alla som inte levt under en matta hela sitt liv.

Svar på fråga: kvinnor behöver inte raka sig, ingen behöver känna sig tvungen att vara med med i den sexuella marknadens hårda tävling. Det finns säkert annat trevligt i livet, jag har själv på senare tid föredragit att läsa en bok framför att gå ut och ragga.

Så; läs en bok med håriga ben, bry dig inte om att göra dig vacker för män ifall du inte vill.
Citera
2016-11-19, 16:40
Medlem
SpookyTooths avatar
https://surveyplanet.com/58306a07b054594fe9d6687e
Citera
2016-11-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Kan man vara så främmande för verkligheten att man tror att sexighet ligger i personligheten?

Kom igen nu, män blir nästan uteslutande visuellt upphetsade. Det vet väl alla som inte levt under en matta hela sitt liv.

Svar på fråga: kvinnor behöver inte raka sig, ingen behöver känna sig tvungen att vara med med i den sexuella marknadens hårda tävling. Det finns säkert annat trevligt i livet, jag har själv på senare tid föredragit att läsa en bok framför att gå ut och ragga.

Så; läs en bok med håriga ben, bry dig inte om att göra dig vacker för män ifall du inte vill.

Att se bra ut ger en fler fördelar än att bara hitta en partner. Speciellt om du är av kvinnokön.
Citera
2016-11-19, 17:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Det får väl var och en bestämma för sig själv, eller?
Citera
2016-11-19, 17:23
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

antar att du endast tänder på män med naturligt långt helskägg och kroppshår? för annars är det en jävla dubbelmoral.
män objektifieras förövrigt precis lika mycket. skillnaden är att män inte grinar på sociala medier och målar ut sig till offer
Citera
2016-11-19, 17:24
Medlem
nezzoms avatar
Jag blir så himla irriterad i ögonen av allt hår
Citera
2016-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohtalotar
antar att du endast tänder på män med naturligt långt helskägg och kroppshår? för annars är det en jävla dubbelmoral.
män objektifieras förövrigt precis lika mycket. skillnaden är att män inte grinar på sociala medier och målar ut sig till offer

Skillnaden är att man inte bryr sig lika mycket om mäns utseende.
Citera
2016-11-19, 17:29
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

det gör man allt. tjejer är precis lika dömande om inte mer
Citera
2016-11-19, 17:29
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vilken "man"? Det där var kanske sant för några decennier sedan, men knappast idag.
Citera
2016-11-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Vilken "man"? Det där var kanske sant för några decennier sedan, men knappast idag.

Ska man vara programledare eller filmstjärna är det naturligtvis viktigt att ha ett bra utseende som man. Annars räcker det med att vara hel och ren.
Citera
2016-11-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohtalotar
det gör man allt. tjejer är precis lika dömande om inte mer

Vem bryr sig om vad tjejer tycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto