2016-11-19, 10:48
Medlem
Ad-infinitums avatar
ELLE stöttar kakan:
http://www.elle.se/kakans-ursakt-visar-hennes-storhet/p

Någon som såg ELLE skriva den här texten efter Trumps ursäkt efter "Grab 'em by the pussy"?

TRUMPS URSÄKT VISAR HANS STORHET

De senaste dagarna har Donald Trump, som är en uppskattad byggherre och entreprenör här i USA, fått mycket hård kritik för uttalanden som han för ett antal år sedan gjorde om kvinnor och händer i deras skrev. I veckan uppmärksammades dessa uttalanden igen – något som sedan utvecklade sig till en kritikstorm på nätet. Självklart ska det finnas utrymme för olika åsikter, men när kritiken leder till direkta personangrepp av den typ som riktats mot Donald tycker vi på ELLE att det är oacceptabelt.

– Vi stöttar Donald och är imponerade av att han på ett mycket ödmjukt sätt gör ett tydligt ställningstagande och ber om ursäkt för uttalanden som, med rätta, upprört och sårat många, säger Cia Jansson, chefredaktör på ELLE.

Idag ber Donald offentligt om ursäkt för sina uttalanden.

– Det är genom att driva dialog och debatt även om det skaver ibland som man åstadkommer förändring. Donald är en viktig röst i frågor om normer, utseende och skönhet och vi på ELLE är därför glada att ha förmånen att jobba med honom. Vi kommer att fortsätta stötta Donald i hans viktiga arbete med att vara en stark röst, säger Cia Jansson.
Citera
2016-11-19, 10:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
ELLE stöttar kakan:
http://www.elle.se/kakans-ursakt-visar-hennes-storhet/p

Någon som såg ELLE skriva den här texten efter Trumps ursäkt efter "Grab 'em by the pussy"?

TRUMPS URSÄKT VISAR HANS STORHET

De senaste dagarna har Donald Trump, som är en uppskattad byggherre och entreprenör här i USA, fått mycket hård kritik för uttalanden som han för ett antal år sedan gjorde om kvinnor och händer i deras skrev. I veckan uppmärksammades dessa uttalanden igen – något som sedan utvecklade sig till en kritikstorm på nätet. Självklart ska det finnas utrymme för olika åsikter, men när kritiken leder till direkta personangrepp av den typ som riktats mot Donald tycker vi på ELLE att det är oacceptabelt.

– Vi stöttar Donald och är imponerade av att han på ett mycket ödmjukt sätt gör ett tydligt ställningstagande och ber om ursäkt för uttalanden som, med rätta, upprört och sårat många, säger Cia Jansson, chefredaktör på ELLE.

Idag ber Donald offentligt om ursäkt för sina uttalanden.

– Det är genom att driva dialog och debatt även om det skaver ibland som man åstadkommer förändring. Donald är en viktig röst i frågor om normer, utseende och skönhet och vi på ELLE är därför glada att ha förmånen att jobba med honom. Vi kommer att fortsätta stötta Donald i hans viktiga arbete med att vara en stark röst, säger Cia Jansson.

Varför skulle ELLE spekulera om Trump, jobbar han på ELLE?
Just den här ursäkten har väl däremot en och annan inom republikanerna använt sig av efter att Trump förklarat sig.
Citera
2016-11-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Nix, den här trådstarten handlar om hur billigt de sålde ut sig. Så fort det började ömma lite i plånboken och handen som gödde henne lessnade på att bli biten så var hon visst inte så övertygad om sin egen härlighet längre.

Det här är måhända upprepning i form av att strö ännu en deciliter salt i Kakans vidöppna sår, men det kan hon gott ha. Man försöker inte rasera hela välfärdsstaten, antagonisera halva folket och sedan hota muséer, universitet och forskning för att tjäna sina egna syften (pengar, makt och kändisskap) utan att bli kölhalad rejält när samhället återkallar hennes immunitet.

Det som just nu "drabbar" Kakan är helt i sin ordning och helt på sin plats.
Ja kakan är en vidrig människa men resonemanget faller fortfarande. Du har alltså helt enkelt missat att hon backat från påståendet innan. Att du redan bestämt dig för ett sammanhang och narrativ gör inte det ogjort.
Citera
2016-11-19, 12:18
Medlem
Jag hatar verkligen "Kakan" Hoppas att hon blir utesluten från allt som har med media att göra i framtiden!
Citera
2016-11-19, 12:51
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Jag hatar verkligen "Kakan" Hoppas att hon blir utesluten från allt som har med media att göra i framtiden!
Medhåll, en skam att hon får stå som förebild för tjejer. Hon skulle passa som hamburgevändare på McDonalds.
Citera
2016-11-19, 12:59
Medlem
Hon påstår sig ha bett om ursäkt till poliserna, men har hon tagit avstånd och bett om ursäkt för allt sitt hat hon framfört om män?
Citera
2016-11-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inboxaren
http://www.gp.se/n%C3%B6je/ber-alla-poliser-om-urs%C3%A4kt-f%C3%B6rl%C3%A5t-1.3968667

Ja vad ska man säga om hela Kakan-grejen? Hon förlorar pengar och helt plötsligt är "kampen" inte något hon vill kännas vid. Så fort denna feminist fick makt övergav hon sina ideal och gjorde en 180 graders vändning.

Vad kan man säga om feminism? Sviker systrarna varandra så fort de får makt, status och pengar? Är feminism bara något för de obesuttna som lämnar det sjunkande skeppet med ilfart så fort de får minsta möjlighet?

Finns det någon feminists värderingar som inte kan köpas för pengar och makt? Finns det någon feminism över huvud taget?

Feminism är bara trolleri. Feministerna har trollat samhället i årtionden.
De är inte ute efter riktig jämställdhet. De är bara ute efter personlig vinning, att göra sig själva märkvärdiga. Eller följa den rådande agendan.

Kakan är ett troll
Zara Larsson är ett troll
Gudrun Schyman är ett troll
Valerie Solanas var ett troll
Citera
2016-11-19, 14:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Medhåll, en skam att hon får stå som förebild för tjejer. Hon skulle passa som hamburgevändare på McDonalds.
Tror inte hygienen skulle kunna garanteras i så fall.

Jag anser det väldigt tragiskt att personer som "Kakan" (heter människan så verkligen?) med flera ska representera feminism/jämställdhet. Dessa rabiata feminister gör ju feminismen en mycket stor björntjänst. Hade det varit vettigare personer så hade nog inte så många som idag känt avsmak och förakt för feminismen. Själv är jag för jämställdhet men mot feminism.
Citera
2016-11-19, 16:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tror inte hygienen skulle kunna garanteras i så fall.

Jag anser det väldigt tragiskt att personer som "Kakan" (heter människan så verkligen?) med flera ska representera feminism/jämställdhet. Dessa rabiata feminister gör ju feminismen en mycket stor björntjänst. Hade det varit vettigare personer så hade nog inte så många som idag känt avsmak och förakt för feminismen. Själv är jag för jämställdhet men mot feminism.
Jag tycker tvärtom! Det är oerhört bra att hon är så tydlig med att visa hur feminister är och vad det handlar om.
Citera
2016-11-19, 16:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tycker tvärtom! Det är oerhört bra att hon är så tydlig med att visa hur feminister är och vad det handlar om.

Ja, jag tycker lika egentligen. Men vad jag ville säga är att feminismen har "sabbat" jämställdheten.
Tror det var fler som var för jämställdhet förr, innan "feministerna" tog över/stal frågan.
Citera
2016-11-19, 16:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, jag tycker lika egentligen. Men vad jag ville säga är att feminismen har "sabbat" jämställdheten.
Tror det var fler som var för jämställdhet förr, innan "feministerna" tog över/stal frågan.
Jag är fortfarande för jämställdhet. Feminismen bevisar gång på gång att de inte är det.
Citera
2016-11-19, 16:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag är fortfarande för jämställdhet. Feminismen bevisar gång på gång att de inte är det.

Helsant, och samma här. Men tror det är ganska många som tröttnat ordentligt både på jämställdhet och feminism, sedan de rabiata feministerna "tog över". Feministerna har skjutit hela "kvinnokampen" i foten, med sina idiotier. Påminner en del om att extremisterna har fördärvat den viktiga debatten och samhällsproblemet invandringen. Vett, sans och balans har försvunnit från Sveriges politik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in