2016-11-18, 18:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Allting kanske ska vara så enkelt och simpelt idag ?
Jag har själv inte tinder och inget jag känner för att skaffa utan får helt enkelt mana up lite och gå fram till en goding jag råkar se.. Är fan snart 30 sorgligt att en ska vara så satans feg!
Låter som en utmärkt idé, jag önskar dig all lycka... låt eventuella avvisningar rinna av dig som regn på en regntät jacka, till slut får du jackpot!
Citera
2016-11-18, 19:38
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Är fan snart 30 sorgligt att en ska vara så satans feg!
Då borde väl tinder fungera bra? Nu har jag inte det själv, men det verkar ju som att många killar tar det första steget. Dessutom får ju tjejer generellt många matchningar att välja på.
Citera
2016-11-18, 19:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Då borde väl tinder fungera bra? Nu har jag inte det själv, men det verkar ju som att många killar tar det första steget. Dessutom får ju tjejer generellt många matchningar att välja på.
Det är ju falskt och inte äkta, att inte kunna se personen framför dig och läsa av ansikte, intryck, dofter, rörelser... internetdejting/tinder är inte bra för våra mänskliga relationer.
Citera
2016-11-18, 19:47
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är ju falskt och inte äkta, att inte kunna se personen framför dig och läsa av ansikte, intryck, dofter, rörelser... internetdejting/tinder är inte bra för våra mänskliga relationer.
Men själva träffen kommer ju senare, dvs appen är ju bara till för vem man vill träffa. Men visst, jag förstår hur du tänker. Folk i alla åldrar har ju nyllet i sina mobiltelefoner hela tiden numera. De hinner knappt sätta sig innan mobilen åker upp.
Citera
2016-11-18, 21:08
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det enda chansen? har du testat söka kontakt IRL oavsett plats och situation och bara blivit avvisad eller?

Vadå random på Ica? Kassörskan? Någon jag går förbi på stan?

Nej jag har inte testat, inte min grej.

Har iofs träffat ca 10 ligg utanför internet men då har jag liksom känt dom, haft deras nummer eller arbetat på samma ställe.
Citera
2016-11-18, 22:57
Bannlyst
Har hört att man få mer matchningar om man använder sin riktiga facebook-acc snarare än ett fake facebook. Är det sant?
Citera
2016-11-19, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarcrack
Har hört att man få mer matchningar om man använder sin riktiga facebook-acc snarare än ett fake facebook. Är det sant?

Alltså lägg ner dessa bullshit och ursäkter. Helt seriöst det börjar bli ganska tröttsam. Får ni för lite match eller inga alls så är NI FULA och inget annat, det är bara acceptera det. Tror du inte det så får du själv skaffa en fake profil med en snygg kille så får du se att match flöder in än du kan ens hantera.

Pinsamma ursäkter som dyker upp alltid i denna tråden såsom varför de inte får matchningar är alltid dessa:

Jag får inga match....
"för jag använder android och inte iphone"
"för att det är bugg i appen"
"för att jag inte har plus"
"för att jag inte använder boost"
"för att jag inte skriver något på min bio"
"för att jag inte bor i en stor stad"
"för att jag inte likear nån sida på facebook"
......och det tar aldrig slut med nya ursäkter och påhitt.

Inte bara du men det gäller alla, bara lägg ner med komma med ursäkter och börja istället inse att era utseende inte passar in i Tinder kulturen då det är hög konkurrens.
Senast redigerad av toni.bang 2016-11-19 kl. 00:52.
Citera
2016-11-19, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Innan det här blir en chatt vill jag bara svara på detta,
anledningen till att jag inte har tinder är dels för att jag redan provat på nätdejting och för det andra är jag fruktansvärt ofotogenisk (kan se bra ut i spegeln, ta ett kort en minut senare och inte se klok ut..) och en profilbild är ju a och o och då har du typ max 10 sekunder på dig innan du blir dömd utifrån en bild. Dom säger att kameran inte ljuger men jag är absolut inte ful
Jag söker inte mr right bara någon som..tja vill hänga lite och då behöver man väl inte ha tonvis med smink och dylikt på sig ?
Anyway, trevlig helg och så vidare
Citera
2016-11-19, 08:17
Avslutad
Citat:
Låter som en utmärkt idé, jag önskar dig all lycka... låt eventuella avvisningar rinna av dig som regn på en regntät jacka, till slut får du jackpot!
Tack du! Om det så bara är någon att få se på film tillsammans med i min stora soffa är jag glad. Någon att hänga och få kramas lite med 😊
Citera
2016-11-19, 09:55
Medlem
Nu har jag startat en fejk. En amerikansk fotomodell får vara troll idag har swipat höger på 5-10 poängare. Vet ej hur många, 20 st kanske. Är spärrad i 12 timmar nu att swipa.

Första 5 min fick jag match med en 5:a.
Citera
2016-11-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Är det konstigt? Det är ju många som ÄR 20 när de tar studenten.
Här ta en hög läsförståelse *räcker över en hög läsförståelse* Gör om, gör rätt.
Citera
2016-11-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Nu har jag startat en fejk. En amerikansk fotomodell får vara troll idag har swipat höger på 5-10 poängare. Vet ej hur många, 20 st kanske. Är spärrad i 12 timmar nu att swipa.

Första 5 min fick jag match med en 5:a.

Förmodligen för att de vet att du är fejk? Om jag får upp en riktig snygg brukar jag bildsöka och det funkar även om det är en relativt okända modeller med 10k eller mindre följare på instagram.

Dessutom ser många tjejer på tinder som ett spel. Eftersom vissa inte har några planer på att träffas irl vill de bara testa och se hur snygga killar de kan matcha med detta betyder att de inte ger killar som är i deras egen liga en chans utan bara se vilka killar utöver det som de kan matcha med. Så om du använder viljan annan approach som helst där tjejer har en mer realistisk inställning som irl, på snap/kik gemensam aktivitet bör chansen va högre ån på tinder.
Senast redigerad av Adelja 2016-11-19 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in