2016-11-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Läste angående Erica Axelsson och hon frågar typ alla i omgångar om dom kan låna ut diverse summor som 300:- , 500:- , 700:- osv men när dom säger nej så frågar hon om dom kan swischa/sätta över 1:- eller 2:- !?
Vad är grejen med det, försöker hon få tag på kontonumren eller är det nåt annat ?

Har du 1 krona på kontot så kan du tanka bilen full 👍
Citera
2016-11-19, 01:36
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Madeleine verkar, utifrån olika vittnesutsagor, ha hotat sina "vänner" till livet. Varför gör ni Madeleine till en sådan stackars mes? Klarar ni inte av att ta in att ett mordoffer inte behöver vara änglalik? Stör det er världsbild? De som tog livet av henne var inte heller några änglar. Jag ser de inblandade i detta mord som en grupp missbrukande, kriminella människor som kom i konflikt.

Jag har ingen agenda att försvara MGM, men jag försöker förstå. Eftersom nästan alla andra postare i den här tråden spyr ut sin avsky över MGM, försöker jag nyansera bilden utifrån FUP. Om det var slagsida åt andra hållet, skulle jag lyfta fram andra fakta. Somliga av er verkar inte tåla det. Ni vill ha er svartvita syn på världen.

Det hela är en förfärande tragedi, för Madeleine, och för de som har bragt henne om livet.

jag gör inte madeleine till en mes. jag hade tyckt att det vore lika olyckligt om hon vägde 120kg och var en manlig bolatorsk vid namn Conny. hon tycks mig ha varit en ganska osympatisk människa i många avseenden, bland annat har hon "inte mycket till övers för negrer". alldeles oavsett anser jag att det är ruggigt vidrigt att omges av vänner som tar livet av en och vara medveten om det. jag tror inte ett dugg på att madde kommit med några hot. vad grundar du det på, utöver det som gärningsmännen själva sagt?
Citera
2016-11-19, 01:45
Medlem
Redan när jag läste om fallet i AB och Expressen så fick jag direkt en känsla av vad det var för en typ av filurer som kunde ha hittat på det här.

Lätt svagbegåvade individer som inte klarat grundskolan så bra. Lågutbildade och arbetslösa. Individer med svag ekonomi och med dålig livsföring. Skulder och missbruksproblematik. "Svensk" bakgrund. Hastigt planerat och slarvigt genomfört dåd med för många inblandade. Det gick ju för fan att läsa mellan raderna i AB.

Det var som sagt min gissning, och OJ så rätt man hade.

Yrandet i början av tråden om hedersrelaterat dåd eller gärningsmän från någon flyktingförläggning känns ju bara pinsamt. Tyckte att man fick en ganska klar bild av ungefär vad för en typ mord det kunde röra sig om bara genom att läsa rubrikerna i kvällstidningarna.
Senast redigerad av Macke85 2016-11-19 kl. 02:05.
Citera
2016-11-19, 01:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
jag gör inte madeleine till en mes. jag hade tyckt att det vore lika olyckligt om hon vägde 120kg och var en manlig bolatorsk vid namn Conny. hon tycks mig ha varit en ganska osympatisk människa i många avseenden, bland annat har hon "inte mycket till övers för negrer". alldeles oavsett anser jag att det är ruggigt vidrigt att omges av vänner som tar livet av en och vara medveten om det. jag tror inte ett dugg på att madde kommit med några hot. vad grundar du det på, utöver det som gärningsmännen själva sagt?

Det återkommer i flera vittnesförhör, folk runtomkring MGM. Exempelvis FUP s. 461., ett vittne har hört detta av en person, som fått veta det av personen som Madeleine ville leja.

Det är återkommande i FUP:en att MGM känner sig hotade (så långt jag har läst). Varför tror ni inte på att Madeleine hotade? Det är ett solklart motiv att döda henne, förutom pengarna, som verkar trovärdigt. Det sätter press på MGM. Annars kunde de ju bara strunta i vad Madeleine säger? BH säger i förhör att Madeleine ses som farlig för gruppen (FUP s 505). Farlig för vadå? Tyvärr gräver inte förhörsledaren djupare i det när hon intervjuar BH, men jag är övertygad om att det kommer att komma upp under rättegången. Försvarsadvokaterna kommer att lyfta fram det.
Citera
2016-11-19, 01:59
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Det återkommer i flera vittnesförhör, folk runtomkring MGM. Exempelvis FUP s. 461., ett vittne har hört detta av en person, som fått veta det av personen som Madeleine ville leja.

Det är återkommande i FUP:en att MGM känner sig hotade (så långt jag har läst). Varför tror ni inte på att Madeleine hotade? Det är ett solklart motiv att döda henne, förutom pengarna, som verkar trovärdigt. Det sätter press på MGM. Annars kunde de ju bara strunta i vad Madeleine säger? BH säger i förhör att Madeleine ses som farlig för gruppen (FUP s 505). Farlig för vadå? Tyvärr gräver inte förhörsledaren djupare i det när hon intervjuar BH, men jag är övertygad om att det kommer att komma upp under rättegången. Försvarsadvokaterna kommer att lyfta fram det.

om polisen hade funnit det troligt att madeleine hade haft de kontakterna som krävts eller ens funnit det troligt att hon öht yppat dessa hot hade nog polisen spunnit vidare på det hela. nu anses det mest vara en efterkonstruktion. en sorglig ursäkt till mordet helt enkelt. jag vidhåller att det är extremt osannolikt att yrkeskriminella skulle hålla en "transa" som madde bakom ryggen.
Citera
2016-11-19, 02:43
Bannlyst
Den här appen som dom spelat in samtalen med, har dom gjort det medvetet eller har dom laddat ner nåt dom inte begrep sig på?
Citera
2016-11-19, 02:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
om polisen hade funnit det troligt att madeleine hade haft de kontakterna som krävts eller ens funnit det troligt att hon öht yppat dessa hot hade nog polisen spunnit vidare på det hela. nu anses det mest vara en efterkonstruktion. en sorglig ursäkt till mordet helt enkelt. jag vidhåller att det är extremt osannolikt att yrkeskriminella skulle hålla en "transa" som madde bakom ryggen.

Det spelar ingen roll om en person är transa eller ej, varför denna maniska fixering på sexuell läggning? Polisen kartlägger mordet, de juridiska ombuden de förmildrande omständigheterna.

Det som spelar roll för yrkeskriminella är PENGAR, och Madeleine hade uppenbarligen sådana.

Edit: Läser i FUP.en att polisförhören blir mer ingående om hoten, men inte särskild stark fokusering på detta.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-19 kl. 03:54.
Citera
2016-11-19, 03:10
Medlem
Man kan bara hoppas att domstolen dömer efter sina känslor. Så djävla vidrigt att man vill spy och dom här efterblivna missbrukarna ska ruttna i fängelse. Sällan som jag känner sånt medlidande med tanke på alla mord och skit som händer men det här slog rekordet i kylighet och vansinne. Vore abnormt om det inte blir livstid och det sånt här får mig att börja fundera på om det inte borde finnas dödstraff.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-19 kl. 03:14.
Citera
2016-11-19, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Den här appen som dom spelat in samtalen med, har dom gjort det medvetet eller har dom laddat ner nåt dom inte begrep sig på?
Det är ju inte dom skarpaste hjärnorna och om jag själv fick ställa en diagnos skulle det bli sinnesslöa. Man kan bara gissa. Kanske dom ville sitta och lyssna på sina inspelningar eller spela upp dom för omgivningen som visar vilka hjältar dom varit? Omöjligt att förstå överhuvudtaget hur dom här missfostren tänker.
Citera
2016-11-19, 03:47
Avslutad
Snacka om att polisen kom till ett dukat bord. Det ironiska är att de snackar i telefonsamtalen om att ingen får säga något. Som om det är det primära när de har lämnat tonvis med teknisk bevisning efter sig. Jag blir inte klok på hur de har resonerat.

Okej, ur en viss aspekt är det planerat. Men det hela framstår som ett gäng hönor utan huvuden som yrat omkring och lyckats hitta ett korn.

Maken till "dåligt brott" har jag nog aldrig sett tidigare. Polisen hade kunnat sätta dit dem med hälften av vad de lämnade efter sig.
Citera
2016-11-19, 03:50
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Man kan bara hoppas att domstolen dömer efter sina känslor. Så djävla vidrigt att man vill spy och dom här efterblivna missbrukarna ska ruttna i fängelse. Sällan som jag känner sånt medlidande med tanke på alla mord och skit som händer men det här slog rekordet i kylighet och vansinne. Vore abnormt om det inte blir livstid och det sånt här får mig att börja fundera på om det inte borde finnas dödstraff.

Nej, det ska man verkligen inte hoppas!

En domstol dömer inte efter känslor, utan efter fakta. Det är rättsväsendets fundament. Vi lever i ett civiliserat samhälle som förbjuder affektbaserade lynchmobbar (som du verkar vara en del av). Allt för att skydda medborgarna.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-19 kl. 03:52.
Citera
2016-11-19, 03:55
Medlem
Citat:
Nej, det ska man verkligen inte hoppas!

En domstol dömer inte efter känslor, utan efter fakta. Det är rättsväsendets fundament. Vi lever i ett civiliserat samhälle som förbjuder affektbaserade lynchmobbar (som du verkar vara en del av) som hotar medborgarnas skydd och säkerhet.
Nu tog du i. Det är inte såna som jag och ett önsketänkande har alla rätt till. Du ska inte dra dina egna slutsatser eftersom ingenting heller stämde. Jag skulle fortfarande inte må dåligt av om dom fick dödsstraff om det fanns. Sånt där inavel har ingenting att tillföra omvärlden. Läs en gång till vad jag skrev. Kommer fortsätta önska att dom dömer efter känslor denna gång vilket jag normalt sett är emot.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-11-19 kl. 03:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in