Citat:
Ursprungligen postat av
Kokette
jag gör inte madeleine till en mes. jag hade tyckt att det vore lika olyckligt om hon vägde 120kg och var en manlig bolatorsk vid namn Conny. hon tycks mig ha varit en ganska osympatisk människa i många avseenden, bland annat har hon "inte mycket till övers för negrer". alldeles oavsett anser jag att det är ruggigt vidrigt att omges av vänner som tar livet av en och vara medveten om det. jag tror inte ett dugg på att madde kommit med några hot. vad grundar du det på, utöver det som gärningsmännen själva sagt?
Det återkommer i flera vittnesförhör, folk runtomkring MGM. Exempelvis FUP s. 461., ett vittne har hört detta av en person, som fått veta det av personen som Madeleine ville leja.
Det är återkommande i FUP:en att MGM känner sig hotade (så långt jag har läst). Varför tror ni inte på att Madeleine hotade? Det är ett solklart motiv att döda henne, förutom pengarna, som verkar trovärdigt. Det sätter press på MGM. Annars kunde de ju bara strunta i vad Madeleine säger? BH säger i förhör att Madeleine ses som farlig för gruppen (FUP s 505). Farlig för vadå? Tyvärr gräver inte förhörsledaren djupare i det när hon intervjuar BH, men jag är övertygad om att det kommer att komma upp under rättegången. Försvarsadvokaterna kommer att lyfta fram det.