2016-11-19, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Visa vad?
Bild? Finns bilder på Expressen och andra sidor.
väldigt maskulina drag samt adamsäpplet.
Ser ut som en man med långt hår och lätt sminkat.
Läser inte Exp/Aft, blir så ledsen bara..och trött..vore kul om du länka..
Citera
2016-11-19, 01:15
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag tror definitivt inte heller att de blir aktuella för RPV som ju inte alls behöver ha något med deras omvittnade låga intelligens att göra.

JH är väl den som ligger välförtjänt värst till för att få livstid i och med att han var med på mordkomplotten från början och har varit snudd på dubbelmördare i och med att han väl förmodligen trodde att Madelene var död av strypningen och dessutom mördade henne "en gång till" med kniven vid dumpningsplatsen. Men något lägre än 18 år för honom tycker jag verkar uteslutet. Han är väl också 26 år gammal

Sen blir det väl lite knepigare och det oroar mig att någon slipad advokat kan få igenom invändningen att Madelene inte dog just i bilen av strypningen. Men jag tror ändå att DW får minst 16 år, men hoppas på mer med lagens tanke om utförande av brottet "gemensamt och i samförstånd".

BH och MB får kanske straffrabatt för sin "låga" ålder. Den låga åldern baseras väl på hur gamla de var vid mordtillfället och jag vet inte hur noga rätten är med de åtalades exakta ålder; båda dessa är ju födda 1995.

MH o PoH har ju som du säger inte varit handfast med i mordet, men jag tror nog att de åker för mord också enligt "gemensamt och i samförstånd" och då tror jag på minst 14 år för dem med

MB är inte 95 han är 92. Jag tycker att alla 4 bak i bilen är lika delaktiga i dödandet. Tjocksmockarna i baksätet håller fast medan de i bagageluckan stryper. Jag tror inte att Hesslings knivvåld kommer bedömas som värre än det de gjorde innan. Särskild hänsynslöshet och råhet? Knappast. Av allt att döma är Madeleine medvetslös när de dödande huggen utdelas. Sen skyller målskamraterna ifrån sig nu när de håller på att åka fast. Inte så konstigt kanske. Men huggen ledde bara till deras gemensamma mål, att ta kol på Madeleine och därför kommer de få likvärdiga straff. Sen kommer BH och DW antagligen få rabatt på sina straff. De kommer nog ut innan de är 30.

Frågan är om PoH och MH döms för samma. PO tycker jag ligger risigt till medan Mats precis som Annelie har goda chanser att dömas för en mildare påföljd. Det är mitt tips.
Citera
2016-11-19, 01:18
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
hon är en transperson, ftm
ftm?
Citera
2016-11-19, 01:19
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
ftm?

female to male, hon "föddes i en manskropp"
Citera
2016-11-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Läser inte Exp/Aft, blir så ledsen bara..och trött..vore kul om du länka..

Här får man se två personer som gärningsman/kvinna. Dessa ser ut som hillbillys wt.
http://www.friatider.se/erkant-att-de-mordade-madelene-och-dumpat-hennes-kropp-i-gruva

Sök på Google bilder" Madeleine långhyttan "så ser du några bilder på han.
Citera
2016-11-19, 01:25
Medlem
Oerhört tragiskt fall! Ett märkligt fall dessutom. Det känns lite som 2010-talets variant av Salaligan faktiskt. Långsökt jämförelse men ändå.

Har bara skummat igenom tråden lite snabbt och har bara tagit del av en bråkdel av all info men det är ett tragiskt fall som berör. Alla dom här misstänkta gärningsmännen andas ju tragik lång väg. Man undrar hur de vuxit upp?

Man inser dessutom snabbt att flera av de inblandade förmodligen är att betrakta som rejält svagbegåvade!

Har någon mordutredning i världshistorien varit så här lätt att utreda rent polisiärt? Det är skrattretande hur dumma och slarviga de varit! Elva personer inblandade? Elva personer..

De använder brottsoffrets kort för att åka till McDonalds efter mordet?

Listan på hysteriskt galna exempel verkar kunna göras hur lång som helst..

Hoppad dom får livstid men det tror jag inte. Nån kommer väl få ett längre fängelsestraff. Nån kommer väl undan med böter och samhällstjänst. Ett par får nog kortare fängelsestraff och flera får säkert någon slags vård. Ärligt talat är det vad det ser ut som att flera av dom faktiskt skulle behöva..

Jag tycker vara den här historien är så tragisk på så många olika plan.
Citera
2016-11-19, 01:26
Medlem
Kokettes avatar
som sagt. kan någon lägga upp citat från BOs barn? läste att dessa förnekade all kännedom om maddes könsbyte. min dator krånglar och jag får inte upp filer just nu
Citera
2016-11-19, 01:27
Medlem
Kan det vara så att brottslingarna som döda offret, att de kanske använde sig av sexuella stryplekar och fick offret att vilja bli strypt (om personen var lagd åt det hållet ) men att mördarna tog i lite extra och tog livet av offret?
Citera
2016-11-19, 01:29
Medlem
enrosafisks avatar
Har inte hunnit gå igenom alla delar av fup ännu, men finns det några konversationer (sms, messenger) mellan BO och nån i gänget?
Citera
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Kan det vara så att brottslingarna som döda offret, att de kanske använde sig av sexuella stryplekar och fick offret att vilja bli strypt (om personen var lagd åt det hållet ) men att mördarna tog i lite extra och tog livet av offret?

det låter föga troligt. eller vad tror du själv, om du skulle tänka efter riktigt ordentligt?
Citera
Medlem
Polisen har ju fått allt serverat på ett silverfat här. Sen kommer det naturligtvis bli en rättegång där flera av de inblandade kanske kommer att ta tillbaka vad de sagt i förhör och skylla på varandra m.m.

Det kommer väl möjligen att kunna bli ett problem när det gäller biten med fällande domar. Även om brottet i polisiär mening kan betraktas som 100 % uppklarat redan nu.
Citera
2016-11-19, 01:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
detta fall är för övrigt bland det värsta jag någonsin läst om. det berör mig verkligen djupt. jag undrar var madeleine tänkte när hon låg ensam bland flertalet "vänner" som ville se henne död. att vara fast med sina egna vänner som börjar strypa en till döds, kan fan inte tänka mig något vidrigare.

jag kommer aldrig sluta skratta åt gärningsmännen, det är så jag hanterar sånt här, men fyfan alltså.

Madeleine verkar, utifrån olika vittnesutsagor, ha hotat sina "vänner" till livet. Varför gör ni Madeleine till en sådan stackars mes? Klarar ni inte av att ta in att ett mordoffer inte behöver vara änglalik? Stör det er världsbild? De som tog livet av henne var inte heller några änglar. Jag ser de inblandade i detta mord som en grupp missbrukande, kriminella människor som kom i konflikt.

Jag har ingen agenda att försvara MGM, men jag försöker förstå. Eftersom nästan alla andra postare i den här tråden spyr ut sin avsky över MGM, försöker jag nyansera bilden utifrån FUP. Om det var slagsida åt andra hållet, skulle jag lyfta fram andra fakta. Somliga av er verkar inte tåla det. Ni vill ha er svartvita syn på världen.

Det hela är en förfärande tragedi, för Madeleine, och för de som har bragt henne om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in