2016-11-18, 20:35
Medlem
NirvanAs avatar
Sigrid påminner rejält om en äldre version av en person jag känner... självcentrerad och på hennes villkor 24/7... det är extremt avtändande.
Citera
2016-11-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jo, jag hoppas det. Det känns inte riktigt som deltagarna är "riktiga" bönder, känns mer som att de bor på en gård på landet men det gör ju inte att man automatiskt är bonde. Känns inte genuint utan bara ytligt.

Nej precis, jag tycker varken Sigrid eller Jennifer kan anses som riktiga bönder, dem producerar ju inget. Och det är väl det man tänker sig att en riktig bonde är. Men tror dem har lärt sig nåt. Man vill ju som tittare känna igen det genuina. Känner ju bönder privat och skulle Sigrid eller Jennifer komma till hans gård så skulle de nog tänka..."jaha är det såhär en bonde jobbar".
Citera
2016-11-18, 21:14
Medlem
Citat:
Det tycker jag hon kan söka någon annanstans. Förstår inte heller vad hon har som är så lockande, kanske hennes yttre? Det räcker ju dock inte, måste finnas en personlighet också.

tycker jag med, är det bara ragg och sex hon vill ha kan ju få tag i det på krogen eller på någon mindre seriös "dejtsida" där det går ut på att finna sexuella förbindelser. Killarna på hennes gård går garanterat bara på hennes yttre som nämnts tidigare i tråden, men vad finns det där? Inget! Jag som man tycker inte hon är attraktiv för fem öre. Och det måste finnas nåt inuti personen för att det ska gå¨och ha en relation.
Citera
2016-11-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ja, det kan inte vara så kul för honom att flytta dit för hennes skull och sedan bli lämnad. Undrar om hon var seriöst intresserad av honom eller om hon bara låtsades vara det? Nu måste de ju ha kontakt med varandra men det känns som allt var på hennes villkor. Hoppas han hittar någon som kan passa honom bättre och som bara utnyttjar honom för att få som hon vill.

Nej hade det varit en annan skulle man ju inte vilja se henne mera. Men han får väl stå ut med både henne och hennes tjej när dem lämnar och hämtar barnen. Jag tror inte hon var intresserad seriöst. Man såg ju lite på deras slutdejt att det var han som hade mera känslor. Han sa ju att han var tokkär i henne och då svarade hon bara "ja jag med". Lite som att nu får jag svara det som passar i sammanhanget och det han vill höra.

Jag hoppas verkligen att Stefan hittar någon bra tjej...bättre än Thilde kan ju knappast vara svårt att hitta.
Citera
2016-11-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sigrid påminner rejält om en äldre version av en person jag känner... självcentrerad och på hennes villkor 24/7... det är extremt avtändande.

Eller hur..jag förstår varför döttrarnas pappa drog och killarna som är där nu ska göra samma sak.
Citera
2016-11-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej precis, jag tycker varken Sigrid eller Jennifer kan anses som riktiga bönder, dem producerar ju inget. Och det är väl det man tänker sig att en riktig bonde är. Men tror dem har lärt sig nåt. Man vill ju som tittare känna igen det genuina. Känner ju bönder privat och skulle Sigrid eller Jennifer komma till hans gård så skulle de nog tänka..."jaha är det såhär en bonde jobbar".

Många av dem som varit med genom åren har inte känts som några "riktiga" bönder. En del har ju haft andra jobb och mer haft det här med lantbruk som en hobby. Visst, det kanske är svårt att hitta personer som är bönder till 100 % och som vill vara med och dejta i tv men det blir trist med alla dessa "hobbybönder".
Citera
2016-11-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej hade det varit en annan skulle man ju inte vilja se henne mera. Men han får väl stå ut med både henne och hennes tjej när dem lämnar och hämtar barnen. Jag tror inte hon var intresserad seriöst. Man såg ju lite på deras slutdejt att det var han som hade mera känslor. Han sa ju att han var tokkär i henne och då svarade hon bara "ja jag med". Lite som att nu får jag svara det som passar i sammanhanget och det han vill höra.

Jag hoppas verkligen att Stefan hittar någon bra tjej...bättre än Thilde kan ju knappast vara svårt att hitta.

En del tror ju att hon träffade Stefan just för att kunna få barn och när hon hade fått det lämnade honom för att bli tillsammans med en tjej. Tror du det kan vara så? Det låter ju väldigt taskigt om det nu var så, utnyttja någon bara för att kunna bli gravid. I början tyckte jag att det var lite oväntat att de hade separerat men efter att sett en del klipp så märks det ganska tydligt att det mest var han som hade känslor för henne.
Citera
2016-11-18, 22:22
Medlem
Citat:
Många av dem som varit med genom åren har inte känts som några "riktiga" bönder. En del har ju haft andra jobb och mer haft det här med lantbruk som en hobby. Visst, det kanske är svårt att hitta personer som är bönder till 100 % och som vill vara med och dejta i tv men det blir trist med alla dessa "hobbybönder".

Ja "hobbybönder" har det ju varit gott om under årens lopp. Tycker Sebastian till viss del var det då han jobbade som brandman, Jonathan jobbade ju som processtekniker på en industri, Pärra var ju brandman vid sidan om sitt potatisodlande, Sen är det säkert flera som också bara haft sin gård som en hobby som jag inte vet om.

Tror by the way inte att Jennifer berättar nåt om Eriks äventyr med Sigrid för jag såg just trailer inför onsdagen och det verkar som det blir närhet mellan Erik&My och Erik&Linnea ....av trailern att döma verkar det äntligen börja hända lite...såg ut som att det skulle kunna bli närhet mellan Sigrid och Anders med.
Citera
2016-11-18, 22:27
Medlem
Citat:
En del tror ju att hon träffade Stefan just för att kunna få barn och när hon hade fått det lämnade honom för att bli tillsammans med en tjej. Tror du det kan vara så? Det låter ju väldigt taskigt om det nu var så, utnyttja någon bara för att kunna bli gravid. I början tyckte jag att det var lite oväntat att de hade separerat men efter att sett en del klipp så märks det ganska tydligt att det mest var han som hade känslor för henne.

Jag tror definitivt att det kan ha varit så, vad tror du? Skulle inte direkt vara första gången en tjej gör så mot en kille för att kunna bli mamma. Visst är det taskigt att göra så bara för att själv få det man vill ha men Thilde är garanterat en tjej som inte skulle dra sig för att göra så.

Under den säsongen hon var med så var det ju en del som skrev att hon verkade rätt kylig mot samtliga "sina" killar och verkade otroligt svårfångad.
Citera
2016-11-18, 22:30
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Ingen som tyckte Per var ordentligt ohövlig när de satt på altanen och Carola berättade om bronsåldern.

Visst kanske det är långt från hans intressen, men hur intresserad är hon av traktorer?!!

Kommer aldrig funka mellan dem. Han borde hitta någon som har max gymnasial utb så slipper han se så uttråkad ut och mumla "men snälla nån".
Jag tror som sagt att det var hennes fräcka sätt att inte ignorera honom och låta honom komma å sätta sig ifred..och invänta henne att slutföra deras interna ämne, hon byte ju samtalspartner på ett ganska onaturligt sätt där han inte släpptes 1 sek fri, det hade varit fult möjligt att göra så om Carola hade haft rätta självdistansen, jag hade dock hållit truten om jag var i hans pikera läge.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-18 kl. 22:33.
Citera
2016-11-19, 06:16
Medlem
237s avatar
Citat:
Vad tror du det blir på Eriks gård? Några gissningar? Själv har inga höga förväntningar på någon av bönderna, jag har gett upp

Erik är så tråkig att man inte ens orkar hoppas på någon. Jag har sett katt-anus med mer karisma än honom.

Jag hoppas Linnea får honom, av någon anledning är hon hejdlöst kär i pojken. Och jag hoppas att han blir en riktig toffel med åren så hon kan linda honom runt sitt finger när hon väl förstått hur olika de båda faktiskt ligger rankade i näringskedjan.
Citera
2016-11-19, 08:04
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Just hästintresset banar väg för självcentreringen. Vill man hitta självupptagna prinsessor, så är det bara att bege sig till närmsta stall. Hästarna tar väldigt mycket tid och kostar pengar. Pojkvännen får snällt sitta och vänta tills hästtjejen kommer hem sent på kvällen. Hon har knappast tid eller ork att lägga ner energi på matlagning, så hon köper fryst lax. Mat är bara nåt man stoppar i magen som Sigrid sa.

Just Sigrids ointresse för allt bortom stallets värld gör henne väldigt oattraktiv i mina ögon.

Kollade på Expressens web-tv reportage om Sigrid när hon var med dottern i husbilen. Helt klart verkar Sigrids dotter bli likadan som mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in