Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Jag ser upp till dig i den här tråden, det är ingen hemlighet. Dessutom tycker jag om att djäklas och ställa frågor. Jag skulle vilja veta vilket signalement du ger mördaren? Hur anser du att han var klädd, och hade han t ex mustasch eller ärr i kinden? Vad har du fått du ut av vittnesförhör och förundersökningsprotokoll?
Om gärningsmannen lever och är svensk, läser han då denna tråd? Vad tror du om dom här två sakerna?
GM är i tidsspannet 30-50, 180-85cm lång, något kraftigt byggd, i synnerhet över rygg och axlar.
Klädd i mörka kläder, trekvartslång kappa/rock, mörkhårig eller mörk huvudbonad och lågskor på fötterna.
Det som betecknar honom är kylan och förmågan att gripa tillfället i flykten.
Med grund i
Inge Morelius och
Helena Lähdes uppgifter pekar det mesta på att han är vid dekorimahörnan ett par minuter innan paret Palme kommer. Trots att det rör sig en del folk vid mordplatsen lyckas han smälta in i miljön och inte iakttas av någon mer än just IM. Detta talar för att det är en person som är en van spanare och med någon form av säkerhetsutbildning.
Han är väl förtrogen med sitt vapen och han besitter en utmärkt lokalkännedom, vilket gör att väldigt mycket talar för att han är svensk. Eftersom ingen sett honom i ansiktet kan jag inte dra några slutsatser om detaljer i utseendet. Lever GM är det mycket möjligt att han läser tråden.
Dessutom tror jag inte han agerat ensam. WT-iakttagelser och framförallt Övervakningspromemorian talar starkt för att en grupp personer mördade
Olof Palme.