2016-11-18, 13:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Tinder är inte för alla tyvärr. Det är endast för de top 10% killarna, många killar här inne och där ute på tinder har svårt och förstå eller acceptera det, ändå så envisas de med massa bortförklaringar och hat mot tjejer.

Det här är ideal utseendet för lyckas på tinder med 20 och uppåt http://www.lovethispic.com/uploaded_images/123644-Hot-Guy.jpg

Jag förstår att tjejerna gillar de allra snyggaste, är egentligen inget fel med det, lyckas de att kamma hem en sådan supermodell gör de ju helt rätt. Varför gilla en under-average kille när man kan få en sådan supermodell. Så jag förstår tjejerna helt. Inget emot det och ingen anledning att börja hata. Man borde ha en lite mer realistisk självbild som kille, och inte tro jättehögt om sig själv. Man borde inte som kille tro att man förtjänar en klar 10a precis som en tjej inte ska tro att den supermodellen hon fick är ute efter något seriöst.

Men är ändå lite nyfiken, t.ex. jag har i stort sätt swipeat 95 % av alla tjejer åt höger, många av dessa, en väldigt stor andel är rätt så medelmåttiga..Någon under medel och så..Men som sagt, knappt inga träffar..Tror dessa att de bara är bra för en kille som är som ditt exempel? Lite som att de kräver att deras kille ska vara en 10a minst eller ingen kille alls, trots att de själva inte är 10or direkt?

Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarcrack
Finns inga ursäkter. Spelar ingen roll om tinder är flera år gammal. Tjejerna ser dig och swipar vänster. Testade själv nick bateman med suddiga bilder. Fick 20 matchningar på första ronden (utan plus och boost) för bara någon vecka sedan. Tjejer började skriva och fan vet vad.

Så de som lyckas här tillhör nog 20 procenten som 80 procent av tjejerna vill knulla.

Själv har jag laddat ner, tagit bort appen, laddat ner, tagit bort. Ingenting hjälper. Matchar lite till en början med fula tjejer men sen avtar det helt. Till slut insåg man att man inte var så snygg haha.

Ok hur hanterar du det då när du har kommit till insikt med det? Kanske något fel på din bild?

Ändrade bild i morse. Och har fått 1 till matchning idag, från en ganska vacker tös måste jag säga. Kanske inte ska radera appen än
Citera
2016-11-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Tinder är inte för alla tyvärr. Det är endast för de top 10% killarna, många killar här inne och där ute på tinder har svårt och förstå eller acceptera det, ändå så envisas de med massa bortförklaringar och hat mot tjejer.

Det här är ideal utseendet för lyckas på tinder med 20 och uppåt http://www.lovethispic.com/uploaded_images/123644-Hot-Guy.jpg

Killen på bilden heter Jeff Finner. Ser man ut så har man blivit scoutad av modellvärlden för länge sedan och har väl förmodligen en flickvän som är minst lika snygg. Man hänger inte på tinder.

http://people.com/celebrity/sexiest-man-alive-2015-sexy-tinder-users/ - detta är väl realistiska 20 procentare. Sen kanske någon enstaka här och där är riktigt snygg.

Testat skapa ett fejkkonto med en tjej och blädrat igenom i GBG samt Sthlm. Killarna ser ut som skit och är inte nära de killarna på bilden ja länkade. Max 10-20%.
Citera
2016-11-18, 15:10
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Kan även lägga till att en del har bilder från sin student fast de är 20+
Är det konstigt? Det är ju många som ÄR 20 när de tar studenten.
Citera
2016-11-18, 15:26
Medlem
Som nybliven Tindrare så måste jag säga att ni skrämmer mig lite.
Ren köttmarknaden ju!!
Citera
2016-11-18, 17:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Som nybliven Tindrare så måste jag säga att ni skrämmer mig lite.
Ren köttmarknaden ju!!
Jag hatar den svenska mentaliteten där en stor andel av alla par träffas via internetdejting såsom tinder. Svenskar är så jävla skygga och asociala och hänger bara med sina egna, istället för att vara öppna och kontaktsökande och ragga och visa uppskattning IRL.... I protest mot detta beteende har jag vägrat dylika sidor och appar i många år nu... kanske ändrar man sig nån gång men det känns motbjudande som det är.
Citera
2016-11-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag hatar den svenska mentaliteten där en stor andel av alla par träffas via internetdejting såsom tinder. Svenskar är så jävla skygga och asociala och hänger bara med sina egna, istället för att vara öppna och kontaktsökande och ragga och visa uppskattning IRL.... I protest mot detta beteende har jag vägrat dylika sidor och appar i många år nu... kanske ändrar man sig nån gång men det känns motbjudande som det är.

Kanske det, men tydligen så funkar nätdejting för många....
Citera
2016-11-18, 18:04
Medlem
Citat:

less på skiten även jag! Tyvärr är internet min enda chans att träffa tjejer.
Citera
2016-11-18, 18:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
less på skiten även jag! Tyvärr är internet min enda chans att träffa tjejer.
På vilket sätt är det enda chansen? har du testat söka kontakt IRL oavsett plats och situation och bara blivit avvisad eller?
Citera
2016-11-18, 18:12
Avslutad
Citat:
På vilket sätt är det enda chansen? har du testat söka kontakt IRL oavsett plats och situation och bara blivit avvisad eller?
Sånt är ju en blandning av spänning och total jäkla rädsla. Kanske därför många inte vågar ta kontakt, eller vad vet jag. Jag har provat en gång för massa år sedan och fick nobben, spännande och pinsamt utan dess like
Citera
2016-11-18, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag förstår att tjejerna gillar de allra snyggaste, är egentligen inget fel med det, lyckas de att kamma hem en sådan supermodell gör de ju helt rätt. Varför gilla en under-average kille när man kan få en sådan supermodell. Så jag förstår tjejerna helt. Inget emot det och ingen anledning att börja hata. Man borde ha en lite mer realistisk självbild som kille, och inte tro jättehögt om sig själv. Man borde inte som kille tro att man förtjänar en klar 10a precis som en tjej inte ska tro att den supermodellen hon fick är ute efter något seriöst.

Men är ändå lite nyfiken, t.ex. jag har i stort sätt swipeat 95 % av alla tjejer åt höger, många av dessa, en väldigt stor andel är rätt så medelmåttiga..Någon under medel och så..Men som sagt, knappt inga träffar..Tror dessa att de bara är bra för en kille som är som ditt exempel? Lite som att de kräver att deras kille ska vara en 10a minst eller ingen kille alls, trots att de själva inte är 10or direkt?

Ok hur hanterar du det då när du har kommit till insikt med det? Kanske något fel på din bild?

Ändrade bild i morse. Och har fått 1 till matchning idag, från en ganska vacker tös måste jag säga. Kanske inte ska radera appen än
Bekommer mig inte så värst. Fattar dock inte varför man får så många blickar IRL men inget på tinder. Så är det för mig iaf

Kanske suger mina bilder vem vet
Citera
2016-11-18, 18:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Sånt är ju en blandning av spänning och total jäkla rädsla. Kanske därför många inte vågar ta kontakt, eller vad vet jag. Jag har provat en gång för massa år sedan och fick nobben, spännande och pinsamt utan dess like
Japp, men är ju psykologi detta, att utsätta sig för rädslan är första steget för att omfamna den och inte reagera med rädsla efter en tids exponering.

Jag lever inte själv som jag lär i denna kontext i detta nu men jag är helt övertygad om att detta är det bästa sättet, det har funkat i alla tider och i många delar av världen fortfarande - på ett utmärkt sätt, så varför kan inte det fortsätta?

För att bryta det negativa mönstret/trenden är detta det bästa, att ge vika för rådande kulturella trend är att acceptera läget, och läget är allt annat än bra.
Citera
2016-11-18, 18:38
Avslutad
Citat:
Japp, men är ju psykologi detta, att utsätta sig för rädslan är första steget för att omfamna den och inte reagera med rädsla efter en tids exponering.

Jag lever inte själv som jag lär i denna kontext i detta nu men jag är helt övertygad om att detta är det bästa sättet, det har funkat i alla tider och i många delar av världen fortfarande - på ett utmärkt sätt, så varför kan inte det fortsätta?

För att bryta det negativa mönstret/trenden är detta det bästa, att ge vika för rådande kulturella trend är att acceptera läget, och läget är allt annat än bra.
Allting kanske ska vara så enkelt och simpelt idag ?
Jag har själv inte tinder och inget jag känner för att skaffa utan får helt enkelt mana up lite och gå fram till en goding jag råkar se.. Är fan snart 30 sorgligt att en ska vara så satans feg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in