Citat:
Ursprungligen postat av
ekornavallen
Var Lotta undersköterska? Det har jag missat.
Jo hon hade visst gått undersköterskeutbildning, troligen innan hon flyttade till Sthlm.
När det gäller Angelica ville hon inte heller att Martin skulle förvara en bag hemma hos henne. Hon misstänkte att han kunde ha olagliga substanser i den som hon inte ville ha att göra med.
I Lottas fall började Lotta tom använda dessa substanser själv....
Så de satte nog gränserna väldigt olika. I Angelicas fall verkar Martin inte haft några större problem att acceptera och anpassa sig till hennes krav.
Så oavsett vilken historik som kan föranlett Angelica o Lottas olika bemästrade av Martin - så kunde den ena hantera det bättre än den andra. Lotta var dessutom äldre än Angelica så det var inte "ungdomligt oförstånd" som ställde till det.
Min uppfattning att man inte skulle inleda en relation med Martin o kasta ut karln om han slår, kommer lite på kant eftersom Angelica uppbenbarligen lyckades "tämja" honom.
Men jag tycker fortfarande Lottas beteende att fortsätta relationen där hon inte "tämjt" honom att sluta slå o hota henne, samtidigt som hon deltar i hans kokainsnortande o ljuger om det mesta till höger o vänster - är fullkomligt vansinnigt beteende av en 41-årig vuxen kvinna.
Hon lekte med elden - en eld hon inte hade kontroll över. Hon begick dessutom brott när hon snortade - ett brott som kunde kostat henne nuvarande jobb och möjlighet att i framtiden få andra jobb.