2016-11-18, 15:21
Medlem
OzSuStZos avatar
Nu har jag sparat ner den sista delen.
Hoppas att det glädjer någon.

Förhoppningsvis så ligger dem i rätt ordning.
Lite svårt att hålla koll på 2544 sidor

Protokollbilaga, Mobil- och datatömning:
https://minfil.org/Bdm2qbbcb8/Protokollbilaga__Mobil-_och_datat_mning.pdf
Citera
2016-11-18, 15:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
Axel Rudi Pell
Lyssnat på låten och tänkt mig in i bilen med de här dårarna, vilket öde att mördas till den låten, blir det inte film av händelsen skulle jag bli förvånad, nu snackar vi Hollywood.

Ruggigt att läsa transkriberingen av mobilsamtalen strax innan mordet. Kallsinniga undermänniskor utan någon som helst nerv, ett jobb ska utföras på en vanlig grillfest, vad är märkligt med det?
Citera
2016-11-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lyssnat på låten och tänkt mig in i bilen med de här dårarna, vilket öde att mördas till den låten, blir det inte film av händelsen skulle jag bli förvånad, nu snackar vi Hollywood.

Ruggigt att läsa transkriberingen av mobilsamtalen strax innan mordet. Kallsinniga undermänniskor utan någon som helst nerv, ett jobb ska utföras på en vanlig grillfest, vad är märkligt med det?

Denna film skulle bli fruktansvärt bra!
Benitarollen skulle kumna få Oskars, även Madde
Citera
2016-11-18, 15:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzSuStZo

Supertack för allt verkligen.
Jag har tyckt att nåt saknas för jag har inte hittat alla sms som borde finnas.
Citera
2016-11-18, 15:39
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzSuStZo

Det uppskattas mycket! Det är ju yxigt som fan att läsa på mord.nu.
Citera
2016-11-18, 15:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lätt för dig att säga att man bara kan betala tillbaka, för någon som inte ens förstår att man kan göra upp en avbetalningsplan är det omöjligt att veta hur man gör. Vi vet inte hur Madeleine agerade när det gäller den här saken, men att försöka leja en torped verkar ju ...

Du har heller ingen aning om vad som kan ha rört sig i kulisserna (inte jag heller). Att ha en fasad utåt (generös med krognotor) är en sak, vad som händer bakom lyckta dörrar, en annan.

Det där har jag ockå reflekterat över. Hon är "generös" men skriver upp alla utlägg. Ungefär som att hon försöker binda upp dem till lojalitet genom att de är skuldsatta. Frågan är om det från start var avtalat och klart att det skulle ses som ett lån eller om hon sade hin tar rundan på krogen.
Skulle det vara så kan man ju undra varför hon försöker anlita exet som torped? Och märklig är väl kommentaren om att det väl liksom är ok om de inte gör uppen avbetalningsplan och betalar!?!? De kanske inte anser sig skyldiga de där pengarna för att de uppfattat att de blivit bjudna?

Varför gick inte Madde till Kronofogden som normala civiliserade människor istället för att börja hota med "torpeder"? Nä, de har inte mycket att mäta ut, och det är då därför hon" hjälper" dem och är "generös", jag skulle inte bli förvånad om det inte alls varit särskilt tydligt från början att transaktionerna skulle avse lån och utlägg?
Och att oja sig över hur hon hamnat i det sällskapet (hallå, man kunde ana att det varit en man på första bilden som publucerades i kvällspressen).... Madde hette Mats innan och hade jobbat som lastbilschaffis, alkoholiserad lastbilschaffis.... min guesstimatation är att Madde till någon del var mer hemma i deras sätt att vara och prata än tvärtom...
Citera
2016-11-18, 15:55
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där har jag ockå reflekterat över. Hon är "generös" men skriver upp alla utlägg. Ungefär som att hon försöker binda upp dem till lojalitet genom att de är skuldsatta. Frågan är om det från start var avtalat och klart att det skulle ses som ett lån eller om hon sade hin tar rundan på krogen.
Skulle det vara så kan man ju undra varför hon försöker anlita exet som torped? Och märklig är väl kommentaren om att det väl liksom är ok om de inte gör uppen avbetalningsplan och betalar!?!? De kanske inte anser sig skyldiga de där pengarna för att de uppfattat att de blivit bjudna?

Varför gick inte Madde till Kronofogden som normala civiliserade människor istället för att börja hota med "torpeder"? Nä, de har inte mycket att mäta ut, och det är då därför hon" hjälper" dem och är "generös", jag skulle inte bli förvånad om det inte alls varit särskilt tydligt från början att transaktionerna skulle avse lån och utlägg?
Och att oja sig över hur hon hamnat i det sällskapet (hallå, man kunde ana att det varit en man på första bilden som publucerades i kvällspressen).... Madde hette Mats innan och hade jobbat som lastbilschaffis, alkoholiserad lastbilschaffis.... min guesstimatation är att Madde till någon del var mer hemma i deras sätt att vara och prata än tvärtom...
"Flum" som skulle torpeda är inte samma Thomas som exet, det är två olika personer, med reservation för att jag såsat ihop alla namn.
Citera
2016-11-18, 15:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
"Flum" som skulle torpeda är inte samma Thomas som exet, det är två olika personer, med reservation för att jag såsat ihop alla namn.

Ok då det var någon annan, men hon hade frågat någon (eller hotat med att hon gjort det) vad det verkar i alla fall..
Citera
2016-11-18, 16:02
Avslutad
Jag förundras fortfarande över att Peo har en flickvän som är så mycket yngre än honom själv. Och tydligen hade gangsta-Peo hotat henne efter mordet. Hahaha, fin och kärleksfull relation.

Vad får alla dessa personer ut av varandra, med ganska stor åldersskillnad?
Citera
2016-11-18, 16:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Alkisar finner varandra varhelst de befinner sig, som flugor dras till koskit. Den rimligaste förklaringen till att offret umgicks med mördarelvan är det gemensamma intresset för alkohol.
Citera
2016-11-18, 16:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag förundras fortfarande över att Peo har en flickvän som är så mycket yngre än honom själv. Och tydligen hade gangsta-Peo hotat henne efter mordet. Hahaha, fin och kärleksfull relation.

Vad får alla dessa personer ut av varandra, med ganska stor åldersskillnad?
Det som binder dem samman är sannolikt att de sitter i samma båt, när den ene inte har en cigg. så har den andre, de är beroende av varandra. När de alla har mat, pengar och droger så är det fest, när det är skralt bråkar de, pratar skit om varandra, knullar runt och i vissa fall har ihjäl varandra.

Inget konstigt, fullkomligt normalt för det här klientelet.
Citera
2016-11-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag såg det och tolkade det som att det var Hessling som var killen. Läser du senare ett samtal mellan BH och Daniel så säger Benita att Hessling vill ligga med henne och Daniel svarar att Hessling vill ligga med honom med. Hessling verkar således gå both ways, så att säga. Senare säger dem att det inte är aktuellt att ligga med någon som varit med Jismo. Man vet aldrig vilka sjukdomar hon har.

Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Haha vart kan en läsa detta? Vanligt problem bland trash dock. Nån kille beter sig illa men tjejen är sådant behov av bekräftelse att denne förlåter allt killen gör och säger.

verkar ju ha varit ett jävla strul i gänget. Nån har legat med den som legat med den och allt vad det kan vara.

Om du refererar till det första stycket så är det inte Hessling det handlar om utan en helt annan Joakim (med ett annat efternamn).

Sidan 427 (sidan 445 i pdf:en) återfinns förhöret
Senast redigerad av Sommarmannen 2016-11-18 kl. 16:22. Anledning: La till ett citat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in